Gå til innhold

All inclusive på Mallorca, hva bruke penger på utenom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er en familie på 4, barn på 10 og 12 år som har bestilt en ukes ferie på et litt avsidesliggende resort på Mallorca til sommeren. Sist vi var på Mallorca, i 2019, brukte vi ganske mye penger på mat synes vi. Fort 3-500,- på lunsj og oppmot 8-900,- på middag hver dag pluss pluss. 

Så denne gangen prøver vi for første gang all inclusive, ser bra ut og koster endel. Frokost, lunsj og middag, samt is og drikke i baren, lokale merker av øl og vin. Buffetrestaurant med tema samt at vi kan spise på resortens 3 restauranter - 1 kveld på hver (italiensk, mexikansk og grillrestaurant) Så tror ikke vi skal rekke å bli lei maten. 

Hva bruker vi penger på utenom mon tro? Litt taxfree, litt drikke til å ha i leiligheten, bademadrass og en utflukt kanskje? Koster 50 tusen for 1 uke så fint om vi ikke bruker såå mye utenom! 😅 

Og lokal spansk øl er det da San Miguel ol? 

Anonymkode: dc795...782

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var på Mallorca selv i fjor sommer og penger gikk til iskald drikke (brus) flere ganger om dagen. Dyrt i bar, så jeg gikk i 2 min lenger og kjøpte på butikk.

Ellers er det ting jeg vil ha feks på markedet. Eller andre butikker.

Jeg var der 1 uke og brukte ca 10k alene. Nå hadde ikke jeg all inclusive av den enkle grunn at sjarmen for meg er å gå ut og spise hver dag. Gjerne nye steder hver gang.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Eva-Lena skrev (15 minutter siden):

Var på Mallorca selv i fjor sommer og penger gikk til iskald drikke (brus) flere ganger om dagen. Dyrt i bar, så jeg gikk i 2 min lenger og kjøpte på butikk.

Jeg var der 1 uke og brukte ca 10k alene. Nå hadde ikke jeg all inclusive av den enkle grunn at sjarmen for meg er å gå ut og spise hver dag. Gjerne nye steder hver gang.

Er enig i det med å prøve ulike steder og sjarm, tenker vanligvis sånn vi også. Men der vi skal bo er det ingen sentrum eller havneområdet, kun hotell og deres restauranter så for å prøve noe annerledes dette året og se om det blir rimerligere. Vi kan hente brus, vann, is og øl i baren fra kl. 10.30 til 22.30. Og ungene elsker basseng så ser for meg 1 uke på solseng med bok for meg! 

Tror det kun er en liten butikk i nærheten så begrenset hva som er å kjøpe der. 

All inclusive koster 16 tusen for oss 4, så blir spennende å se om vi synes det «er verdt det»! 😊

Skrevet
mammams skrev (1 minutt siden):

Er enig i det med å prøve ulike steder og sjarm, tenker vanligvis sånn vi også. Men der vi skal bo er det ingen sentrum eller havneområdet, kun hotell og deres restauranter så for å prøve noe annerledes dette året og se om det blir rimerligere. Vi kan hente brus, vann, is og øl i baren fra kl. 10.30 til 22.30. Og ungene elsker basseng så ser for meg 1 uke på solseng med bok for meg! 

Tror det kun er en liten butikk i nærheten så begrenset hva som er å kjøpe der. 

All inclusive koster 16 tusen for oss 4, så blir spennende å se om vi synes det «er verdt det»! 😊

Det er nok verdt det. Anbefaler dere en dag i Palma om det ikke et for langt unna der dere skal bo.

1 uke på solseng og bok er en drøm jeg har. Reise helt alene og bare slappe av 😍 

Skrevet
Eva-Lena skrev (Akkurat nå):

Det er nok verdt det. Anbefaler dere en dag i Palma om det ikke et for langt unna der dere skal bo.

1 uke på solseng og bok er en drøm jeg har. Reise helt alene og bare slappe av 😍 

Jeg eelsker Palma, men er veldig langt fra der vi skal bo så må dessverre utgå. Blir for første gang en «bare være ved bassenget/ stranda ferie», tåler det i 1 uke! 😊 Er ved en av Mallorcas beste strender, super utsikt fra hotellet. Gleder meg! 🥰

Skrevet
mammams skrev (Akkurat nå):

Jeg eelsker Palma, men er veldig langt fra der vi skal bo så må dessverre utgå. Blir for første gang en «bare være ved bassenget/ stranda ferie», tåler det i 1 uke! 😊 Er ved en av Mallorcas beste strender, super utsikt fra hotellet. Gleder meg! 🥰

Hva heter stedet dere skal? Jeg er ikke lommekjent på Mallorca, men har vært litt rundt.

Skrevet
Eva-Lena skrev (44 minutter siden):

Reiste du alene? Hvor var du? Jeg tenker å reise alene, hadde du det fint? 

Anonymkode: d7a2a...49e

Skrevet

Det eneste vi brukte litt penger på når vi var på Mallorca, var litt vann og snacks, samt en liten utflukt. Utenom det klarte vi oss av det vi fikk på hotellet av både mat, alkohol, is og drikke 😊

Anonymkode: 6c662...6a8

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Reiste du alene? Hvor var du? Jeg tenker å reise alene, hadde du det fint? 

Anonymkode: d7a2a...49e

Jeg reiste ikke alene. Vi var 4 voksne kjærringer. Vi var på Sunwing Alcudia. Helt fantastisk plass for store og små.

Anbefales på det sterkeste. Jeg skal hit igjen.

• Hjerte 1
Skrevet
Eva-Lena skrev (5 minutter siden):

Ser helt herlig ut. Kanskje prøve det neste gang. Takk for tipset 😊

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ikke svar på spørsmålet ditt, men for et nydelig hotell dere har valgt☺️ En smule misunnelig kjenner jeg😅

Anonymkode: cf5da...4ac

Ja, vi gleder oss veldig! Bare synd det er et halvt år til! 😂💦 Har store forventninger, elsker utsikt utover havet fra bassengområdet. 😊

Skrevet
mammams skrev (11 minutter siden):

Ja, vi gleder oss veldig! Bare synd det er et halvt år til! 😂💦 Har store forventninger, elsker utsikt utover havet fra bassengområdet. 😊

Bare glede seg, plutselig så er dagen for avreise der 😊 Jeg lider av «reisesyke» fra turen er bestillt og til jeg reiser avgårde. Jeg elsker å fly, så jeg koser meg hvert sekund av ferien.

God tur 😊

• Liker 2
Skrevet
Eva-Lena skrev (På 21.1.2023 den 13.46):

Bare glede seg, plutselig så er dagen for avreise der 😊 Jeg lider av «reisesyke» fra turen er bestillt og til jeg reiser avgårde. Jeg elsker å fly, så jeg koser meg hvert sekund av ferien.

God tur 😊

Enig med deg, halve gleden er å planlegge og drømme om turen. Har en jentetur til Roma på kalenderen midt i mellom også, så dette blir bra! 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...