AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #1 Del Skrevet 21. januar 2023 Har planer om å dra til New Zealand i ferien. Det er jo helt sikkert mye å se og gjøre på mange forskjellige kanter av landet, men jeg er ikke så ivrig på å leie meg en bil og kjøre fire timer for å oppleve en zip-line i et halvt minutt - særlig ikke på venstre side. Jeg kan godt tenke meg å rusle en turer i naturen, hvis det er et koselig sted som har den slags i umiddelbar nærhet. Så hvis jeg skal dra et konkret sted som har mye å by på i seg selv - hvor skal det bli? Anonymkode: e6e8f...5ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #2 Del Skrevet 21. januar 2023 Uten tvil, jeg ville tatt en Lord of the Rings-tour. ❤️ Anonymkode: 42f20...d00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CQM80 Skrevet 21. januar 2023 #3 Del Skrevet 21. januar 2023 (endret) Queenstown! Denne lille byen har utallige aktiviteter å velge mellom. Toppturer, ekstremsport i alle varianter, parker, fine turstier egnet både for vanlig sykkel og terrengsykling. Det er en koselig by, idyllisk plassert ved en innsjø. Ja, det er en skikkelig turistfelle, men jeg storkoste meg der. Du kan godt være der i flere uker, og prøve ut en ny aktivitet hver dag. Du må dra dit når det er sommer der, altså når vi har vinter her hjemme. Når vi har sommer, er dette en skidestinasjon. Jeg ville ikke reist til New Zealand når det er vinter der. Jeg hadde bil da jeg var der og reiste rundt i hele landet i to måneder. Bare spør om det er noe mer du ønsker å vite. Det er et fantastisk land som jeg absolutt anbefaler å reise til hvis man er glad i natur. Endret 21. januar 2023 av CQM80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #4 Del Skrevet 21. januar 2023 7 hours ago, CQM80 said: Queenstown! Denne lille byen har utallige aktiviteter å velge mellom. Toppturer, ekstremsport i alle varianter, parker, fine turstier egnet både for vanlig sykkel og terrengsykling. Det er en koselig by, idyllisk plassert ved en innsjø. Ja, det er en skikkelig turistfelle, men jeg storkoste meg der. Du kan godt være der i flere uker, og prøve ut en ny aktivitet hver dag. Du må dra dit når det er sommer der, altså når vi har vinter her hjemme. Når vi har sommer, er dette en skidestinasjon. Jeg ville ikke reist til New Zealand når det er vinter der. Jeg hadde bil da jeg var der og reiste rundt i hele landet i to måneder. Bare spør om det er noe mer du ønsker å vite. Det er et fantastisk land som jeg absolutt anbefaler å reise til hvis man er glad i natur. Jeg er ikke TS, men skal til NZ om et par måneder. Hvor fort tilpasset du deg venstrekjøring, og er det mye trafikk der? Likte du Sør-øya eller Nord-øya best? 😊 Anonymkode: 9eabf...46c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #5 Del Skrevet 22. januar 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg er ikke TS, men skal til NZ om et par måneder. Hvor fort tilpasset du deg venstrekjøring, og er det mye trafikk der? Likte du Sør-øya eller Nord-øya best? 😊 Anonymkode: 9eabf...46c Hvorfor vil du dit på vinteren? Anonymkode: 31d72...78e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #6 Del Skrevet 22. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor vil du dit på vinteren? Anonymkode: 31d72...78e Du strøk i geografi, ja? Det er sommer i New Zealand nå (sensommer om et par måneder). Anonymkode: e4018...f3d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reiseglad Skrevet 22. januar 2023 #7 Del Skrevet 22. januar 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg er ikke TS, men skal til NZ om et par måneder. Hvor fort tilpasset du deg venstrekjøring, og er det mye trafikk der? Likte du Sør-øya eller Nord-øya best? 😊 Anonymkode: 9eabf...46c Har aldri kjørt bil på NZ, men i Australia. I løpet av noen timer, maks en dag, så er du på plass på venstre side i hue også. Må bare være mer oppmerksom. Jeg liker ikke å kjøre inn i byer, så leier bil på flyplass og kjører bort fra bytrafikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CQM80 Skrevet 22. januar 2023 #8 Del Skrevet 22. januar 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg er ikke TS, men skal til NZ om et par måneder. Hvor fort tilpasset du deg venstrekjøring, og er det mye trafikk der? Likte du Sør-øya eller Nord-øya best? 😊 Anonymkode: 9eabf...46c Venstrekjøring gikk veldig greit, men det krever at man er litt ekstra konsentrert i starten. Det jeg synes var verst, er at alt er på motsatt side i bilen. Vet ikke hvor mange ganger jeg skulle bruke blinklys, mens vindusviskerne gikk i stedet. Det er veldig enkelt å kjøre på NZ, med lite trafikk på veiene. Det er kun i Auckland at det er noe trafikk å snakke om. Pass på å ordne deg internasjonalt førerkort før du drar. De er veldig strenge på dette. Vanskelig å svare på hvilken av øyene som var best, da begge har veldig mye å tilby. Det kommer litt an på hva man interesserer seg for. Fin natur har du på begge, og de har lagt ned store ressurser i å lage og vedlikeholde turstier over hele landet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #9 Del Skrevet 22. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Du strøk i geografi, ja? Det er sommer i New Zealand nå (sensommer om et par måneder). Anonymkode: e4018...f3d Høst* Ville heller ha reist mens det faktisk er sommer der. Anonymkode: 31d72...78e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #10 Del Skrevet 22. januar 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Høst* Ville heller ha reist mens det faktisk er sommer der. Anonymkode: 31d72...78e Vi er der den første høstmåneden, ja. Orker ikke for høye temperaturer da vi skal dit primært for å gå i fjellet. Pakker varme klær, men tipper det blir ok vær. Er primært juni og juli det kan være skikkelig ufyselig der slil jeg har skjønt. Anonymkode: 9eabf...46c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå