AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #1 Skrevet 21. januar 2023 Jeg er nå på aap og må finne meg en ny plass å bo med min 7 måneder gamle sønn. Her jeg bor nå betaler dem 8000 for oss. Kan nav betale mer nå som jeg har et barn? Anonymkode: 9bf7c...b6c
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #2 Skrevet 21. januar 2023 Vær så snill ikke noe unødvendige kommentarer... Jeg har tenkt å finne meg jobb men vil finne meg en ny plass så fort som muligt. Snakket med min veileder men hu visste ikke noe om dette og skulle ta kontakt men nå har det gått 3 uker jeg har mast og mast. Anonymkode: 9bf7c...b6c
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #3 Skrevet 21. januar 2023 Det vedtas normalt av kommunene tror jeg. I stavanger er det mellom 10000/14000 avhengig av hvor mange soverom de vurderer du trenger. Men det er på sosialhjelp. Jeg vet ikke hvordan det blir annerledes med aap. Jeg ville kontaktet Nav og spurt. Anonymkode: ea7a1...5ab 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #4 Skrevet 21. januar 2023 Du kan søke om bostøtte. Det finnes en kalkulator som kan regne ut om du kan ha krav på eventuelt så kontakter du som har med det og gjøre. Anonymkode: 4ba52...9e1 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #5 Skrevet 21. januar 2023 Det kommer an på hvor du bor. Siden du du betaler så lite nå bor du vel et billig sted? Hvordan bor dere, og hvorfor vil du ha dekket mer? Bor du i feks kollektiv vil du sikkert få mer, bor du i en 2-roms er det vel ikke så sikkert. Hva med bostøtte? Anonymkode: d0576...cc6
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #6 Skrevet 21. januar 2023 Det er ulikt fra kommune til kommune. Ville sjekka på kommunens hjemmeside først og fremst, det er vanligvis egne sider som omhandler sosialhjelp og tilhørende. Mest sannsynlig vil du ikke finne et helt klart svar da det er individuelle vurderinger som gjøres i den enkelte sak. Det er blant annet ikke gitt at man tenker at to soverom er nødvendig, for eksempel. Anonymkode: f3f57...b1f 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #7 Skrevet 21. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det kommer an på hvor du bor. Siden du du betaler så lite nå bor du vel et billig sted? Hvordan bor dere, og hvorfor vil du ha dekket mer? Bor du i feks kollektiv vil du sikkert få mer, bor du i en 2-roms er det vel ikke så sikkert. Hva med bostøtte? Anonymkode: d0576...cc6 Jeg vil ha dekket mer siden jeg nå bor på 40 kvm med et soverom som bare har plass til enkeltseng og en liten bedsidecrib. Dette er det veste man får tak i til den prisen. Anonymkode: 9bf7c...b6c
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #8 Skrevet 21. januar 2023 Hvorfor betaler NAV husleia di når du går på AAP? Anonymkode: 18dda...3dd 6
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #9 Skrevet 21. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg vil ha dekket mer siden jeg nå bor på 40 kvm med et soverom som bare har plass til enkeltseng og en liten bedsidecrib. Dette er det veste man får tak i til den prisen. Anonymkode: 9bf7c...b6c 8000 for 40 kvm? Er det markedspris der du bor? Det går jo på andre ting enn « vil ha dekket», her hadde du ikke fått noe større , men mer penger fordi det koster mer. Anonymkode: d0576...cc6
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #10 Skrevet 21. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor betaler NAV husleia di når du går på AAP? Anonymkode: 18dda...3dd Godt spørsmål, svarte egentlig ut ifra mellomlegget fra livsopphold til en godkjent husleie, men det er hele leia ja… At de betaler hele er rart. trodde også aap ble fryst når en er i mammaperm 🤔 Anonymkode: d0576...cc6 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #11 Skrevet 21. januar 2023 Jeg har aap og fikk ikke hjelp til å beholde leiligheten jeg leide pga strømregningen, så måtte flytte. Hvorfor betaler de andres leiligheter når de har aap? Og sikkert barnebidrag osv i tillegg. Anonymkode: 5af5e...709 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #12 Skrevet 21. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har aap og fikk ikke hjelp til å beholde leiligheten jeg leide pga strømregningen, så måtte flytte. Hvorfor betaler de andres leiligheter når de har aap? Og sikkert barnebidrag osv i tillegg. Anonymkode: 5af5e...709 Hvorfor vet jeg ikke. Er ivertfall taknemlig for det. Jeg kjenner flere som har fått betalt husleia på aap så synes det er rart dere sier det. Anonymkode: 9bf7c...b6c
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #13 Skrevet 21. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har aap og fikk ikke hjelp til å beholde leiligheten jeg leide pga strømregningen, så måtte flytte. Hvorfor betaler de andres leiligheter når de har aap? Og sikkert barnebidrag osv i tillegg. Anonymkode: 5af5e...709 Det meste av aap går til husleia. Så er resten livopphold. Anonymkode: 9bf7c...b6c
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #14 Skrevet 21. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har aap og fikk ikke hjelp til å beholde leiligheten jeg leide pga strømregningen, så måtte flytte. Hvorfor betaler de andres leiligheter når de har aap? Og sikkert barnebidrag osv i tillegg. Anonymkode: 5af5e...709 Jeg måtte også flytte fra 1-roms leiligheten min når husleien gikk opp til over nav sosial sitt tak når jeg gikk på aap. Skulle visst bo hos familie eller venner og vente på at prisene gikk ned 🤦♀️ Ja, ts har sikkert barnebidrag og lettere og få bostøtte nå og, så skjønner ikke hvorfor nav skulle betale for denne leiligheten, eller noe større. Anonymkode: d0576...cc6
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #15 Skrevet 21. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor vet jeg ikke. Er ivertfall taknemlig for det. Jeg kjenner flere som har fått betalt husleia på aap så synes det er rart dere sier det. Anonymkode: 9bf7c...b6c AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det meste av aap går til husleia. Så er resten livopphold. Anonymkode: 9bf7c...b6c Det meste av aap går til husleie, men nav betaler husleia? Dette henger jo ikke sammen. Anonymkode: d0576...cc6 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #16 Skrevet 21. januar 2023 Jeg får bostøtte. Får man mer bostøtte om man registrerer barn under 1 år? Så nå jeg hadde glemt å gjøre det Anonymkode: 9bf7c...b6c
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #17 Skrevet 21. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det meste av aap går til husleie, men nav betaler husleia? Dette henger jo ikke sammen. Anonymkode: d0576...cc6 Ja aap pengene er jo nav som betaler da. Kommer fra nav. Jeg jobber jo ikke for det. Skjønner? Anonymkode: 9bf7c...b6c
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #18 Skrevet 21. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja aap pengene er jo nav som betaler da. Kommer fra nav. Jeg jobber jo ikke for det. Skjønner? Anonymkode: 9bf7c...b6c Du vil jo ikke få en høyere utbetaling på aap? Eneste måten å gjøre det på vil være å få deg en jobb som har høyere lønn, for så å bli syk og måtte over på aap på nytt... Barn og flytting er ikke med i beregningen for satsen til aap. Men du kan sikkert søke andre type stønader i tillegg (som bostøtte for eksempel). Anonymkode: 3de8f...39d 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå