Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Beklager langt innlegg.

Jeg hentet samboeren min på togstasjonen i dag morges. Han hadde vært en tur på byen sammen med noen kompiser og kost seg. De hadde drukket ganske mye, så han var fortsatt litt full når jeg hentet han. På vei hjem sier han ikke stort, foruten at han har en typisk fylleangst. På forhånd hadde vi avtalt at han skulle overnatte på hotell i natt, da det er stor avstand mellom hjemme og der han var i går kveld. 

Når vi kommer hjem, setter vi oss i sofaen og ser litt TV. Barna våre (en på 3 år og en på 8 mnd) driver med sitt, og jeg merker at han ser på meg. Plutselig spør han meg hvorfor jeg er så glad I dag. Jo, jeg er glad fordi jeg i går kveld lagde kaker og diverse til bursdagsfeiringen til datteren vår som skal skje senere I dag. Så forteller han meg noe jeg aldri trodde skulle bli sagt, men at han hadde møtt en jente på byen, og ting hadde skjedd. Han ble oppriktig lei seg, gråt (for første gang) og fortalte at han angret seg. Javel, hva skjedde da? Hadde dere kun kyssa? Neida, hun hadde blitt med han på hotellrommet, der han hadde blitt sugd. Han forteller at han ikke husker hvordan hun så ut, hva hun het eller noe som helst bortsett fra at han plutselig kom til seg selv og angret seg. Jeg har knapt snakka med han i dag, da jeg rett og slett føler avsky. Avsky av at en annen jente har klina og dytta trynet sitt på kuken hans. Jeg er så utrolig sint! 

Han har gått og lagt seg nå, etter å halvsovet på sofaen i hele dag. I sted fortalte han meg at jeg er jenta han vil bli gammel med og at han aldri skal gjøre noe sånt igjen. Vi har vært sammen i 5 år. 

Jeg har tidligere vært usikker på han, mest fordi han ikke har bidratt økonomisk på lenge. Samtidig ønsker jeg at barna våre skal vokse opp med to foreldre som et glade i hverandre, men nå er jeg rett og slett litt lost. Han har fått jobb igjen, men får ikke lønn før i mars sikkert. Så økonomi har absolutt vært en faktor jeg har vurdert å forlate han for tidligere, i tillegg til at jeg tar meg av nesten alt med barn, hus og til og med bilvasking og ting ute. Jeg gjør jo alt, mens han har sittet og gamet og "flyktet fra verdenen" for å slippe å tenke på sin bedritne økonomi. 

Har vel egentlig følt at jeg kun har vært sammen med han fordi jeg har syntes litt synd på han? Men dette her var absolutt dråpen føler jeg. Har noen andre opplevd noe slikt og kommet seg videre? Hvordan er i såfall forholdet i dag, eller er du den som sitter med barna og fulltidsjobb alene? 

Vanskelig å skrive alt jeg tenker på, men dere forstår vel hovedtemaet. 

• Hjerte 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor drar han på fest og overnatter på hotell hvis økonomien er dårlig??

Anonymkode: ee58c...e27

• Liker 20
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor drar han på fest og overnatter på hotell hvis økonomien er dårlig??

Anonymkode: ee58c...e27

Dette var noe som var avtalt for en stund siden, og jeg unnet han å kose seg litt. Men tydeligvis koste han seg alt for mye. 

Vi har levd på min lønn i nesten 2 år nå. Og ja, jeg har vært alt for snill. 

Skrevet

hadde kastet han ut i kveld. 

Anonymkode: e19ac...4ac

• Liker 8
Skrevet

Jeg hadde ikke gått fra mannen min grunnet det du beskriver om utroskap  

Jeg hadde derimot aldri klart å fortsette et forhold om det ikke ble bidratt hverken økonomisk eller med hus, hjem, bil og barn osv. 

Anonymkode: 2d6eb...30d

• Liker 10
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

hadde kastet han ut i kveld. 

Anonymkode: e19ac...4ac

Det er barna jeg tenker mest på. Dattera mi elsker han, og snakker om pappa hele tiden. I tillegg er jeg svak og ofte godtar ting. Men dette føler jeg at jeg ikke kan godta. Klarer ikke å se på han engang, uten å forestille meg hva som skjedde i natt.  Skjønner ikke helt hvordan jeg skal ta mot til meg og bare kaste han ut.. 

• Hjerte 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde derimot aldri klart å fortsette et forhold om det ikke ble bidratt hverken økonomisk eller med hus, hjem, bil og barn osv. 

Nei, det er jo her ting endelig liksom skulle bedres. Da han endelig har fått seg en jobb og innsett at det er dårlig gjort å snylte på en annen. Men det som skjedde nå, føler jeg ødela alt 

Skrevet

Hvordan kan typen din flykte fra verden med gamingen når dere har 2 små barn. Greit å spille litt. Veldig dårlig gjort av samboeren din, er vel du som finansierer utelivet så gjør han dette.. Har dere et bra sexliv så gjør det utroskapet enda mere uforståelig.. om du greier å tilgi og ha tillit til han er det bare du som vet

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde gått fra ham.

• Liker 1
Skrevet

Tror nok det hadde vært siste spikern i kista om det var mitt forhold. Du har allerede holdt ut lenge med en lat slask, og når han ikke engang klarer å ha respekt for deg og forholdet deres tenker jeg at du allerede har gjort langt mer enn noen kan kreve. 

Anonymkode: 46ca3...170

• Liker 9
Skrevet
Diry72 skrev (4 minutter siden):

Hvordan kan typen din flykte fra verden med gamingen når dere har 2 små barn. Greit å spille litt. Veldig dårlig gjort av samboeren din, er vel du som finansierer utelivet så gjør han dette.. Har dere et bra sexliv så gjør det utroskapet enda mere uforståelig.. om du greier å tilgi og ha tillit til han er det bare du som vet

Ja, er dessverre det. Han hadde ikke vært ute på lenge, og han beklaget seg over at han hadde brukt mye mer penger enn hva vi utgangspunktet ble enige om. 

Ja, det er opp til meg. Kunne egentlig bare ønske at vi gikk fra hverandre. Men jeg er redd jeg ikke takler full jobb med to små barn alene. Selvom jeg egentlig har hatt tre barn nå..

• Hjerte 1
Skrevet

Rett ut. Hjelper ikke være lei seg etterpå. Ganske gjennomtenkt handling når du tar med dama tilbake på hotell rommet og lar hun suge deg 

Anonymkode: 06f9e...404

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Ser nå at han har fjernet profilbildet sitt på sosiale medier, sikkert så hun ikke skal finne han der. Jeg prøver å holde maska nå mens barna er våkne, men tror jeg bryter sammen når de har tatt kvelden. 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Rett ut. Hjelper ikke være lei seg etterpå. Ganske gjennomtenkt handling når du tar med dama tilbake på hotell rommet og lar hun suge deg 

Anonymkode: 06f9e...404

Det er nettopp dette som plager meg mest. Hadde kanskje vært litt annerledes hvis det hadde skjedd litt mer tilfeldig på en do på en uteplass eller noe, men det faktum av at han faktisk har tatt ho med på hotellrommet sitt, det plager meg. Selv om han har beklaget seg. Har som sagt ikke snakket mer med han i dag enn det nødvendige. Kun holdt en fasade da vi hadde besøk tidligere i dag. 

• Liker 2
  • Hjerte 3
Skrevet

Lå han å halvsov på sofaen mens dere hadde selskap for datteren deres? 

Anonymkode: 4b269...766

• Liker 5
Skrevet

En mann som hverken bidrar med barna, husarbeid eller økonomisk hadde røket ut av huset lenge før han hadde rukket å være utro her.

• Liker 13
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Lå han å halvsov på sofaen mens dere hadde selskap for datteren deres? 

Anonymkode: 4b269...766

Nei, han tok seg sammen når vi hadde besøk. Han hadde ikke sovet i natt fordi han angret seg..Han var i grei form I bursdagen hennes. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Ja, det er nettopp det.  Et overtramp i fylla som han er ærlig om med en gang, kan tilgis (om det er et engangstilfelle). Men det andre du forteller.....                    "Setter seg å game for å glemme" ...     Fy faen sier jeg bare  

Anonymkode: ff9e8...da9

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
wretchedhege skrev (5 minutter siden):

Det er barna jeg tenker mest på. Dattera mi elsker han, og snakker om pappa hele tiden. I tillegg er jeg svak og ofte godtar ting. Men dette føler jeg at jeg ikke kan godta. Klarer ikke å se på han engang, uten å forestille meg hva som skjedde i natt.  Skjønner ikke helt hvordan jeg skal ta mot til meg og bare kaste han ut.. 

Du skal ikke ta noen avgjørelse om noe som helst nå. Du skal bruke tid på å tenke gjennom hva du føler og hva du ønsker, hva som er best for alle, deg selv inkludert, før du bestemmer deg for noe.

Si til mannen at du har behov for litt avstand en periode nå (hva avstand betyr, hvor mye, hvor lenge etc. må du vurdere selv), og bruk tiden godt til å reflektere over det som har vært, hva du ser for deg, hva du ønsker og hva du føler for det han har gjort. 

Å kaste ut mannen din, med barn i bildet, er ikke greit. Her må man være behersket, voksen og ikke skape ekstra dramatikk. Prøv å leve så normalt som mulig foran barna, og ta voksenproblemene når barna ikke er til stede. Sov på forskjellige rom f.eks, men vær respektfull mot hverandre og 'vanlig' foran barna. 

Jeg synes det er formildende at han har vært ærlig om hva som skjedde, men jeg tror dere egentlig har dypere problemer i forholdet, som bør jobbes med. Jeg tenker at dette kanskje kan være den siste dråpen som får begeret til å renne over og da må du vurdere om det kan være verdt å forsøke å gjøre en ekstra innsats for å redde forholdet, kanskje parterapi el.l, eller om du føler du har gitt alt... 

Anonymkode: 849d3...25f

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
LillaGorilla<3 skrev (2 minutter siden):

En mann som hverken bidrar med barna, husarbeid eller økonomisk hadde røket ut av huset lenge før han hadde rukket å være utro her.

Kunne ønske jeg var så sterk. Har tenkt tanken mange ganger, og vi har diskutert det flere ganger. Så skjerper han seg, og det varer i noen dager, før det er tilbake til "normalen". 

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...