Gå til innhold

Utetemperatur ettåring.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen regel på hvor mange minus man lar en ettåring være ute i. Har hørt minus 10, men hver gang vi har tid til å være ute er det på grensa… hva praktiserer dere? Nå med -20 nesten her blir det ikke skitur, men hva med pulk i -12? 

Anonymkode: 3c2a2...dfa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har vært ute i minus 15 men i kort tid

Anonymkode: f7c9a...a6f

• Liker 1
Skrevet

Det kommer an på hva vi gjorde. Det tok under 10 min å gå til barnehage, dit gikk vi i -35, satt på skinn på akebrett. Lekte helt fint ute en liten stund i -25.

Sov ute ned til -15.

Vindog luftfuktighet avgjør hvor kaldt det virkelig føles som, så -20 kan føles varmere enn -5. Derfor man snakker om relativ og effektiv temperatur.

Anonymkode: c83a7...491

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Vi går ut når det er -15 , men er ikke ute så lenge om gangen og passer på at barnet har på seg vinterlue med hals og tett rundt ansikt. I vogna kan hun ligge når det er -20 og ned til -25 , det blir ikke like kaldt nedi vognen, og hun ligger da med vinterpose , ullundertøy , ulldress/ullgenser , ulllue og votter, eventuelt et ullpledd over posen for å isolere bedre og skjerme for litt vind :) sjekker ofte pust og temperatur nedi vognen. 

Anonymkode: 917a7...ef1

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Er det noen regel på hvor mange minus man lar en ettåring være ute i. Har hørt minus 10, men hver gang vi har tid til å være ute er det på grensa… hva praktiserer dere? Nå med -20 nesten her blir det ikke skitur, men hva med pulk i -12? 

Anonymkode: 3c2a2...dfa

Minus 10 er grensa både hjemme og i bhg. Forholder meg til den. Husk at barnet kan ha vansker med å være aktiv når de har på tykke klær, og de fryser da mye lettere. Det verste er når de sitter i ro. Ville ikke tatt sjangsen.

Anonymkode: 96069...817

Skrevet

Mitt barn gikk i naturbarnehage og på de kaldeste dagene ville ikke barna ut... unntatt min unge da! Da var det nok rundt 15minus. De var selvfølgelig ikke ute i timesvis,men nok til at han kom hjem god og rød i kinnene.

Anonymkode: 12e4e...756

Skrevet

Jeg har både hørt og lest at små barn ikke skal sitte/ligge i pulk når det er kaldere enn -10, så derfor retter jeg meg etter det.

Anonymkode: 66bb3...b51

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...