Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg aner ikke hva vi skal kjøpe til henne i år. I fjor fikk hun ski og det var jo veldig greit. Hun har nettopp hatt bursdag og fikk både barbier, barbiehest, baby born , masse dukkeklær, dukkevogn, stellebord og dukkeseng. Hun får barbiehus av tanta si i julegave. Så, ja hun har masse leker! Og jeg synes egentlig ikke hun leker så mye med dem..

Jeg synes det er kjedelig å kjøpe klær i gave til henne, det kjøper vi jo til henne likevel. . Så på barneforumet at mange kjøper gave til barna sine til 1500,- 2000,- kroner! Det synes jeg egentlig var veldig mye, men det er mulig at det er eldre barn?

Men jeg trenger forslag..noen som har kommet på noe lurt til sine barn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med "gavekort" til en kinofilm, gjerne med en liten bok du har laget med utklipp fra bilder fra filmen (printet ut fra nett eller fra kinobrosjyrer, og med et veldig kort resyme over handlingen)? Det høres jo ut som datteren din har nok, særlig også fordi hun ikke leker så mye med tingene sine. (Og litt for tidlig å lære henne å skille på billig og dyr gave og gjøre henne bortskjemt...)

Å gi så små barn julegaver for flere tusen er hårreisende syns jeg. I min familie er det bare tenåringer som kan håpe på en slik sum, og mest fordi de trenger litt mer gr pubertet, vokseperiode, økte krav fra omgivelsene for ikke å være helt "ute".

Skrevet
Jeg aner ikke hva vi skal kjøpe til henne i år. I fjor fikk hun ski og det var jo veldig greit. Hun har nettopp hatt bursdag og fikk både barbier, barbiehest, baby born , masse dukkeklær, dukkevogn, stellebord og dukkeseng. Hun får barbiehus av tanta si i julegave. Så, ja hun har masse leker! Og jeg synes egentlig ikke hun leker så mye med dem..

Jeg synes det er kjedelig å kjøpe klær i gave til henne, det kjøper vi jo til henne likevel. . Så på barneforumet at mange kjøper gave til barna sine til 1500,- 2000,- kroner! Det synes jeg egentlig var veldig mye, men det er mulig at det er eldre barn?

Ja, så selv en her inne som hadde 4 barn og ga gave til 2000 til hver. Dete er en sum som vi skal ha hele julen til alt,men nok om det.

Enda da de er 4 år, så er de så takknemlige over det de får. Hva om du viste henne noe klær i butikken.? Kansje en fin kåpe?

Skrevet

Hva med bøker, lydbøker, puslespill, ludo, lotto osv.

Eller tegne og malesaker, plastelina, perler osv.

Eller kinobilletter, klippekort på svømmehallen, tur til dyrepark el.l. hvis det er noen i nærheten.

Skrevet

...og vi gir for ca 500 til våre barn i år. Hvis de trenger sportsutstyr så strekker vi oss lengre, men hvis ikke så synes vi ca 500 er nok.

Skrevet

Billetter til Pippi-forestillingen på teater - og kanskje en pippi-bok til å "forberede" barnet med..

Vårt barn (også fire) får noe innredning til barnerommet pluss et elefantspill (skal fange små sommerfugler med hov - som kommer ut av en elefantsnabel..).

Skrevet
Billetter til Pippi-forestillingen på teater - og kanskje en pippi-bok til å "forberede" barnet med..

Vårt barn (også fire) får noe innredning til barnerommet pluss et elefantspill (skal fange små sommerfugler med hov - som kommer ut av en elefantsnabel..).

Du, det elefantspillet så jeg i butikken her, men rakk ikke å se så nærme på det. Virket det artig? Jenta mi elsker spill, så jeg tror det hadde vært lurt. Er litt lei av stigespillet og lotto nå.. :)

Ellers takk for mange fine forslag.

Skrevet

Jeg vet jo ikke hvordan hun vil reagere, men det virket morsomt. Pass bare på at du får med batterier..

Mener at julegave til barn på denne alderen ikke trenger å koste allverden. Det er tanken som teller her.. Sikker på at små barn blir like glade for et enkelt spill til 100kr - som for noe fancy til 2000,- (som forresten er galskap - iallefall til så små barn..).

Lykke til!

Skrevet

Har en på snart to og en på snart fem. Kjøper x-boks på deling til dem. tar vel litt tid før minstemannen kjønner noe, men blir sikkert morsomt for storebror.

Skrevet

Vi kjøpte en nyyyydelig kombinasjon av vegghylle og dukkehus (!) til 4-års dagen til prinsessa vår. Kjøpt på Sprell på Grünerløkka. Rosa selvfølgelig.... koster 900 tror jeg.

Skrevet

Til jenta vår som blir 4 i februar har vi kjøpt V.smile TV learning system Tv-spill. Som har lærerike spill for barna. Det følger med det Ole Brum spillet som er på bildet.

