Gå til innhold

Fryste elgkjøttkaker og saus til, trenger tips/hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er heldig og fikk litt hjemmelagde elgkjøttkaker som ligger i fryseren. Er ikke god på å lage mat, så trenger litt hjelp.

Kan jeg lage en god saus og tine kjøttkakene i sausen eller bør de tines på annen måte. Jeg tenker å spise de i dag eller i morgen, spiller ingen rolle, så kan gå for den beste løsningen

Saus: jeg har Toro sine brunsaus, sjysaus, kjøttkakesaus og fløtesaus. Kan jeg bruke en av de som base og tilsette ting for å piffe opp eller bør jeg lage noe fra bunn? Har dere tips?

Jeg har smør, kremfløte, matfløte,soyasaus, krydder og det meste, tror jeg ☺️

Anonymkode: 80083...020

Videoannonse
Annonse
Skrevet

spørs når du skal spise. Hvis i morra; legg de i kjøleskapet for tining.

Anonymkode: 1036c...1a5

Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

De blir best hvis de timer i kjøleskapet først?

Skrevet

Det er best å la dem tine i kjøleskapet først.  Så kan du ha dem oppi den ferdige sausen når de skal varmes.  

Alle sausene du nevner kan brukes.  Ha en fløteskvett, 1 ts soyasaus og litt timian i, så har du en god viltsaus.  Hvis det er sjy av vilt du har, kan du også lage brun saus selv fra bunnen.  

• Liker 1
Skrevet

Jeg googlet og forsto det var kanskje best å tine de i kaldt vann i tett pose. Har gjort det. Bruker nå Toro brunsaus, tilsetter litt soyasaus  og fløte og krydder (pepper, chiliflakes og timian?). Lar elgkakene trekke her. Koker melne poter. Grønnsaker og tyttebær.

Ok? Ellers tips?

• Liker 1
Skrevet

Ville definitivt droppet chiliflakes.

Anonymkode: ce1f5...3bc

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Amossa skrev (4 timer siden):

Det er best å la dem tine i kjøleskapet først.  Så kan du ha dem oppi den ferdige sausen når de skal varmes.  

Alle sausene du nevner kan brukes.  Ha en fløteskvett, 1 ts soyasaus og litt timian i, så har du en god viltsaus.  Hvis det er sjy av vilt du har, kan du også lage brun saus selv fra bunnen.  

Standardrådene om å tine mat sakte i kjøleskap er gamle og utdaterte. Rask tining gir best resultat

Anonymkode: 8e938...f55

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Standardrådene om å tine mat sakte i kjøleskap er gamle og utdaterte. Rask tining gir best resultat

Anonymkode: 8e938...f55

Takk skal du ha! :)  Det var nytt for meg.  

Skrevet

Har tilgang på elgkjøttkaker, pleier å tine de i rom/kjølesnap/mikro etter når jeg skal spise de og steke de i panna fordi jeg liker stekeskorpe😄

Bruker toro kjøttkakesaus og tar i brunost og tyttebærsyltetøy og evt rømme/crème fraiche, det blir god smak på sausen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...