AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #1 Skrevet 21. januar 2023 Nå må vi godta framskritt som er kommet for å bli. Bare ler av de som gjerne vil være politisk korrekt og aaaaaaaldri har med mobil til matbordet og aldri rører mobilen når de har gjester. Og på restaurant spiser og prater de.. haha, jeg kjenner lusa på gangen og vet det er ikke slik det er. Og det er helt greit. Folk får bruke mobilen når de vil for meg, inspirere med mat og interiør er det fint at de gjør. Og for meg kan gjestene gjøre som meg, legge mobilen ved tallerkenen. Slutt og lat som at vi ikke lever i den tida vi gjør da.. ! Hvorfor er dere sånn? Anonymkode: 58659...552
Daria Skrevet 21. januar 2023 #2 Skrevet 21. januar 2023 Hvis det å synes det er viktigere å rette oppmerksomheten mot de menneskene jeg faktisk er sammen med enn mot en skjerm gjør meg gammeldags og prippen, så lever jeg helt fint med det. I min verden kalles det alminnelig høflighet. 29 8
Wednesday Addams Skrevet 21. januar 2023 #3 Skrevet 21. januar 2023 Just now, Daria said: Hvis det å synes det er viktigere å rette oppmerksomheten mot de menneskene jeg faktisk er sammen med enn mot en skjerm gjør meg gammeldags og prippen, så lever jeg helt fint med det. I min verden kalles det alminnelig høflighet. Veldig enig. 6
Helene1982 Skrevet 21. januar 2023 #5 Skrevet 21. januar 2023 (endret) AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Nå må vi godta framskritt som er kommet for å bli. Bare ler av de som gjerne vil være politisk korrekt og aaaaaaaldri har med mobil til matbordet og aldri rører mobilen når de har gjester. Og på restaurant spiser og prater de.. haha, jeg kjenner lusa på gangen og vet det er ikke slik det er. Og det er helt greit. Folk får bruke mobilen når de vil for meg, inspirere med mat og interiør er det fint at de gjør. Og for meg kan gjestene gjøre som meg, legge mobilen ved tallerkenen. Slutt og lat som at vi ikke lever i den tida vi gjør da.. ! Hvorfor er dere sånn? Anonymkode: 58659...552 Det å akseptere teknologi har da ingen ting å gjøre med at helt vanlig høflighet skal skrotes? Jeg tillater noen bilder underveis om maten er fancy, men jeg er bekymret for at alle må være tilgjengelige hele tiden, da resultatet er at vi går glipp av de gode samtalene. Endret 21. januar 2023 av Helene1982 5 4
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #6 Skrevet 21. januar 2023 Daria skrev (7 minutter siden): Hvis det å synes det er viktigere å rette oppmerksomheten mot de menneskene jeg faktisk er sammen med enn mot en skjerm gjør meg gammeldags og prippen, så lever jeg helt fint med det. I min verden kalles det alminnelig høflighet. Begge deler funker helt fint. Anonymkode: 58659...552
svartkatt Skrevet 21. januar 2023 #8 Skrevet 21. januar 2023 Det går an å balansere det litt bedre enn hva mange gjør. 1
AnonymBruker 42 Skrevet 21. januar 2023 #9 Skrevet 21. januar 2023 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor er dere sånn? Fordi det er normal folkeskikk? Gjør hva du vil, TS - men ikke forvent at andre ikke plaserer deg et eller annet sted på "spekteret",... Endret 21. januar 2023 av AnonymBruker 42 6
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #10 Skrevet 21. januar 2023 Må det være enten eller? Anonymkode: 853bd...9e3
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #11 Skrevet 21. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nå må vi godta framskritt som er kommet for å bli. Bare ler av de som gjerne vil være politisk korrekt og aaaaaaaldri har med mobil til matbordet og aldri rører mobilen når de har gjester. Og på restaurant spiser og prater de.. haha, jeg kjenner lusa på gangen og vet det er ikke slik det er. Og det er helt greit. Folk får bruke mobilen når de vil for meg, inspirere med mat og interiør er det fint at de gjør. Og for meg kan gjestene gjøre som meg, legge mobilen ved tallerkenen. Slutt og lat som at vi ikke lever i den tida vi gjør da.. ! Hvorfor er dere sånn? Anonymkode: 58659...552 stakkars. Fikk du aldri noen form for oppdragelse du da? En oppdragelse der respekt for andre står over egne behov? Anonymkode: e3a3e...9bc 4 1
Helene1982 Skrevet 21. januar 2023 #12 Skrevet 21. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Må det være enten eller? Anonymkode: 853bd...9e3 Det er greit å ta et par bilder, og svare på en viktig melding i løpet av en kveld, men for meg er det viktig å ha respekt for andres tid. Jeg forventer ikke at noen skal bruke tiden sin på å se på at jeg ikke klarer å holde en samtale, da jeg hele tiden har oppmerksomheten et annet sted enn på den jeg er sammen med. Får jeg en telefon som er viktig: sier jeg: beklager, jeg må ta denne, og beklager igjen når jeg kommer tilbake. 1 1
Adrenalina1 Skrevet 22. januar 2023 #13 Skrevet 22. januar 2023 Daria skrev (14 timer siden): Hvis det å synes det er viktigere å rette oppmerksomheten mot de menneskene jeg faktisk er sammen med enn mot en skjerm gjør meg gammeldags og prippen, så lever jeg helt fint med det. I min verden kalles det alminnelig høflighet. Helt enig.
Flintis Skrevet 22. januar 2023 #14 Skrevet 22. januar 2023 Helene1982 skrev (13 timer siden): Det er greit å ta et par bilder, og svare på en viktig melding i løpet av en kveld, men for meg er det viktig å ha respekt for andres tid. Jeg forventer ikke at noen skal bruke tiden sin på å se på at jeg ikke klarer å holde en samtale, da jeg hele tiden har oppmerksomheten et annet sted enn på den jeg er sammen med. Får jeg en telefon som er viktig: sier jeg: beklager, jeg må ta denne, og beklager igjen når jeg kommer tilbake. Veldig enig😊 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #15 Skrevet 22. januar 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): stakkars. Fikk du aldri noen form for oppdragelse du da? En oppdragelse der respekt for andre står over egne behov? Anonymkode: e3a3e...9bc Dette har ingenting med respekt for andre å gjøre og min oppdragelse har heller ingenting med dette å gjøre. Jeg vokste opp lenge før mobilen kom. Jeg stiller over gjennomsnittet opp for andre jeg. Hva med å ha respekt for at andre lever i nåtida da? Anonymkode: 58659...552
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #16 Skrevet 22. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dette har ingenting med respekt for andre å gjøre og min oppdragelse har heller ingenting med dette å gjøre. Jeg vokste opp lenge før mobilen kom. Jeg stiller over gjennomsnittet opp for andre jeg. Hva med å ha respekt for at andre lever i nåtida da? Anonymkode: 58659...552 Hva gjør du hvis du og en annen er midt i en samtale og det tikker inn en melding på telefonen som ligger ved siden av tallerkenen din? Anonymkode: 203fe...242 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #17 Skrevet 22. januar 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hva gjør du hvis du og en annen er midt i en samtale og det tikker inn en melding på telefonen som ligger ved siden av tallerkenen din? Anonymkode: 203fe...242 Hvis jeg venter en viktig melding ser jeg på den ved første opphold i samtale. Hvis ikke så venter jeg på en mer langvarig stillhet, for det oppstår naturlig i enhver samtale. Anonymkode: 58659...552
Thyra Skrevet 22. januar 2023 #18 Skrevet 22. januar 2023 Hvorfor skal man legge vekk mobilen når man har gjester? Man trakk jo ikke ut telefonkontakten når man hadde gjester før i tiden heller?
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #19 Skrevet 22. januar 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Dette har ingenting med respekt for andre å gjøre og min oppdragelse har heller ingenting med dette å gjøre. Jeg vokste opp lenge før mobilen kom. Jeg stiller over gjennomsnittet opp for andre jeg. Hva med å ha respekt for at andre lever i nåtida da? Anonymkode: 58659...552 og der bekreftet du manglende respekt. du får legge skylden på moren din som ikke har oppdratt deg godt nok. Anonymkode: e3a3e...9bc
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #20 Skrevet 22. januar 2023 Thyra skrev (5 timer siden): Hvorfor skal man legge vekk mobilen når man har gjester? Man trakk jo ikke ut telefonkontakten når man hadde gjester før i tiden heller? Det er nå nesten null prosent som bruker mobilen til å snakke i idag, så det er nok ikke derfor. Anonymkode: e3a3e...9bc 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå