AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #1 Skrevet 21. januar 2023 Hei! Har en venninne,som jegbikke får kontakt med pr nå. Jeg har ringt henne og sendt henne meldinger,og etterhvert kom det frem et <svar>. Hun sier hun har mye som skjer akkurat nå,og har ikke energi til mine problemer i tillegg. Fikk litt sjokk av meldingen,men vet hun har rett i at det er blitt litt mye den siste tiden. Dette er nå over 2 mnd siden, jeg ser at hun har mye,men hvor lenge tenker hun å holde det sånn? Jeg får jo ikke tak i henne? Jeg aner ikke hva jeg skal tro,og synes hun løper og gjemmer seg for meg. Litt som i at hvis vi ikke får snakket sammen,så går hjelper det ikke på verken hvor vi var,er eller hvor vi står.. Spørsmålet er,hva gjør jeg nå? Sånn jeg ser dette nå, ligger ballen ligger i hennes hjørne..Men erfaringen tilsier meg, at det kommer til å gå dritt..hva kan man gjøre i en slik situasjon? Det ligger jo både en anklage og en slags forklaring i meldingen hun sendte. Og forrige snapbog samtale var om helt andre temaer,enn negative.ogbjeg ble overrasket,for jeg ville hum skulle fortalt. Nå vet jeg jo at hun egentlig er en jente som synes det er vanskelig å si nei,men det kostet meg jo også altfor dyrt,eller? Men sålenge vi ikke får snakket,og sånn jeg opplever det nå,så blir jeg faktisk ikke noe særlig smartere.. Jeg oppfattet meldingen hennes,som et ønske om å fortsette vennskapet. Men for meg,virker dette også litt som typ forholdsmessig,at man hadde tatt <pause>? Jeg trenger å kaste ball,og lurer på andres innspill og erfaringer her? Anonymkode: e10a7...dae
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #2 Skrevet 21. januar 2023 Gi henne en pause!!! Ta hensyn og se om hun tar kontakt etter hvert over sommeren. Anonymkode: f3dc4...367 2 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #3 Skrevet 21. januar 2023 Hun klarer ikke forholde seg til andre eller omverdenen per nå. Jeg er også sånn i veldig dårlige perioder. Hender allikevel at jeg kan poste en morsom mere eller bilde av soloppgangen en dag men det betyr ikke at jeg er i stand til å konversere og gjøre ting med andre. Hun har vært flink å satt en grense. Det hadde sikkert vært hyggelig å få en melding om at du tenker på henne og håper ting går fremover, at hun klarer å nyte noen øyeblikk av solen og at hun bare må ta kontakt hvis hun trenger å snakke. Ikke noe mere enn det. Ikke noe press eller forventninger. La hun være, hun har nok med å eksistere akuratt nå. Anonymkode: ff6c1...69b 1 4
Jaytee Skrevet 21. januar 2023 #4 Skrevet 21. januar 2023 (endret) Men altså.. ta et hint å la mennesket få puste uten at du må være så krevende i tillegg. Livet kan være hard, og da trenger man ikke venner som lager problemer i tillegg. Hun tar kontakt med deg når hun føler seg klar for det. Er du en god venninne, så burde du respektere det. Endret 21. januar 2023 av Jaytee 7 2 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #5 Skrevet 21. januar 2023 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Hun klarer ikke forholde seg til andre eller omverdenen per nå. Jeg er også sånn i veldig dårlige perioder. Hender allikevel at jeg kan poste en morsom mere eller bilde av soloppgangen en dag men det betyr ikke at jeg er i stand til å konversere og gjøre ting med andre. Hun har vært flink å satt en grense. Det hadde sikkert vært hyggelig å få en melding om at du tenker på henne og håper ting går fremover, at hun klarer å nyte noen øyeblikk av solen og at hun bare må ta kontakt hvis hun trenger å snakke. Ikke noe mere enn det. Ikke noe press eller forventninger. La hun være, hun har nok med å eksistere akuratt nå. Anonymkode: ff6c1...69b Hun har akkurat skiftet lokale til foretaket hennes, hun har fått jobben hun har ønsket seg lenge(per nå jobbet der i noen mnd allerede)Så jeg tenker at det er positive ting på gang. Og har faktisk blitt såret av å måtte være vitne til sånne type ting over story på snap..hun har latt meg vite personlige ting om livet hennes,så antok det gikk begge veier.. Er somsagt over 2 mnd siden hum sendte mld,som skrevet over,og Per nå legger hun ut intetsigende stories på snap om dagliglivet,men kan jo være drt er enklere å forholde seg til litt sånne ting,for alt jeg vet.. Men helt ærlig,så synesbjeg,at etter oveer 2 mnd med stillhet, at det begynner å bli på tide med liivstegn til venninnen din... ..? Anonymkode: e10a7...dae
Andro Skrevet 21. januar 2023 #6 Skrevet 21. januar 2023 Ville lagt ballen død, og glemt henne til hun evt. tar initiativ selv. 4
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #7 Skrevet 21. januar 2023 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Hun har akkurat skiftet lokale til foretaket hennes, hun har fått jobben hun har ønsket seg lenge(per nå jobbet der i noen mnd allerede)Så jeg tenker at det er positive ting på gang. Og har faktisk blitt såret av å måtte være vitne til sånne type ting over story på snap..hun har latt meg vite personlige ting om livet hennes,så antok det gikk begge veier.. Er somsagt over 2 mnd siden hum sendte mld,som skrevet over,og Per nå legger hun ut intetsigende stories på snap om dagliglivet,men kan jo være drt er enklere å forholde seg til litt sånne ting,for alt jeg vet.. Men helt ærlig,så synesbjeg,at etter oveer 2 mnd med stillhet, at det begynner å bli på tide med liivstegn til venninnen din... ..? Anonymkode: e10a7...dae Du blir såret av at det skjer gode ting i livet hennes? Er du egentlig glad i henne? Anonymkode: ff6c1...69b 5
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #8 Skrevet 21. januar 2023 La henne være… Anonymkode: 519bc...9e4 3 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #9 Skrevet 22. januar 2023 Kanskje du er litt slitsom. Gi henne en pause og se om hun kommer tilbake. Gjør hun ikke det så har dere vel glidd fra hverandre. Anonymkode: bec90...53d 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #10 Skrevet 22. januar 2023 Hva du gjør nå? Du lever DITT liv. Har venninnen din overskudd eller interesse etterhvert, tar hun kontakt. Anonymkode: 76223...b50 3
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #11 Skrevet 22. januar 2023 La henne være, du kan ikke tvinge noen til å være vennen din, og hvis hun har bestemt seg for at hun ikke vil være vennen din lenger kan du dessverre ikke gjøre noe med det. Anonymkode: e9143...469 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #12 Skrevet 22. januar 2023 Hun kan være glad i deg og ønske å fortsette vennskapet på sikt, tross i den noe skarpe meldingen. Meldingen hennes er tydelig signal om at hun ikke har tid til det akkurat nå. Litt dumt av henne å skrive"kan ikke ha dine problemer i tillegg" - noe uheldig. Men virker som det er en som står under press og ikke har tid eller kapasitet til å oppfylle dine ønsker eller forventninger til vennskap nå, være seg pga negativt stress (depresjon, mange utfordringer o.l.) eller positivt stress (hun er for opptatt med ny jobb, familie eller andre prosjekter). Uansett bør du ikke kreve at hun setter av tid til deg nå. Kanskje det vil komme andre tider igjen Hvem vet. Har du andre du kan spille på så lenge? Det er ikke godt å føle seg avvist. Anonymkode: ffe42...5b3 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå