Gå til innhold

Hva er dine kriterier for en drømmemann?

Rødstrupa

Anbefalte innlegg

Hva er dine kriteriet for en drømmemann? Utseende, egenskaper mm.? Er du godt fornøyd med den du har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ingen mann. Den jeg hadde var voldelig og lat, så jeg gikk fra han. 

Egentlig har jeg ikke noe tro på at det blir flere menn i mitt liv, men hvis jeg skulle beskrive drømmemannen, så er han:

Ærlig, rolig, en som tåler meg når jeg er redd og lei meg, en jeg kan snakke med, han følger med på politikk og i samfunnet og liker film og serier, han liker å være i naturen og å reise, men også å bare være hjemme. Helt ikke altfor sosial og utadvendt. Han må ha kontroll på egen økonomi og forsørge seg selv, ta vare på tennene sine og hygiene generelt. Sinne og aggresjonsproblemer er helt uaktuelt.

Jeg har alltid vært litt svak for nerder og klatrefyrer, og liker veldig godt rødt hår og briller. Men det er ikke så viktig. Jeg vil imidlertid ikke ha noen med ekstrem fedme eller noen som er veldig sterk. 

Anonymkode: 41452...c9a

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At han er til å stole på og prater rett fra levra.

Anonymkode: 664ff...91d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ut fra det så skjønner du kanskje at eksene mine var konfliktsky og iblant løy. 

Heldigvis er nåværende annerledes på det området. Men er også andre ting som var og er nytt med ham. Jeg synes ord som drømmemann er skummelt. Men han sier jeg er drømmedama.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smart, snill, lojal, vet når man skal si fra og når man skal la vær. Han tåler mine dårlige sider og jeg hans. Det tok fem år å bli mer samkjørt. Mellom forelskelse og over til kjærlighet som må jobbes med - var det mye frem og tilbake. Er så glad jeg holdt ut. Kunne ikke hatt en bedre kjæreste. Tidligere gikk jeg etter utseende og stormforelskelse, nå etter verdier 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han må være en person som er lett å like. Han må kunne greie seg sosialt sammen med mine venner og familie, uten at jeg blir bekyret for at han sier noe upassende.

Han må ha ok allmennkunnskaper

Han må være god på å kommunisere

Han må dra sitt eget lass økonomisk, og trygg nok til at jeg muligens tjener mer enn ham

Han kan ikke være gjerrig.

Morsom. Gjerne litt tørr humor

Lidenskaplig om noe

Holde avtaler -eller si fra at han ikke kommer/er forsinket

Like noe kunst og musikk – behøver ikke ha samme smak som meg

Øyne som smiler

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmemannen for meg er snill, lojal, ærlig, smart, stødig, i kontakt med følelsene sine, gavmild, morsom, stabil, positiv, har egne interesser, en jobb han trives i og kjekk. Han sitter ved siden av meg akkurat nå🥰

Anonymkode: f9e05...91b

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utseende Jason momoa eller Brad Pitt 

Egenskaper varm, god, sjarmerende, opptatt av menneskerettigheter og politikk, omsorgsfull, flink med dyr og barn, god til å lage mat, rolig til sinns og ikke en skrytepave

Anonymkode: 9ee93...9ea

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er interessant å prate med, oppegående, oppdatert og selvstendig. God humor er viktig.
Han må være attråverdig, og kunne vise at han begjærer meg, og ha et åpent og nysgjerrig forhold til sex.
Drømmemannen røyker ikke, drikker mindre enn moderat og har god personlig hygiene.
Ærlighet, oppriktighet og gode manerer er helt grunnleggende.
Han ser lyst på å løse de vanskene som livet gir, og tar ansvar for sin egen situasjon.

Utseende er faktisk ikke så viktig, selv om jeg setter pris på at min playmate er en pen mann.

Jeg beskriver egentlig han jeg har et forhold til, tror jeg...

Endret av Andro
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrev på tull en liste bakerst i journalen min for noen dager siden, morsomt å se tilbake på senere å se hva jeg tenker om saken. Kanskje møter noen som er helt ulik, å tenker, du var naiv!! Menn er grusomme dyr! 😂 Håper ikke det da, men det vet man ikke før man er der. Til nå har jeg vært med en veldig snill mann, er glad i han, selv om det ikke funket mellom oss

(Disse er veldig vage, å mener jo grader av egenskapene som passer med mine, ikke den snilleste mannen på hele jordkloden, eller at vi må oppleve et eventyr hver eneste dag osv.)

- Snill og god, respektere liv

- Humor og mye tull

- Reflektert

- Romantisk og kosete

- Liker tur og eventyr

- Positivt innstilt på å danse med meg

- Glad i å prate, men vi må ikke prate hele tiden

- God kommunikasjon

- Ikke redd for edderkopper, foruten faktisk farlige edderkopper, å heller ikke elske dem, eller ha tattovering av dem. Bare vennlig respekt fordi de lever, og hva de gjør, å tørre å slippe dem ut 

- Ikke dop, helst ikke røyk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han tåler å snakke om det som er vanskelig og står støtt på min side hvis noe skjer.

Anonymkode: bda54...5d7

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En som er empatisk, snill, generøs, morsom og som liker dyr. Da er mye gjort for min del 😊

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raptuss

For meg så er drømmemannen først og fremst en mann som ser verden slik som jeg gjør. En som får meg til å føle at det er oss to mot verden. 

Han må være smart, ha dårlig humor, være politisk ukorrekt uten å være slem. Han må være opptatt av miljøet og samfunnet, en jeg kan snakke med i timesvis om alt og ingen ting. Han tar meg med på eventyr, er leken og positiv.

Drømmemannen deler drømmen min om ett litt enklere liv, bruke mer tid i naturen og på opplevelser enn materielle ting.  Han er også veldig gjerne nevenyttig og kreativ. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke på "konseptet" drømmemann. Det indikerer jo at han er perfekt. Noe de færreste ikke er og det er ikke jeg heller. Synes det blir litt for mye forlangt, men jeg tror på det å finne noen som er bra nok til at jeg ønsker å tilbringe tid med han. Jeg har ingen mann nå. 

Det jeg synes er ganske viktig er kommunikasjon og kjemi. Kommunikasjon er ekstremt viktig for meg i et forhold. Jeg blir frustrert dersom den andre virker uvillig til å ta tak i problemer eller bare det å kommunisere i hverdagen. Jeg blir også usikker av manglende kommunikasjon så at han er litt åpen og samarbeidsvillig synes jeg er viktig. 

Humor har jeg også funnet ut at er ganske viktig. Det å være sammen med noen som har totalt annerledes humor enn meg selv fungerte dårlig :)

Noen felles ting/interesser. Koselig å kunne dele noe og ha det gøy sammen. 

At han er snill og respekterer meg tar jeg egentlig som en selvfølge. Han bør også like dyr og være selvstendig. Åpen og nysgjerrig. Intelligent. 

Utseendet er jeg egentlig ikke voldsomt opptatt av. Jeg må være tiltrukket av et eller annet ved han, men det har aldri vært de der superkjekke som jeg har likt. 

Anonymkode: 11c0e...5c4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rent kroppslig, så liker jeg de tynne, senete karene…. Litt sånn klatrer-kropp.

Personligheten må være varm, skråblikk på verden, lugom, ekte, treffe meg i hjertet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosakatt skrev (3 timer siden):

... Ikke redd for edderkopper, foruten faktisk farlige edderkopper, å heller ikke elske dem, eller ha tattovering av dem. Bare vennlig respekt fordi de lever, og hva de gjør, å tørre å slippe dem ut 

Det var veldig spesifikt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det var veldig spesifikt...

Ja 😅 Har fobi for edderkopper men respekterer dem, å ønsker ikke at de skal dø, så det hadde vært greit med noen som var villig til å gjøre dritt jobben med å slippe dem ut. Men samtidig ikke ønske å ha tarantella som kjæledyr, eller henge opp bilder av dem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God, gjerne tørr, humor. Kan le av seg selv (og meg....). Gjerne litt over snittet smart (jeg er gjennomsnittlig, og synes menn som er åpenbart smartere enn meg er sexy :p). Omsorgsfull og en god pappa. Opptatt av å ha det ryddig og rent, jeg er litt neat freak... Rolig, jeg kan fort bli stressa.

Utseende? Gjerne skjegg :D  Ikke undervektig....

Er forresten gift med mannen jeg beskriver nå på 11. året ;) Han er kort, overvektig, "bare" VGS, bruker briller og hadde ikke hatt kjæreste før han ble 36 (det ble meg :D ). Han er også kjempesexy og uten tvil mannen i mitt liv - tusen ganger bedre enn kjekkasen på 1.90 jeg data i 20-åra, på alle måter.

Jeg skjønner at det er vanskelig å fatte at voksne kvinner henger seg mindre opp i utseende enn det en gjennomsnittlig mann gjør, Men det er faktisk tilfellet - i voksen alder. Utfordringen er at kvinner også gjerne tenker ganske overfladisk frem til vi er 25, vi også. Og problemet er at de nerdete mennene (som min mann!) som gikk (mer eller mindre) single gjennom 20-åra surner, blir bitre og mister selvtillit. Da sliter de selv når de nærmer seg 30, og kvinner egentlig er klare for dem. Hvis de derimot klarer å holde hodet oppe, være åpne og nysgjerrige og by på seg selv - så er det mange damer som nærmer seg 30 som innser at shit, de guttungene de drassa rundt på gjennom 20-åra ikke akkurat er husbond- og pappamateriale.... 

EVIG glad for at jeg er sammen med han jeg er sammen med. Kunne ikke hatt en bedre mann og far til vårt barn. 

Anonymkode: f7fe6...512

• Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...