AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #81 Skrevet 1. februar 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Du spiser jo like mye prosessert selv? Anonymkode: fb091...477 Hva er prossesert? Bortsett fra gresk yoghurt? Anonymkode: 1d772...90b
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #82 Skrevet 1. februar 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hva er prossesert? Bortsett fra gresk yoghurt? Anonymkode: 1d772...90b Kokosolje, olivenolje, plantemelk, pesto, sjokolade, kaffe mocca... Pluss tran og Sanasol. Anonymkode: fb091...477
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #83 Skrevet 1. februar 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): nå var jo det kostholdet du beskrev, bygget på mange elementer som jeg oppfatter som negative. Du hadde for eksempel smoothie og juice, istedet for å spise grønnsakene hele. Det er kanskje ikke ultraprosessert, men det knuser jo maten på en måte som nettopp er en viktig del av argumentasjonen mot den ultraprosesserte maten, så der opplever jeg at du kaster babyen ut med badevannet. For det andre beskrev du et stort mellommåltid mellom lunsj og middag, som mange vil tenke er unødvendig og negativ. For det tredje - cocosa. Altså, æsj. Anonymkode: dad20...4cd Jeg er forsåvidt enig ang juice. Men én fin måte for meg å få i meg grønnsaker jeg normalt ikke spiser og øke inntaket. Jeg bruker en slowjuicer som bevarer vitaminer og mineraler godt og kan regulere grovheten så jeg får i meg fiber. Grønnsaker og frukt har desverre lavere innhold av vitaminer og mineraler enn før, så mange har hatt god effekt av juicing. Antall måltider har holdt energien oppe og jeg går ned i vekt. I tillegg, dette var kun eksempel. Spiser jeg en større lunsj, spiser jeg mindre mellom lunsj og middag. Jeg trener i tillegg hard styrke, så trenger energien. Æsj faktisk 😅 Du mener havregryn, prossesert pålegg, knekkebrød, brød og melk er bedre? 🤔 Er jo en grunn til at hun går rundt sulten. Anonymkode: 1d772...90b 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #84 Skrevet 1. februar 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Kokosolje, olivenolje, plantemelk, pesto, sjokolade, kaffe mocca... Pluss tran og Sanasol. Anonymkode: fb091...477 Cocosoljen, olivenolje og mørk sjokolade inneholder mye viktig næring og støtter hormonene. Plantemelken lager jeg selv av nøtter i slowjuiceren. Pesto lager jeg da også selv 😅 D vitamin er anbefalt for nordmenn pga mangel på sollys, så uansett hvordan jeg tar det er det prosessert. Kaffe mocca er jo ikke akkurat så bra. Anonymkode: 1d772...90b
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #85 Skrevet 1. februar 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Kokosolje, olivenolje, plantemelk, pesto, sjokolade, kaffe mocca... Pluss tran og Sanasol. Anonymkode: fb091...477 Og i tillegg, ingen av disse matvarene, bortsett fra mocca, bidrar til blodsukker svigninger, heller det motsatte. Som har mye å si for metthetsfølelse og sult. Anonymkode: 1d772...90b
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #86 Skrevet 1. februar 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg er forsåvidt enig ang juice. Men én fin måte for meg å få i meg grønnsaker jeg normalt ikke spiser og øke inntaket. Jeg bruker en slowjuicer som bevarer vitaminer og mineraler godt og kan regulere grovheten så jeg får i meg fiber. Grønnsaker og frukt har desverre lavere innhold av vitaminer og mineraler enn før, så mange har hatt god effekt av juicing. Antall måltider har holdt energien oppe og jeg går ned i vekt. I tillegg, dette var kun eksempel. Spiser jeg en større lunsj, spiser jeg mindre mellom lunsj og middag. Jeg trener i tillegg hard styrke, så trenger energien. Æsj faktisk 😅 Du mener havregryn, prossesert pålegg, knekkebrød, brød og melk er bedre? 🤔 Er jo en grunn til at hun går rundt sulten. Anonymkode: 1d772...90b Det har jeg ikke sagt. Jeg sier bare at jeg er enig i at du bør ta innover deg at folk er forskjellige, og at ditt kosthold ikke er svaret på alle spørsmål og virker for alle. Anonymkode: dad20...4cd 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #87 Skrevet 1. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det har jeg ikke sagt. Jeg sier bare at jeg er enig i at du bør ta innover deg at folk er forskjellige, og at ditt kosthold ikke er svaret på alle spørsmål og virker for alle. Anonymkode: dad20...4cd Jeg har ikke sagt at mitt kosthold er det riktige, faktisk sa jeg at det er ulikt fra person til person. Men at man må redusere karbohydrater og øke fett og proteiner. Det er ikke noe jeg finner på, ser man på de fleste svar her er, er det nettopp dette de fleste sier av erfaring inkl forskere og kostholdseksperter. Når i tillegg personen sier at hun er mye sulten sier det seg selv at kostholdet hennes fungerer ikke for henne. Anonymkode: 1d772...90b
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #88 Skrevet 1. februar 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg har ikke sagt at mitt kosthold er det riktige, faktisk sa jeg at det er ulikt fra person til person. Men at man må redusere karbohydrater og øke fett og proteiner. Det er ikke noe jeg finner på, ser man på de fleste svar her er, er det nettopp dette de fleste sier av erfaring inkl forskere og kostholdseksperter. Når i tillegg personen sier at hun er mye sulten sier det seg selv at kostholdet hennes fungerer ikke for henne. Anonymkode: 1d772...90b Men som jeg sa tidligere, jeg har prøvd "alt". Anonymkode: c62e6...a5b
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #89 Skrevet 1. februar 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Og i tillegg, ingen av disse matvarene, bortsett fra mocca, bidrar til blodsukker svigninger, heller det motsatte. Som har mye å si for metthetsfølelse og sult. Anonymkode: 1d772...90b Du påstår at sjokolade ikke gir blodsukkersvingninger? Anonymkode: fb091...477
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #90 Skrevet 1. februar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du påstår at sjokolade ikke gir blodsukkersvingninger? Anonymkode: fb091...477 Ikke sukkerfri mørk sjokolade, gjerne med nøtter. Inneholder også krom som demper søtsuget. Anonymkode: 1d772...90b
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 1. februar 2023 #91 Skrevet 1. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Tja, jeg klarer det fint på rundt 1500 kcal. Anonymkode: fb091...477 Du spiser 1500 kcal om dagen og veier 150 kg? Hvor lenge har du spist så lite, i så fall? Det er ikke fysisk mulig å opprettholde en så høy vekt over tid på så lite energi.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #92 Skrevet 1. februar 2023 Jeg ser realityprogrammer🙈 Det er min guilty pleasure. Og på alle sånne programmer hvor deltakerene bor sammen over tid, feks Farmen, så raser de alle ned i vekt selv om de får servert faste måltider med husmannskost. Alle klager over sult, og fantaserer om sjokolade, men vi ser jo at de setter seg ned til måltider hvor de kan spise seg mette. Sult er noe vi igjen må bli vant til tåle mellom måltider, ellers har vi ikke sjans mot overvekt. Dersom vi ser på sult som noe sykelig (noen svarer at de blir dårlige av å være sulten) da er det en tapt sak. Anonymkode: b96af...d9d 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #93 Skrevet 1. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 21.1.2023 den 15.27): Se på hva du spiser, du trenger ikke veldig lite mat om du velger råvarer og mye protein. Ellers vil jeg si distraksjon. Pleier du spise mye om kvelden? Gå en tur i stedenfor. Eller strikke. Eller støvsuge. Et varmt bad med et glass Pepsi max. Anonymkode: d922e...ea2 Kun de som er avhengig av Pepsi Max kan si noe sånt. Anonymkode: c948a...423
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #94 Skrevet 1. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kun de som er avhengig av Pepsi Max kan si noe sånt. Anonymkode: c948a...423 Så målet ditt er at alle skal være asketer? Pepsi Max har null kalorier. Ja, det kan være en dyr uvane, men det er også mye annet. Slapp av å la andre finne sin vei. Anonymkode: b96af...d9d 4
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #95 Skrevet 1. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 22.1.2023 den 10.35): Hvorfor er Pepsi Max galt? Er jo supert med slike alternativer som lettbrus, saft og te på diett. Anonymkode: 0e0ff...394 Fordi det smaker "billig kjemisett for barn fra 70-tallet"? Fordi lettbrus øker søtsuget? Anonymkode: 51c33...b40
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #96 Skrevet 1. februar 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Fordi det smaker "billig kjemisett for barn fra 70-tallet"? Fordi lettbrus øker søtsuget? Anonymkode: 51c33...b40 For deg kanskje, men ikke for personen som svarer at det hjelper henne i å kontrollere/avlede sult. Jeg drikker også lettbrus en gang i blant og opplever at det ikke øker sultfølelse. Tvert imot. Det gir meg et søtt kick slik at jeg ikke har lyst på snop. Ikke noe å henge seg opp i. Do you. Anonymkode: b96af...d9d 3
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #97 Skrevet 1. februar 2023 Når dere snakker om "sult" hvordan kjenner dere det? I magen? Hodet? Dårlig konsentrasjon? Trøtt? Sult kan jo kjennes på så mange måter. Selv kjenner jeg det så å si aldri i magen. Blir bare "tom i hodet", og da er det lite annet som funker enn å spise. Anonymkode: f57cb...169 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #98 Skrevet 1. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Når dere snakker om "sult" hvordan kjenner dere det? I magen? Hodet? Dårlig konsentrasjon? Trøtt? Sult kan jo kjennes på så mange måter. Selv kjenner jeg det så å si aldri i magen. Blir bare "tom i hodet", og da er det lite annet som funker enn å spise. Anonymkode: f57cb...169 Vel, selv så spiser jeg 2 eller 3 måltider per dag. Da spiser jeg meg passe mett, og vet at jeg får i meg nok. Selvfølgelig blir jeg sulten mellom måltidene, og noen ganger er jeg ukonsentrert og "tom i hodet". Men for meg er det ennå verre å småspise på søtt mellom måltidene. Da går blodsukkeret raskt opp og raskt ned, og da kjenner man i hvert fall på slike symptomer, og føler at man "må spise noe" for å utligne. Det blir en usunn spiral. Tenk at vi alle sover typisk i 7-8 timer per natt typisk, Vi våkner ikke med disse symptomene selv om vi ikke har spist på lenge. Anonymkode: b96af...d9d 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #99 Skrevet 1. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Når dere snakker om "sult" hvordan kjenner dere det? I magen? Hodet? Dårlig konsentrasjon? Trøtt? Sult kan jo kjennes på så mange måter. Selv kjenner jeg det så å si aldri i magen. Blir bare "tom i hodet", og da er det lite annet som funker enn å spise. Anonymkode: f57cb...169 Sug i magen, uvel og kvalm. Anonymkode: c62e6...a5b
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #100 Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Fordi det smaker "billig kjemisett for barn fra 70-tallet"? Fordi lettbrus øker søtsuget? Anonymkode: 51c33...b40 Smaken er som baken, jeg syks det smaker kjempegodt! For meg hengen «uvanen» faktisk igjen fra min tid med anoreksi. Mange med den diagnosen drikker store mengder Pepsi max. Nettopp fordi de opplever at det dekker et behov. Så om du spiser mer av å drikke lettbrus får være din opplevelse. Anonymkode: d922e...ea2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå