AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #61 Del Skrevet 31. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 21.1.2023 den 13.49): Innføre faste der du faster mellom 16 og 20 timer (dette inkluderer søvn) og spiser et større måltid som faktisk gjør deg mett. Helst ned mye proteiner. Også sørger du for at måltidet eller måltidene du spiser inneholder minst mulig karbohydrater, slik at blodsukkeret holder seg jevnt 24/7. Jeg hadde aldri holdt ut å spise små måltider. Av erfaring gjør det meg sulten. Inneholder måltidene karbohydrater, så hadde jeg vært uutholdelig sulten. Jeg finnes ikke sulten mer etter at jeg ble bevisst karbohydratene. Og nå klarer jeg nesten ikke å spise opp det ene måltidet jeg har i løpet av dagen. Føler meg mett 24/7 Nå har jeg som et eksperiment utvidet til to døgns faste. Og jeg er ikke sulten ett sekund. Mens med karbohydrater i kosten blir jeg nesten utsultet når jeg skal ned i vekt. Og det å aldri kunne spise seg mett på et eneste måltid er en pine. Anonymkode: 8528b...1b5 Samme her! Har supre resultater og gjør akkurat det du skriver. Er i femtiåra og i overgangsalderen, så kiloene renner ikke av som i gamle dager. Og jeg nekter å legge på meg, men kiloene kommer jo også mye lettere på i min alder 😅 Merkelige greier. Legger vekt på proteiner og grønnsaker når jeg spiser. Spiser ett stort måltid og et lite måltid hver dag, første måltidet er i 11 tiden og siste i 17 tiden. Føler meg så bra! Anonymkode: 7bd7a...54a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #62 Del Skrevet 31. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Enkelte sykdommer, og bivirkninger av enkelte medisiner, disponerer for overvekt. Hvis det ikke er sykdom eller bivirkninger, er årsaken sannsynligvis å finne i livsstilen/det man spiser. Anonymkode: eca49...e92 Du trenger å oppdatere deg. Det er identifisert over 1000 genvarianter som disponerer for overvekt. https://tidsskriftet.no/2005/11/oversiktsartikkel/genetiske-arsaker-til-fedme https://forskning.no/overvekt-dna-universitetet-i-oslo/genene-dine-gjor-deg-overvektig/636109 https://forskning.no/genetikk-overvekt-samfunn/forskere-overvekt-er-sjelden-selvforskyldt/1652532 Sitat: Er du en slank person som fryder deg over egen viljestyrke? Tenker du at mennesker med fettvalker er late? Du kan godt pakke vekk fordommene dine: Mennesker blir ikke overvektige fordi de velger det. De fleste veier for mye fordi de er født med gener som gjør at de legger raskere på seg. De må kjempe hardere for å holde vekten enn andre. – Det kommer som en overraskelse på mange som tror overvekt er et resultat av dårlig livsstil, sier Torben Hansen, som er professor ved Københavns Universitet. – Men mesteparten av forskjellen på hvor mye folk veier, er genetisk, fortsetter professoren, som i mange år har forsket på genetikk og overvekt på Novo Nordisk Foundation Center for Basic Metabolic Research. Genetikk forklarer mellom 40 og 60 prosent av forskjellen på folks kroppsvekt, viser de siste årenes genforskning, som er samlet i en metaanalyse publisert i det vitenskapelige tidsskriftet Frontiers in Endocrinology. – Vi har funnet nesten 1000 steder i DNA-et som påvirker BMI. Noen har mange genvarianter som koder for overvekt, andre har færre. De som har mange, er mer følsomme overfor en usunn livsstil, sier Hansen. – Jeg sier ikke at genene betyr alt. Selvfølgelig har det også betydning hvor mye man spiser. Hvis man stenger folk inne i et bur uten mat, går de ned i vekt. Men ute i samfunnet er det noen som på grunn av genetikken legger mye lettere på seg enn andre. Funnet er blant annet publisert i en vitenskapelig artikkel i tidsskriftet Human Molecular Genetics. Anonymkode: dad20...4cd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #63 Del Skrevet 31. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men du vet jo med intellektet ditt at du ikke opplever sult en time etter en stor middag? Jeg kan også være fysen og ha lyst på noe søtt feks. Man kan avlede seg. Man bestemmer seg for at nei, det skal være minst 3t mellom måltidene. Både for tarmen og tennene. Det er egentlig kun rett etter middag at jeg som regel føler en mild metthet. Når jeg har gått fra bordet føles det bare vanlig igjen. Føler meg ikke mett etter frokost og lunsj. Men forventer det ikke heller. Det er ikke sånn at slanke føler seg så mette hele tiden. Er egentlig kun etter julemiddagen jeg føler meg stappmett. Anonymkode: d922e...ea2 Jeg vet jeg er sulten, men unngår selvsagt å spise. Ellers hadde jeg ikke vært normalvektig i dag. Jeg snakker ikke om å være mett. Men jeg er sulten, som også er poenget mitt. Påstanden tidligere i tråden var at man ikke trengte å være sulten for å gå ned i vekt. Og jeg mener det er feil. Anonymkode: c62e6...a5b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #64 Del Skrevet 31. januar 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg vet jeg er sulten, men unngår selvsagt å spise. Ellers hadde jeg ikke vært normalvektig i dag. Jeg snakker ikke om å være mett. Men jeg er sulten, som også er poenget mitt. Påstanden tidligere i tråden var at man ikke trengte å være sulten for å gå ned i vekt. Og jeg mener det er feil. Anonymkode: c62e6...a5b Du har enda ikke svart på hvor mange kcal du spiser i løpet av dagen? Hva spiser du i løpet av dagen? Hvor mye fett og proteiner? Spiser du rene råvarer? Lager du all mat fra bunn? Nei, man skal ikke trenge å være sulten for å gå ned i vekt. Da må man se på kostholdet, livsstilen å prøve seg frem. Eventuelt ta en tur til legen. Anonymkode: 1d772...90b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #65 Del Skrevet 31. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg vet jeg er sulten, men unngår selvsagt å spise. Ellers hadde jeg ikke vært normalvektig i dag. Jeg snakker ikke om å være mett. Men jeg er sulten, som også er poenget mitt. Påstanden tidligere i tråden var at man ikke trengte å være sulten for å gå ned i vekt. Og jeg mener det er feil. Anonymkode: c62e6...a5b Nei, du skrev også at dere sliter med å ikke føle dere mette. Det var den ene setningen du skrev. Den andre setningen var at du blir sulten en time etter middag. Jeg tror egentlig vi bare legger ulikt i begrepet sult. Den rumlingen/gnaget i magen jeg føler i perioden før det er lunsj er noe jeg både forventer og tåler. Jeg tenker at dersom man veier veldig mye, så trenger man absolutt ikke å sulte for å gå ned i vekt. Man kan endre på det man spiser, og spise samme volum. Dersom man derimot veier ganske lite, men vil presse vekten ned litt ekstra av estetiske grunner, må man nødvendigvis kjenne på noe sult. Men da er det veldig lavt i kalorier. Anonymkode: d922e...ea2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eilis Skrevet 31. januar 2023 #66 Del Skrevet 31. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 21.1.2023 den 14.09): Du behøver ikke å være sulten. Spis høyt volum - lavkalori mat. Grønnsaker,salat, havregrynsgrøt lagd med vann ect. Anonymkode: 23a2a...33d Jeg ble skrubbsulten før, kort tid etter jeg spiste havregryn. Holder med første som svarte om å begrense karbohydrater. Spis karbohydrater i form av grønnsaker, bær, frø og nøtter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #67 Del Skrevet 31. januar 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Nei, du skrev også at dere sliter med å ikke føle dere mette. Det var den ene setningen du skrev. Den andre setningen var at du blir sulten en time etter middag. Jeg tror egentlig vi bare legger ulikt i begrepet sult. Den rumlingen/gnaget i magen jeg føler i perioden før det er lunsj er noe jeg både forventer og tåler. Jeg tenker at dersom man veier veldig mye, så trenger man absolutt ikke å sulte for å gå ned i vekt. Man kan endre på det man spiser, og spise samme volum. Dersom man derimot veier ganske lite, men vil presse vekten ned litt ekstra av estetiske grunner, må man nødvendigvis kjenne på noe sult. Men da er det veldig lavt i kalorier. Anonymkode: d922e...ea2 Neida, du vet det sikkert bedre enn meg som har gått ned 50 kilo 😊 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du har enda ikke svart på hvor mange kcal du spiser i løpet av dagen? Hva spiser du i løpet av dagen? Hvor mye fett og proteiner? Spiser du rene råvarer? Lager du all mat fra bunn? Nei, man skal ikke trenge å være sulten for å gå ned i vekt. Da må man se på kostholdet, livsstilen å prøve seg frem. Eventuelt ta en tur til legen. Anonymkode: 1d772...90b Nå teller jeg ikke kalorier lenger, men en typisk dag går i havregrøt, knekkebrød med makrell i tomat, laks stekt i olje, fullkornsris, brokkoli og rømme, hjemmebakt grovbrød med egg. Drikker et par glass melk. Det blir ca. 1700 kalorier om jeg legger det inn i Lifesum. Sulten konstant. Dette er et kosthold jeg akkurat holder vekta stabil på. Anonymkode: c62e6...a5b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 31. januar 2023 #68 Del Skrevet 31. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Du trenger å oppdatere deg. Det er identifisert over 1000 genvarianter som disponerer for overvekt. https://tidsskriftet.no/2005/11/oversiktsartikkel/genetiske-arsaker-til-fedme https://forskning.no/overvekt-dna-universitetet-i-oslo/genene-dine-gjor-deg-overvektig/636109 https://forskning.no/genetikk-overvekt-samfunn/forskere-overvekt-er-sjelden-selvforskyldt/1652532 Sitat: Er du en slank person som fryder deg over egen viljestyrke? Tenker du at mennesker med fettvalker er late? Du kan godt pakke vekk fordommene dine: Mennesker blir ikke overvektige fordi de velger det. De fleste veier for mye fordi de er født med gener som gjør at de legger raskere på seg. De må kjempe hardere for å holde vekten enn andre. – Det kommer som en overraskelse på mange som tror overvekt er et resultat av dårlig livsstil, sier Torben Hansen, som er professor ved Københavns Universitet. – Men mesteparten av forskjellen på hvor mye folk veier, er genetisk, fortsetter professoren, som i mange år har forsket på genetikk og overvekt på Novo Nordisk Foundation Center for Basic Metabolic Research. Genetikk forklarer mellom 40 og 60 prosent av forskjellen på folks kroppsvekt, viser de siste årenes genforskning, som er samlet i en metaanalyse publisert i det vitenskapelige tidsskriftet Frontiers in Endocrinology. – Vi har funnet nesten 1000 steder i DNA-et som påvirker BMI. Noen har mange genvarianter som koder for overvekt, andre har færre. De som har mange, er mer følsomme overfor en usunn livsstil, sier Hansen. – Jeg sier ikke at genene betyr alt. Selvfølgelig har det også betydning hvor mye man spiser. Hvis man stenger folk inne i et bur uten mat, går de ned i vekt. Men ute i samfunnet er det noen som på grunn av genetikken legger mye lettere på seg enn andre. Funnet er blant annet publisert i en vitenskapelig artikkel i tidsskriftet Human Molecular Genetics. Anonymkode: dad20...4cd Rart at "ingen" var tjukke før, da? Det er bare de siste 40-50 åra at disse genene har slått ut i full blomst? Det er klart det er forskjell på folk, men ikke så mye at det kan forklare hvorfor noen veien 150 kg. Man skal spise MANGE kalorier for å opprettholde en slik vekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #69 Del Skrevet 31. januar 2023 Anonymus Notarius skrev (17 minutter siden): Rart at "ingen" var tjukke før, da? Det er bare de siste 40-50 åra at disse genene har slått ut i full blomst? Det er klart det er forskjell på folk, men ikke så mye at det kan forklare hvorfor noen veien 150 kg. Man skal spise MANGE kalorier for å opprettholde en slik vekt. det viser vel at det er noe nytt de siste 40-50 som de som er genetisk disponert for overvekt ikke tåler. Teoriene om tarmflora og ultraprosessert mat er kanskje inne på noe, men det er vel neppe 1 årsak alene. https://forskning.no/overvekt-energi-mat/finnes-det-en-x-faktor-bak-fedmeepidemien/441036 https://forskning.no/mat-og-helse-overvekt/kan-du-bli-tykkere-uten-a-spise-mer/1893269 https://www.nrk.no/fedmemysteriet_-bmi-og-overvekt-oker-selv-om-vi-spiser-sunnere-og-trener-mer-1.15455551 Anonymkode: dad20...4cd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #70 Del Skrevet 31. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 30.1.2023 den 12.18): Jeg lurer fortsatt på hvordan. Jeg er sulten igjen veldig kjapt uansett hvor mye proteiner jeg spiser, om det er det du skal foreslå. Anonymkode: c62e6...a5b Det samme er jeg 🙋♀️ Til lunsj kan jeg f.eks spise to skiver grovbrød med to speilegg og en halv avokado fordelt på disse to skivene. Ved siden av kan jeg ha agurk, paprika og en halv pære. 2-2,5 t etter er jeg sulten igjen. Fryktelig irriterende! Jeg MÅ spise hver tredje time, sånn ish, hvis ikke blir jeg uvel, kvalm og irritert. Jeg skulle gått ned 10 kg, men det er umulig. Hater jo å gå sulten 🙁 Anonymkode: 802f6...ca5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #71 Del Skrevet 31. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Neida, du vet det sikkert bedre enn meg som har gått ned 50 kilo 😊 Nå teller jeg ikke kalorier lenger, men en typisk dag går i havregrøt, knekkebrød med makrell i tomat, laks stekt i olje, fullkornsris, brokkoli og rømme, hjemmebakt grovbrød med egg. Drikker et par glass melk. Det blir ca. 1700 kalorier om jeg legger det inn i Lifesum. Sulten konstant. Dette er et kosthold jeg akkurat holder vekta stabil på. Anonymkode: c62e6...a5b Da hadde jeg også blitt fort sulten 😅 mye karbohydrater og en del prossesert. Spis heller ren mat og mindre karbohydrater. Typisk dag for meg: frokost: smoothie med cocosolje, hempfrø/nøtter, bær og plantemelk. Sanasol og tran. Lunsj: omelett med masse grønnsaker eller eggerøre med grønnsaker og avokado. Mellom lunsj og middag: grønn hjemmepresset juice med nøtter/frø, hjemmelaget knekkebrød hovedsakelig av frø med tomat og basilikum eller banan, salat med olivenolje etc. Middag: hvitt kjøtt eller fisk med masse grønnsaker, poteter eller salat og med en fettkilde som pesto, avokado, nøtter etc. Kvelds: gresk yoghurt med bær, frukt, nøtter eller mørk sjokolade. Drikker kun vann, noen ganger en kaffe mocca. Har gått ned 30 kilo og går fortsatt ned. Aldri sulten. Spiser for å få i meg masse næring og støtte opp hormonene. Anonymkode: 1d772...90b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym11223344 Skrevet 31. januar 2023 #72 Del Skrevet 31. januar 2023 Jeg spiser aldri før jeg er ordentlig sulten. Aldri. Det er en vanesak. Dessuten er proteinrik mat trolig en god ide. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #73 Del Skrevet 1. februar 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det samme er jeg 🙋♀️ Til lunsj kan jeg f.eks spise to skiver grovbrød med to speilegg og en halv avokado fordelt på disse to skivene. Ved siden av kan jeg ha agurk, paprika og en halv pære. 2-2,5 t etter er jeg sulten igjen. Fryktelig irriterende! Jeg MÅ spise hver tredje time, sånn ish, hvis ikke blir jeg uvel, kvalm og irritert. Jeg skulle gått ned 10 kg, men det er umulig. Hater jo å gå sulten 🙁 Anonymkode: 802f6...ca5 Men dersom du blir så raskt sulten igjen UANSETT, så hadde jeg spist mindre måltider. Ta en egg/skive/kvart avokado, og spis den andre to timer senere? Anonymkode: d922e...ea2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #74 Del Skrevet 1. februar 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Da hadde jeg også blitt fort sulten 😅 mye karbohydrater og en del prossesert. Spis heller ren mat og mindre karbohydrater. Typisk dag for meg: frokost: smoothie med cocosolje, hempfrø/nøtter, bær og plantemelk. Sanasol og tran. Lunsj: omelett med masse grønnsaker eller eggerøre med grønnsaker og avokado. Mellom lunsj og middag: grønn hjemmepresset juice med nøtter/frø, hjemmelaget knekkebrød hovedsakelig av frø med tomat og basilikum eller banan, salat med olivenolje etc. Middag: hvitt kjøtt eller fisk med masse grønnsaker, poteter eller salat og med en fettkilde som pesto, avokado, nøtter etc. Kvelds: gresk yoghurt med bær, frukt, nøtter eller mørk sjokolade. Drikker kun vann, noen ganger en kaffe mocca. Har gått ned 30 kilo og går fortsatt ned. Aldri sulten. Spiser for å få i meg masse næring og støtte opp hormonene. Anonymkode: 1d772...90b Du tror ikke jeg har prøvd å spise som deg etter et liv med overvekt? Det hjelper ikke, og er utrolig mye arbeid for lite uttelling. Fint du har funnet noe som funker for deg, men jeg fatter ikke hvordan det går an å ikke forstå at folk er forskjellige. Anonymkode: c62e6...a5b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 1. februar 2023 #75 Del Skrevet 1. februar 2023 Anonym11223344 skrev (10 timer siden): Jeg spiser aldri før jeg er ordentlig sulten. Aldri. Det er en vanesak. Dessuten er proteinrik mat trolig en god ide. Samme her - maten smaker jo mye bedre da. Småspising ødelegger matlysta. Det er jo så godt å spise når man er skikkelig sulten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #76 Del Skrevet 1. februar 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Du tror ikke jeg har prøvd å spise som deg etter et liv med overvekt? Det hjelper ikke, og er utrolig mye arbeid for lite uttelling. Fint du har funnet noe som funker for deg, men jeg fatter ikke hvordan det går an å ikke forstå at folk er forskjellige. Anonymkode: c62e6...a5b Hvordan kan det å bytte ut prossesert mat og karbohydrater være negativt? Nei, det er ikke sikkert at akkurat det kostholdet passer for deg, men man må prøve seg frem. Det er tydelig at det kostholdet du har nå ikke funker for deg, så da gjør man små endringer. Hvorfor spør du om råd? For at vi skal si at ja, du må sulte deg resten av livet? Det er noe galt med deg? For som veldig mange andre......"jeg har prøvd alt og ingenting funker" det er å gå rett i offerrollen. Det finnes masse god kunnskap om kosthold, hormoner, sult, prossesert mat, insulin, vitaminer etc. Anonymkode: 1d772...90b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #77 Del Skrevet 1. februar 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hvordan kan det å bytte ut prossesert mat og karbohydrater være negativt? Nei, det er ikke sikkert at akkurat det kostholdet passer for deg, men man må prøve seg frem. Det er tydelig at det kostholdet du har nå ikke funker for deg, så da gjør man små endringer. Hvorfor spør du om råd? For at vi skal si at ja, du må sulte deg resten av livet? Det er noe galt med deg? For som veldig mange andre......"jeg har prøvd alt og ingenting funker" det er å gå rett i offerrollen. Det finnes masse god kunnskap om kosthold, hormoner, sult, prossesert mat, insulin, vitaminer etc. Anonymkode: 1d772...90b Jeg har ikke sagt at det å bytte ut prosessert mat og karbohydrater er negativt. Hvor ser du det? Jeg har heller ikke spurt om råd, jeg har kommet med innspill i tråden til folk som sier man ikke må være sulten for å gå ned i vekt. Noen må det. Jeg har heller ikke sagt at ingenting funker og gått i offerrollen, jeg sier jeg har gått ned mye i vekt, men at det innebærer å være sulten. Jeg synes ikke synd på meg selv. Jeg kan mye om kosthold, men dette er det kostholdet som fungerer best for meg i den hverdagen jeg har. Alle typer kosthold jeg har prøvd innebærer å være sulten om jeg skal gå ned i vekt eller holde vekta stabil, det er bare sånn det er for meg. At det ikke er sånn for deg er jo fint? Du tillegger meg veldig mange meninger som jeg ikke har. Anonymkode: c62e6...a5b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #78 Del Skrevet 1. februar 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Hvordan kan det å bytte ut prossesert mat og karbohydrater være negativt? Nei, det er ikke sikkert at akkurat det kostholdet passer for deg, men man må prøve seg frem. Det er tydelig at det kostholdet du har nå ikke funker for deg, så da gjør man små endringer. Hvorfor spør du om råd? For at vi skal si at ja, du må sulte deg resten av livet? Det er noe galt med deg? For som veldig mange andre......"jeg har prøvd alt og ingenting funker" det er å gå rett i offerrollen. Det finnes masse god kunnskap om kosthold, hormoner, sult, prossesert mat, insulin, vitaminer etc. Anonymkode: 1d772...90b nå var jo det kostholdet du beskrev, bygget på mange elementer som jeg oppfatter som negative. Du hadde for eksempel smoothie og juice, istedet for å spise grønnsakene hele. Det er kanskje ikke ultraprosessert, men det knuser jo maten på en måte som nettopp er en viktig del av argumentasjonen mot den ultraprosesserte maten, så der opplever jeg at du kaster babyen ut med badevannet. For det andre beskrev du et stort mellommåltid mellom lunsj og middag, som mange vil tenke er unødvendig og negativ. For det tredje - cocosa. Altså, æsj. Anonymkode: dad20...4cd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #79 Del Skrevet 1. februar 2023 Anonymus Notarius skrev (12 timer siden): Rart at "ingen" var tjukke før, da? Det er bare de siste 40-50 åra at disse genene har slått ut i full blomst? Det er klart det er forskjell på folk, men ikke så mye at det kan forklare hvorfor noen veien 150 kg. Man skal spise MANGE kalorier for å opprettholde en slik vekt. Tja, jeg klarer det fint på rundt 1500 kcal. Anonymkode: fb091...477 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #80 Del Skrevet 1. februar 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Da hadde jeg også blitt fort sulten 😅 mye karbohydrater og en del prossesert. Spis heller ren mat og mindre karbohydrater. Typisk dag for meg: frokost: smoothie med cocosolje, hempfrø/nøtter, bær og plantemelk. Sanasol og tran. Lunsj: omelett med masse grønnsaker eller eggerøre med grønnsaker og avokado. Mellom lunsj og middag: grønn hjemmepresset juice med nøtter/frø, hjemmelaget knekkebrød hovedsakelig av frø med tomat og basilikum eller banan, salat med olivenolje etc. Middag: hvitt kjøtt eller fisk med masse grønnsaker, poteter eller salat og med en fettkilde som pesto, avokado, nøtter etc. Kvelds: gresk yoghurt med bær, frukt, nøtter eller mørk sjokolade. Drikker kun vann, noen ganger en kaffe mocca. Har gått ned 30 kilo og går fortsatt ned. Aldri sulten. Spiser for å få i meg masse næring og støtte opp hormonene. Anonymkode: 1d772...90b Du spiser jo like mye prosessert selv? Anonymkode: fb091...477 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå