AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #1 Skrevet 21. januar 2023 Hei. Jeg og barna flytter inn i leilighet nå og på fredag skal jeg tik IKEA for å handle kjeler og tallerkner og bestikk ja alt som trengs for å lage mat. Jeg har bare ovn og kommer til å kjøpe engangstallerkner. Jeg er vant til å lage mat fra bunnen. Men jeg trenger forslag til mat som er enkelt å tilbredre inni ovnen som ikke krever utstyr. Kan få middag hos foreldrene mine.. Anonymkode: 758fa...02d
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #2 Skrevet 21. januar 2023 Fiskegrateng eller lasange, rett i ovnen. Så kan man kjøpe saletposer med ferdigsalat om man vil. Anonymkode: 174f6...ed0
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #3 Skrevet 21. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Fiskegrateng eller lasange, rett i ovnen. Så kan man kjøpe saletposer med ferdigsalat om man vil. Anonymkode: 174f6...ed0 Takk for tips 😊 Anonymkode: 758fa...02d
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #4 Skrevet 21. januar 2023 Ostesmørbrød Pølser eller grønnsaksform med pølsebiter i Pai Pizza Alt dette kan fryses ned også og slenge i ovnen andre dager du ikke har tid til å lage Anonymkode: 27622...02b
Gjest Vetatjegikkevet Skrevet 21. januar 2023 #5 Skrevet 21. januar 2023 (endret) Hvis du har mulighet til å skrelle og kutte opp ting er det mange varianter av rotgrønnsaker i form med kyllinglår som fungerer. Eller fiskepakker i folie. Har du vannkoker kan du lage couscous rett i en serveringsbolle av glass eller metall, det fungerer fint å bare ha litt buljong eller krydder i bollen sammen med couscous, helle kokende vann over og dekke med en tallerken en liten stund. Du kan varme karbonader eller fiskekaker i ovnen, og servere i burgerbrød. Ellers er jo fiskegrateng og ferdige ovnsretter veldig greit for en liten periode. Edit: Ser nå at du ikke har noe utstyr, så en del av dette blir sikkert vanskelig. Men du kan kjøpe ferdige former med fisk og kylling på feks rema, og frosne grønnsaker som du legger ved siden av en passende tid før det er ferdig. Hadde nok også tatt en pizzadag og en take away-dag denne uken Endret 21. januar 2023 av Vetatjegikkevet
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #6 Skrevet 21. januar 2023 Pizza, ovnsbakt laks med ovnsbakte poteter og grønnsaker, ferdige gratenger, pølser, karbonader til hamburgere, kyllinglår med salat og loff, bakte poteter med mais, smør og salat, kjøttboller i tomatsaus med smeltet ost, ostesmørbrød, paier og quiche, potroast med posepotetmos eller bakte poteter, fløtegratinerte poteter med ovnsbakt skinke, varme karbonader, fiskekaker med salat og grovbrød, baguetter/ loff med reker til, laks/torsk med grønnsaker, poteter og saus. (Bland gjerne posesauser sammen i en bolle og hell over. Funker fint i ovn.) Var det jeg kom på i farta. Vi bruker visst mye bare ovn her hjemme😅 Anonymkode: 949e5...d0c 1 1
Andro Skrevet 21. januar 2023 #7 Skrevet 21. januar 2023 Mitt beste svar er å kjøpe mattermos / suppetermos. Tilbered maten der dere spiser middag, og ta med dit dere jobber. Dette er ren nytelse http://www.veganmisjonen.com/2010/12/suppe-kikerter-kokosmelk.html
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #8 Skrevet 22. januar 2023 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Hei. Jeg og barna flytter inn i leilighet nå og på fredag skal jeg tik IKEA for å handle kjeler og tallerkner og bestikk ja alt som trengs for å lage mat. Jeg har bare ovn og kommer til å kjøpe engangstallerkner. Jeg er vant til å lage mat fra bunnen. Men jeg trenger forslag til mat som er enkelt å tilbredre inni ovnen som ikke krever utstyr. Kan få middag hos foreldrene mine.. Anonymkode: 758fa...02d Grandiosa Anonymkode: 266e3...56d
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #9 Skrevet 22. januar 2023 Takk for gode tips, har kjøpt noe fjordland og salat og Fiskegrateng. Ferdigpizza er ikke så godt hehe... Anonymkode: 758fa...02d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå