Gå til innhold

Finnes det noen brukbar Master (Økonomi og Administrasjon / Siviløkonom) som hovedsaklig er nettbastert?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Greia er at jeg bor langt ute i distriktet (Øst-Finnmark), og tjener ganske bra. Men jeg har lyst å ta en Master, men da er jo avstand et problem. Økonomisk sett så har det ikke noe for seg at jeg slutter på jobb for å studere i 2 år - det er bare tapt inntekt og jobberfaring føler jeg. Så er det jo svindyrt å bo i de byene som tilbyr en brukbar Siv.Øk master (Bergen, Oslo, osv.).

Jeg har Bachelor Øk.Adm, og rundt B i snitt. Har jobbet 3 år nå, og tjener rundt 650k, men har svært lite i utgifter her jeg bor.

Finnes det noen aktuelle Mastergrader som enten primært er nettbasert, eller samlingsbasert? Helst uten at man trenger å bruke 100k i året på reiser / hotell / osv. 

Anonymkode: 54166...1d0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samlingsbasert på INN. Ellers vet jeg lite😔

Skrevet

Du kan jo sjekke om emene på vanlige mastergrader har obligatorisk oppmøte og om fagene kan tas uten undervisning eller hjelp fra medstudenter.  Emnene trenger jo ikke være nettbasert om pensubøkene/forelesningsnotatene er gode nok. Om det ligger ute løsningsforslag til seminarer og eksamener. Jeg tok master i samfunnsøkonomi og baserte den nærmest kun på pensumbøker, forelesningsnotater, løsningsforslag til seminarer og tidligere eksamener. Møtte aldri opp på forelesninger eller så dem på video.  Man mister/reduserer evnen til å spørre om hjelp med oppgavene om man gjør det slik. Men man kan jo også prøve å få kontaktinformasjon til noen medstudenter og så kan man ha en avtale om å hjelpe hverandre over nett. 

Men før du velger å begynne så bør du selvsagt kontakte instituttet og sjekke opplysningene stemmer. Slik at du ikke risikerer å starte på et studium du tror har mye mindre obligatorisk oppmøte enn det har. 

Anonymkode: f33a3...61c

• Liker 1
Skrevet
Majer skrev (4 timer siden):

Samlingsbasert på INN. Ellers vet jeg lite😔

De har vel kun bachlorgrad som er samling eller nettbasert. 

Ts, jeg står i akkurat samme situasjon! Bor også i øst Finnmark.  Hadde jeg ikke manglet arbeidserfaring ville jeg tatt erfaringsbasert master ved uit i Alta eller i Bodø på Nord universitetet. 

Anonymkode: fc40f...530

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Greia er at jeg bor langt ute i distriktet (Øst-Finnmark), og tjener ganske bra. Men jeg har lyst å ta en Master, men da er jo avstand et problem. Økonomisk sett så har det ikke noe for seg at jeg slutter på jobb for å studere i 2 år - det er bare tapt inntekt og jobberfaring føler jeg. Så er det jo svindyrt å bo i de byene som tilbyr en brukbar Siv.Øk master (Bergen, Oslo, osv.).

Jeg har Bachelor Øk.Adm, og rundt B i snitt. Har jobbet 3 år nå, og tjener rundt 650k, men har svært lite i utgifter her jeg bor.

Finnes det noen aktuelle Mastergrader som enten primært er nettbasert, eller samlingsbasert? Helst uten at man trenger å bruke 100k i året på reiser / hotell / osv. 

Anonymkode: 54166...1d0

Ville sett på hva Nord universitet har å tilby, mener det skal være noe samlingsbasert master/MBA. 

Der er det i hvertfall grei skuring å leie/låne hybel i nytt bygg rett ved universitetet når det trengs i forbindelse med samling.

Anonymkode: 3b2fa...adc

Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

De har vel kun bachlorgrad som er samling eller nettbasert. 

Definitivt ikke. De har flere samlingsbaserte mastere innen økonomifag, med studiesteder både på Rena, Kongsvinger og Lillehammer. https://www.inn.no/studier/vare-studier/?filter.tittel=&filter.fagomrade=okonomi&filter.utdanningstype=master&filter.structure=samling&filter.structure=www

Anonymkode: 6f021...17d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Definitivt ikke. De har flere samlingsbaserte mastere innen økonomifag, med studiesteder både på Rena, Kongsvinger og Lillehammer. https://www.inn.no/studier/vare-studier/?filter.tittel=&filter.fagomrade=okonomi&filter.utdanningstype=master&filter.structure=samling&filter.structure=www

Anonymkode: 6f021...17d

Er vel oppmøte obligatorisk 1 uke hver måned. 

Jeg er ikke ts men står i samme situasjon.  Pga jobb, barn og lignende blir det vanskelig å bo så ofte borte. 

Dessuten koster det jo 8000 hver måned i kun flybilletter. Så skal man ha boplass itillegg. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville tatt kontakt med UiT og forhørt meg om hvilke kurs det er oppmøteplikt på i Alta (eller Tromsø, hvis det er like lett/vanskelig å reise til som Alta) på master i økonomi. 

Har du mulighet til å ta fri i forbindelse med eksamensukene/jobbe fra et annet sted? Leie deg AirBnB i for eksempel Oslo eller Bergen i eksamensukene og ta master på NHH eller BI? Jeg er vant med at det ikke er obligatorisk undervisning på master i øk/ad, så det er jo kun ved eksamen du må stille fysisk. NHH streamer mye av undervisningen sin. 

Hvis du ikke trenger fysisk undervisning er det ikke noe poeng i å ta det samlingsbasert, det er eksamen som er utfordringen, ikke selve forelesningene. 

Ville vurdert hvor det er lett for deg å reise til, og kontaktet studiestedene på de aktuelle stedene. 

Anonymkode: 73bde...9bc

• Liker 2
  • 2 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

På UIT kan du ta siviløkonomstudie eller master i revisjon og regnskap som nettstudie. 

Anonymkode: ab92c...df9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...