Gå til innhold

Hvordan venne seg til å være sulten?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har lenge spist akkurat hva jeg vil når jeg vil. Så nå når jeg endelig har begynt på kostholdsendring kjenner jeg på sult hele tiden føler jeg. 

Hvordan venner man seg til å være sulten? 

Anonymkode: b5410...07e

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Innføre faste der du faster mellom 16 og 20 timer (dette inkluderer søvn) og spiser et større måltid som faktisk gjør deg mett. Helst ned mye proteiner.

Også sørger du for at måltidet eller måltidene du spiser inneholder minst mulig karbohydrater, slik at blodsukkeret holder seg jevnt 24/7.

Jeg hadde aldri holdt ut å spise små måltider. Av erfaring gjør det meg sulten. Inneholder måltidene karbohydrater, så hadde jeg vært uutholdelig sulten. 

Jeg finnes ikke sulten mer etter at jeg ble bevisst karbohydratene. Og nå klarer jeg nesten ikke å spise opp det ene måltidet jeg har i løpet av dagen. Føler meg mett 24/7

Nå har jeg som et eksperiment utvidet til to døgns faste. Og jeg er ikke sulten ett sekund. 

Mens med karbohydrater i kosten blir jeg nesten utsultet når jeg skal ned i vekt. Og det å aldri kunne spise seg mett på et eneste måltid er en pine. 

Anonymkode: 8528b...1b5

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må endre tankegangen din: Det er ikke farlig å gå litt sulten.

Drikk masse vann og distraher deg når du blir sulten. 😊

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har lenge spist akkurat hva jeg vil når jeg vil. Så nå når jeg endelig har begynt på kostholdsendring kjenner jeg på sult hele tiden føler jeg. 

Hvordan venner man seg til å være sulten? 

Anonymkode: b5410...07e

Du behøver ikke å være sulten. Spis høyt volum - lavkalori mat. Grønnsaker,salat, havregrynsgrøt lagd med vann ect. 

Anonymkode: 23a2a...33d

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se på hva du spiser, du trenger ikke veldig lite mat om du velger råvarer og mye protein. Ellers vil jeg si distraksjon. Pleier du spise mye om kvelden? Gå en tur i stedenfor. Eller strikke. Eller støvsuge. Et varmt bad med et glass Pepsi max. 

Anonymkode: d922e...ea2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg skjønte at det ikke er farlig å være sulten, men tvert om, det er faktisk bra, så føltes det mye bedre.

Tarmene får ryddet opp og gjort klart til mer mat. Og når du er sulten forbrenner kroppen kaloriene. I tillegg er det en teori om at når du spiser mindre sukker kjenner du på en sultfølelse hele tiden, det er hjernen som lurer deg til å tro du er sulten, men det er egentlig bare tull. Du er bare blitt avhengig av sukker. 

Anonymkode: f95d6...00f

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du behøver ikke å være sulten. Spis høyt volum - lavkalori mat. Grønnsaker,salat, havregrynsgrøt lagd med vann ect. 

Anonymkode: 23a2a...33d

Helt uenig i dette. Høykarbomat gjør magen full, men gir ikke en tilfredstillende metthetsfølelse. Alle jeg kjenner som spiser mye karbo blir fortere sultne og fysne på ting enn de som spiser mer protein og fett. 

Magen blir full om du drikker nok vann også, men du føler deg ikke mett og tilfreds selv om det ikke er plass til mer i magen.

Anonymkode: 79207...e43

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Se på hva du spiser, du trenger ikke veldig lite mat om du velger råvarer og mye protein. Ellers vil jeg si distraksjon. Pleier du spise mye om kvelden? Gå en tur i stedenfor. Eller strikke. Eller støvsuge. Et varmt bad med et glass Pepsi max

Det var litt av et tips du! 😂

Anonymkode: 71a7a...381

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som andre her er inne på: distraksjon! Prøv å ha noe å gjøre på de tidspunktene du bruker å bli sulten. Gå en tur, ring en venn, strikk noe, start et ryddeprosjekt. 

Anonymkode: 40d6f...690

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Det var litt av et tips du! 😂

Anonymkode: 71a7a...381

Hva er egentlig galt med Pepsi max? Jeg har holdt en bmi mellom 19 og 22 hele livet, og det at jeg feks kan kose meg med lettbrus er en del av grunnen til det ja. Så hvis jeg er småsulten og fysen på kvelden, kan et varmt deilig bad og et iskaldt glass Pepsi max være superdigg! Og ingen kalorier, som er litt vesentlig ift ts sin situasjon. Er du redd for lettbrus anbefaler jeg deg å lese litt ekte forskning😊

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er Pepsi Max galt? Er jo supert med slike alternativer som lettbrus, saft og te på diett. 

Anonymkode: 0e0ff...394

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør noe. Ikke sitt og tenk hvor sulten du er, begynn å gjøre noe. Om du ikke har noe å finne på, lær deg en ny hobby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bieter skrev (48 minutter siden):

Gjør noe. Ikke sitt og tenk hvor sulten du er, begynn å gjøre noe. Om du ikke har noe å finne på, lær deg en ny hobby.

Når jeg er sulten så orker jeg ikke å gjøre noe. Blir slapp, irritabel og får vondt i hodet. 

Anonymkode: 24874...aaf

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Når jeg er sulten så orker jeg ikke å gjøre noe. Blir slapp, irritabel og får vondt i hodet. 

Da spiser du feil makronæringsstoffer. Nytter ikke spise daglig kcalmengde dersom du spiser for lite protein eller ikke har bra kvalitet på fettet, eller spiser mye brød med lite annet næring. Spis nok protein (proteinshake om du ikke klarer spise nok protein i vanlig mat uten å få for mange kalorier) og fyll på resten av dagens behov med fett og karbs som er mest mulig sunne/ rene/ bra kvalitet. Så vil du føle deg mye bedre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da lar du være å bli sulten i det hele tatt? Det er vanlig å bli sulten flere ganger om dagen. Du burde øve på dette… Drikk nok vann og fordel kaloriene på 3-4 måltider. Slik holder jeg meg slank hvertfall. Men man blir ikke slank om man aldri kjenner seg sulten.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Så da lar du være å bli sulten i det hele tatt? Det er vanlig å bli sulten flere ganger om dagen. Du burde øve på dette… Drikk nok vann og fordel kaloriene på 3-4 måltider. Slik holder jeg meg slank hvertfall. Men man blir ikke slank om man aldri kjenner seg sulten.

Joda, blir sulten. Men når jeg først blir sulten så orker jeg ikke å gå rundt sulten i mange timer. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurer jeg også på. Det er ubehagelig nok å være sulten. Men sliter skikkelig med såkalte «hunger pangs». Der magen begynner å bevege seg uten at det er mat i den, noe som er utrolig smertefullt og utholdelig å kjenne på i lengden.

Anonymkode: f35bf...134

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt utrolig hvor mange på KG som skriver som om de har doktorgrad i kosthold og ernæring, men kommer med råd kun ut fra ting de har lest på nett! Enkelte av rådene er fullstendig feil også 🙈

I tillegg får TS masse ulike innspill på hva hun bør og ikke bør spise, men ingen har spurt henne om hun kanskje allerede følger en bestemt kostholdsplan... 

Og Pepsi Max for å bli sjeldnere sulten....?? Dere som skriver dette er jo helt uvitende 😂

Anonymkode: c7216...7b0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Helt utrolig hvor mange på KG som skriver som om de har doktorgrad i kosthold og ernæring, men kommer med råd kun ut fra ting de har lest på nett! Enkelte av rådene er fullstendig feil også 🙈

I tillegg får TS masse ulike innspill på hva hun bør og ikke bør spise, men ingen har spurt henne om hun kanskje allerede følger en bestemt kostholdsplan... 

Og Pepsi Max for å bli sjeldnere sulten....?? Dere som skriver dette er jo helt uvitende 😂

Det er helt vanlig å drikke litt lettbrus når man er fysen på søtt, så her er det du som er uvitende. Til og med anorektikere drikker mye Pepsi max, og det er fordi det funker. Snakker av egen erfaring. Du derimot kommer ikke med noen råd, bare rakker ned på andre. Så flaut.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Skal ikke uttale meg om det du skriver untatt det at jeg selv opplever å bli mett og mindre sulten utover dagen om jeg drikker pepsi max. 

Anonymkode: 929fc...83f

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...