Skrevet

*overrasket!!*

Jeg har en på fire selv og ser til min store forskrekkelse at flere kjøper tv-spill til de.. Syntes det er altfor tidlig å benke barna foran tv'en mer enn nødvendig.. Mine får selvfølgelig se barnetv, og en gang innimellom (to ganger i mnd) ser de en episode eller to på DVD.. Men tv-spill? Da sitter de vel langt mer forann skjermen enn hva jeg ville ønske at min fireåring gjorde iallefall..

Skrevet

det elefantspillet har jeg også kjøpt i gave til niesa mi på snart 3 år

Det virket ganske artig det

(og mye rot for foreldrene.. men hva er man ikke tante/onkel for da)

Skrevet

Kjøp prompepute! :ler: Det er jeg sikker på blir den mest populære julegaven.

Jeg tror jammen jeg hadde kjøpt noe fornuftig (klær eller dyne, lampe eller møbler til rommet), jeg. Unger får jo så mye på julaften, at de husker ikke hvem de har fått fra når de er så små. Og er det ikke litt egoisme inne i bilde, at vi gjerne vil at ungen skal bli kjempeglad for akkurat det vi har gitt? Og så blir vi litt skuffet når poden ikke ser på hver presang, men er så gira at h*n fyker til neste pakke førtere enn pairet er ordentlig av på den forige....? Dette er basert på forige jul hos min bror, som hadde gått bananas og kjøpt store og flotte ting til ungene, men de ble helt overveldet, og han var litt skuffet over manglende reaksjon fra dem.

Jeg tenker at nå ungen er så liten, kan faktisk foreldrene la vær å kjøpe gave til julaften...Noen som er enig i det, eller anner jeg i kirka, nå???

Selv er jeg gravid, og jeg er spent på hvordan jeg kommer til å klare å leve opp til mine egne forsetter...

Skrevet

Ungene våre på 2 og 4 1/2 får saccosekk.

Skrevet
Til jenta vår som blir 4 i februar har vi kjøpt V.smile TV learning system Tv-spill. Som har lærerike spill for barna.  Det følger med det Ole Brum spillet som er på bildet.

Det hadde jeg tenkt å kjøpe til vår 4-åring også. Ja, de ser en del tv, men her blir de i det minste aktivisert litt mer, og kan kanskje lære noe også?`

Dessuten er det jo mulig for foreldrene å begrense bruken, etter hva de synes er fornuftig. ;)

Synes det ser veldig ok ut! Og til en nogenlunde fornuftig pris.

2000 kr på et barn høres mye ut for meg, men til større barn er det kanskje annerledes?

Gjest krumkaka
Skrevet

Synes det er litt rart at folk spør forumet om hva de skal kjøpe til unga sine og kjæreste/ samboer. Klarer dere virkelig ikke finne ut av det selv? Du burde kanskje ha grepet inn i forhold til bursdagsgavene og sørget for at hun ikke fikk ALT da. Det går faktisk an å be ivrige tanter moderere seg. Kjøp noe hobby-greier som hun kan pusle med i jula, da vel!

Gjest Madeline
Skrevet

Jeg er blandt de som bruker et sted mellom 1500 og 2000,- på julegaver til hver av ungene. Men det er ikke noe problem å finne ut hva jeg skal kjøpe. Ungene har lange ønskelister. Ungene her får leker til jul og til bursdager. Er det noe de ønsker seg resten av året så må de spare til det selv. Jeg ser at mange her ikke vil gi klær i julegave fordi det får de når de trenger det resten av året. Det reagerer jeg litt på. Ungene mine får klær både til jul og bursdager. Noe blir det selvfølgelig utenom resten av året hvis det er nødvendig, men mest blir det til jul og brusdager. I år har jeg f.eks kjøpt en fin kåpe til min ene datter. Poden får dynebukse og andre dattera får dynebukse og dynejakke. Besteforeldre og tanter og onkler gir også klær. De spør alltid i god tid før jul hva ungene trenger og ønsker seg. Får ungene en jevn strøm av leker og klær hele året er det ikke rart hvis de ikke vet hva de skal ønske seg til jul. Det er foreldrenes rolle å begrense dette. Unger har godt av å ønske seg noe enten det gjelder leker eller klær. Det er slett ikke nødvendig å ha det aller siste skrik av alt hele tiden.

Gjest lilletroll
Skrevet

Datteren vår på 4 har også ALT!! Og leker ikke SÅ mye med det. Så i år har vi sagt at folk ikke skal kjøpe leker til henne. Vi har kjøpt en dvd, en lydbok, to spill, en bok. Spill synes jeg er en flott gave, for da må vi som foreldre spille med henne, og det er utrolig koselig familietid!!

Skrevet

Meg igjen som selv har datter på fire..

Kom plutselig på at min datter fikk en flott bok tidligere i høst. Den heter "Karsten og Petras ABC".

Det er en bok for jenter og gutter som er kommet i fasen for bokstavinteresse. Den har vært veldig populær hos oss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...