AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #41 Del Skrevet 30. januar 2023 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Jeg skal ned til BMI 18 fra rundt 19,5. (Har ingen muskler, så ser ikke slank ut). Og jeg drikker mye Pepsi Max. Ikke det sunneste kanskje, men det funker for meg. Anonymkode: 73224...c54 Ja det går mye Pepsi max her også😊 Fungerer veldig fint og dekker et søtbehov. Ikke er det usunt heller er min mening (passer på tennene mine ved å skylle med vann og bruke fluor, ingen syreskader). Bmi 18 er i minste laget å opprettholde for min livskvalitet, men på 19-20 føler jeg meg flott😊 Anonymkode: d922e...ea2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #42 Del Skrevet 31. januar 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Hvorfor skal du venne deg til å være sulten, mener du? Altså - hva er verdien du antar eller vet du vil oppnå ved å være sulten? Løsningen på (varig) vektnedgang er å endre kosthold. Det betyr ikke å venne seg til å være sulten, fordi man som sulten tar dårligere beslutninger, yter dårligere og også generelt får dårligere humør av sult. Å velge å være sulten er derfor et irrasjonelt valg som ikke er bærekraftig. Endret kosthold betyr ikke å gå fra å spise fire måltider i døgnet til å spise to, eller å gå fra digre porsjoner til små - men å endre matens sammensetning, slik at der man før spiste seg mett på høykalori mat spiser man seg nå mett på lavkalori mat. Så enkelt. Anonymkode: 3ac40...72e Som svært overvektig så er det nærmest umulig å slanke seg dersom man ikke skal være sulten. Det er ikke sånn at alle tjukke spiser så mye dritt, jeg legger fint på meg av kylling, fullkornsris og egg jeg. Fordi det er for mye. Om jeg da skal kutte ned så blir jeg nødvendigvis sulten på veien. Anonymkode: c62e6...a5b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solsolsol Skrevet 31. januar 2023 #43 Del Skrevet 31. januar 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Som svært overvektig så er det nærmest umulig å slanke seg dersom man ikke skal være sulten. Det er ikke sånn at alle tjukke spiser så mye dritt, jeg legger fint på meg av kylling, fullkornsris og egg jeg. Fordi det er for mye. Om jeg da skal kutte ned så blir jeg nødvendigvis sulten på veien. Anonymkode: c62e6...a5b Enig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #44 Del Skrevet 31. januar 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Som svært overvektig så er det nærmest umulig å slanke seg dersom man ikke skal være sulten. Det er ikke sånn at alle tjukke spiser så mye dritt, jeg legger fint på meg av kylling, fullkornsris og egg jeg. Fordi det er for mye. Om jeg da skal kutte ned så blir jeg nødvendigvis sulten på veien. Anonymkode: c62e6...a5b Legger du på deg hvis du spiser bare det? Anonymkode: eca49...e92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #45 Del Skrevet 31. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Legger du på deg hvis du spiser bare det? Anonymkode: eca49...e92 Spiser jeg for mye av det så gjør jeg det såklart, det handler jo om antall kalorier. Anonymkode: c62e6...a5b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #46 Del Skrevet 31. januar 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Legger du på deg hvis du spiser bare det? Anonymkode: eca49...e92 den du siterte spiser sikkert mer enn bare ett måltid til dagen, men hvis vi ikke tolker helt bokstavelig, så er det helt sant som hun sier at det er mange overvektige som IKKE spiser masse dritt, men har et kosthold basert på middager av typen kylling og fullkornsris. Anonymkode: dad20...4cd 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #47 Del Skrevet 31. januar 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Spiser jeg for mye av det så gjør jeg det såklart, det handler jo om antall kalorier. Anonymkode: c62e6...a5b Joda. Men spørsmålet mitt er egentlig: *klarer* du å spise så mye av det? Anonymkode: eca49...e92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #48 Del Skrevet 31. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Joda. Men spørsmålet mitt er egentlig: *klarer* du å spise så mye av det? Anonymkode: eca49...e92 du vil bli overrasket over hvor lite som er for mye når man er disponert for overvekt. Anonymkode: dad20...4cd 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #49 Del Skrevet 31. januar 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Joda. Men spørsmålet mitt er egentlig: *klarer* du å spise så mye av det? Anonymkode: eca49...e92 Det er ikke noe problem. Det er ikke sånn at alle blir mett av en bestemt mengde mat uansett, det varierer jo fra person til person. Jeg blir mett, men det går ikke lang tid før jeg blir sulten igjen. Uansett hva jeg spiser. Anonymkode: c62e6...a5b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #50 Del Skrevet 31. januar 2023 Og nå skal det sies at jeg er normalvektig. Etter å ha vært sulten i mange år. Og det er jeg fortsatt, jeg må være enormt påpasselig med antallet kalorier. Anonymkode: c62e6...a5b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #51 Del Skrevet 31. januar 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: du vil bli overrasket over hvor lite som er for mye når man er disponert for overvekt. Anonymkode: dad20...4cd Enkelte sykdommer, og bivirkninger av enkelte medisiner, disponerer for overvekt. Hvis det ikke er sykdom eller bivirkninger, er årsaken sannsynligvis å finne i livsstilen/det man spiser. Med det mener jeg ikke "slutt å spise kake din feite faen" men at det mange av oss spiser mye av, og dermed regnes som naturlig og sunn mat, egentlig ikke er så naturlig og sunn likevel. Hvis det var kylling og ris som var problemet ville overvekt vært utbredt både i fortiden og i nåværende samfunn som fortsatt spiser tradisjonell mat. Anonymkode: eca49...e92 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #52 Del Skrevet 31. januar 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Det er ikke noe problem. Det er ikke sånn at alle blir mett av en bestemt mengde mat uansett, det varierer jo fra person til person. Jeg blir mett, men det går ikke lang tid før jeg blir sulten igjen. Uansett hva jeg spiser. Anonymkode: c62e6...a5b Hvor lang tid tar det før du blir sulten igjen hvis du spiser deg mett på kylling og ris? Med sulten mener jeg at du kunne spist en tilsvarende middag en gang til, ikke at du blir fysen på potetgull og is Anonymkode: eca49...e92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #53 Del Skrevet 31. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Enkelte sykdommer, og bivirkninger av enkelte medisiner, disponerer for overvekt. Hvis det ikke er sykdom eller bivirkninger, er årsaken sannsynligvis å finne i livsstilen/det man spiser. Med det mener jeg ikke "slutt å spise kake din feite faen" men at det mange av oss spiser mye av, og dermed regnes som naturlig og sunn mat, egentlig ikke er så naturlig og sunn likevel. Hvis det var kylling og ris som var problemet ville overvekt vært utbredt både i fortiden og i nåværende samfunn som fortsatt spiser tradisjonell mat. Anonymkode: eca49...e92 Problemet er jo mengden, noen av oss sliter med å føle metthet. AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvor lang tid tar det før du blir sulten igjen hvis du spiser deg mett på kylling og ris? Med sulten mener jeg at du kunne spist en tilsvarende middag en gang til, ikke at du blir fysen på potetgull og is Anonymkode: eca49...e92 Rundt en times tid vil jeg tro. Anonymkode: c62e6...a5b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #54 Del Skrevet 31. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Problemet er jo mengden, noen av oss sliter med å føle metthet. Rundt en times tid vil jeg tro. Anonymkode: c62e6...a5b Men magesekken din tømmes jo ikke raskere enn andres? Jeg tror mange overvektige forveksler sulten med «ikke stappmett». Fravær av metthet er ikke sult. Det du føler en time etter en middagsporsjon med kylling og fullkornsris er ikke sult altså. Anonymkode: d922e...ea2 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 31. januar 2023 #55 Del Skrevet 31. januar 2023 Mange har vent seg til å småspise hele tida, og bruker det som et middel mot å kjede seg, stress etc. Noen forveksler også fravær av metthet med sult, som nevnt over. Eller setter liketstegn mellom fysen og sulten. Det går ikke an for en person med normalt stoffskifte osv. å være sulten en time etter en full middagsporsjon. Da er man fysen, ikke sulten. Tror dette i stor grad handler om vaner. Spis skikkelig til måltidene og kutt ut småspising er det beste rådet jeg kan gi, jeg har alltid vært slank og tror det er det som er "hemmeligheten" min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solsolsol Skrevet 31. januar 2023 #56 Del Skrevet 31. januar 2023 Veldig bastante svar her. Dere vet jo ikke noe om hvordan enkeltpersoner opplever sult! Jeg kan fint spise meg vanlig mett på middag på 2000 kalorier med kylling, fullkornsris og saus. Mennesker er ikke helt like, så selv om noe er på en måte for deg betyr ikke det at alle andre har det helt likt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #57 Del Skrevet 31. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men magesekken din tømmes jo ikke raskere enn andres? Jeg tror mange overvektige forveksler sulten med «ikke stappmett». Fravær av metthet er ikke sult. Det du føler en time etter en middagsporsjon med kylling og fullkornsris er ikke sult altså. Anonymkode: d922e...ea2 Jeg er ikke overvektig lenger. Og jo, jeg er sulten, det gnager i magen. Anonymkode: c62e6...a5b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #58 Del Skrevet 31. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg er ikke overvektig lenger. Og jo, jeg er sulten, det gnager i magen. Anonymkode: c62e6...a5b Men du vet jo med intellektet ditt at du ikke opplever sult en time etter en stor middag? Jeg kan også være fysen og ha lyst på noe søtt feks. Man kan avlede seg. Man bestemmer seg for at nei, det skal være minst 3t mellom måltidene. Både for tarmen og tennene. Det er egentlig kun rett etter middag at jeg som regel føler en mild metthet. Når jeg har gått fra bordet føles det bare vanlig igjen. Føler meg ikke mett etter frokost og lunsj. Men forventer det ikke heller. Det er ikke sånn at slanke føler seg så mette hele tiden. Er egentlig kun etter julemiddagen jeg føler meg stappmett. Anonymkode: d922e...ea2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #59 Del Skrevet 31. januar 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Hvor lang tid tar det før du blir sulten igjen hvis du spiser deg mett på kylling og ris? Med sulten mener jeg at du kunne spist en tilsvarende middag en gang til, ikke at du blir fysen på potetgull og is Anonymkode: eca49...e92 Ikke meg du siterer, men kan svare for meg selv. 10 minutter? Anonymkode: fb091...477 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #60 Del Skrevet 31. januar 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Men du vet jo med intellektet ditt at du ikke opplever sult en time etter en stor middag? Jeg kan også være fysen og ha lyst på noe søtt feks. Man kan avlede seg. Man bestemmer seg for at nei, det skal være minst 3t mellom måltidene. Både for tarmen og tennene. Det er egentlig kun rett etter middag at jeg som regel føler en mild metthet. Når jeg har gått fra bordet føles det bare vanlig igjen. Føler meg ikke mett etter frokost og lunsj. Men forventer det ikke heller. Det er ikke sånn at slanke føler seg så mette hele tiden. Er egentlig kun etter julemiddagen jeg føler meg stappmett. Anonymkode: d922e...ea2 Du snakker om fravær av metthet/å føle seg vanlig. Det er ikke det samme som å være sulten. Vi er sultne igjen rett etter måltider. Intellektet vårt forstår at folk flest ikke føler seg sultne rett etter et stort måltid, men intellektet vårt forstår også at det gjør vi. Vi er ikke fysne, vi er sultne. Anonymkode: fb091...477 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå