Gå til innhold

Hvorfor/hvorfor ikke og når bruker/bruker ikke dere dekken og potesokker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvilken rase har du? Hvilket type dekken og pitesokker blir brukt? Bruker dere det alltid, eller kun ved lengre turer? Minusgrader?

Anonymkode: caf56...a39

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har lapsk vallhund.  Vi har brukt potesokker en gang, det var i en uke forgje vinter for han hadde fått litt såre potene, da var det for å holde potene tørre og hindre at han vasket seg hele tiden  . Vi bruker ikke dekken fordi han holder seg varm nok uten, uansett temperatur. Vi går også lite steder hvor det er saltet vei og hvis vi gjør det skyller vi av potene når vi kommer hjem. 

Skrevet (endret)

Blandingshund med nova scotia toller og border collie

Salt er helt jævlig for hunder. Jeg har selv en gang strødd med salt for så å dyppe hendene i snøen og det svei noe så innforjævlig at jeg husker det godt ennda. Å se hunder uten potesokker langs fortau som desperat prøver å halte på alle 4 potene samtidig gjør meg bare fryktelig vondt så i de periodene det er salt på veien/fortau er vi snar med potesokker, i tillegg til potesalve (vi går morgen og kveldstur mest langs fortau) og salt har dessverre blitt mer og mer vanlig. Ellers når det er hard skare. Vi bruker disse 

https://www.citydogs.no/potesokker/halla-potesokker

Det er jo en veldig aktiv blanding i hunden og hun har en del underpels, så vi har et deken som er sydd selv med ull og fleace teppe som beskytter mot kulde men det er svært skjeldent det blir brukt, kanskje på lengre bilturer og i ekstrem kulde men vi har ikke så mye slikt her på vestlandet men vi har en refleksdekken som er vanntett som blir brukt ganske ofte https://www.propet.no/produkt/xtreme-regndekken/

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 2
Skrevet

Har en 9 mnd Lagotto, bruker dekken når det er vått (regn, snø), vind og kaldt. Hun har ikke helt skikkelig voksenpels enda, så hun blir fort kald om hun blir våt så da bruker vi dekken om det regner/ snør eller blåses kaldt. I tørt vær tåler hun kulda godt virker det som. Vurderer potesokker siden hun får masse snøklumper i peisen og det er ikke så kult visstnok..

Anonymkode: a7b97...7c2

Skrevet (endret)

Har tre sheltier. De gamle bruker dekkes når det bikker en minus. Den yngste har så mye pels at han får dekken når det er minus 5 og oppover. Vi går aldri der det er saltet, så potesokker har vi aldri brukt.

Edit: De bruker også dekken hvis det regner.

Endret av Ulven
Skrevet

Har basenji. De får på seg noe lett når det går ned til 8 grader ca, og alltid regntøy når det regner. Når det er nært 0 eller minusgrader, får de på seg skikkelig vinterdekken. De liker ikke kulde. 

Potesokker brukes sjeldent, kun om snøen er litt hard på toppen og vi skal ut på ski, eller om det er den type kulde/snø hvor bittesmå snøkuler fryser seg fast i potene, for da går de og sparker irritert med en fot hver 10 meter. Her i området blir det strødd med grus, så salt trenger jeg heldigvis ikke tenke på

Anonymkode: e15f0...2cd

Skrevet

Har korthåret mynde med ryggskade, bruker klær bortsett fra når det er over 15 grader. Spenner kroppen og mistrives om hun fryser, så oftere at hun er påkledd enn naken.

Anonymkode: 11a21...bed

• Hjerte 1
Skrevet

Labrador. Bruker ikke dekken eller potesokker. Har steder å gå der det ikke er saltet og blir aldri kjempekaldt her jeg bor.

Anonymkode: 5ceea...744

Skrevet

Jeg har en border collie på 8 år med mellomlang pels. Bruker canelana ambassadør ulldekken mot kulden. Fra rundt -5 når hun er nedrøytet, når det nærmerer seg -10 når hun har all underulla. Noen ganger bruker jeg dekken/pakker henne inn under lange pauser når det er en plass mellom 0-12 grader, avhengig av hvor kaldt det føles i været.

Potesokker brukes sjeldent. I de ukene hvor det saltes som verst. Og om jeg mot formodning skal ut på en lengre tur i -15 eller mindre. Bruker da nonstop beskyttende potesokker. 

Skrevet

Har en Whippet som hater kulde. Så får på genser ved ca 10 grader og vinterdress eller jakke fra ca 0 grader. Har en riklig garderobe så alt kan tilpasses til sted og anledning.

Anonymkode: 4f14e...67b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...