Gå til innhold

Noen som er utredet og IKKE fikk ADHD diagnose?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har blitt anbefalt utredning for adhd, og skal snart til psykiater hos dps. Bakgrunnen er anbefaling av psykologen og familiehistorikk.

Men jeg lurer sånn på om jeg egentlig bare er påvirket av alle skriveriene om adhd nå. Føler ALLE slitne, distré småbarnsmødre får diagnosen. Jeg har andre ting som kan gi samme symptom, bl.a utbrenthet, ptsd og noen somatiske sykdommer også. Jeg føler jeg kan krysse av på alt på det der skjemaet, men så tenker jeg litt sånn at alle har det vel sånn av og til? 

Noen her som har tenkt at de har adhd, men ikke fått diagnosen? Og som kan si noe om hva som skiller adhd med sånn "alle" slitne, ukonsentrerte mødre har det? Og hva som like godt kan være pga utbrenthet/fatigue.

Anonymkode: f4d4d...ae0

Skrevet

Hvis du ikke evner å komme ut av det, og det totalt ødelegger livet ditt, så er det nok adhd, hvis somatiske prøver er fine.

Før jeg fikk diagnosen hadde jeg takket ja til en hjerneoperasjon med 90% dødelighet på dagen, hvis 10% blir helt friske. Og jeg har barn. Synes det sier litt.

Anonymkode: 8569a...e30

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg tenkte ikke at det var ADHD og ikke foreldrene mine heller, men teamet som behandlet meg mente det var en sannsynlighet og utredet meg. Var da 14-15 år gammel og var inne til full pakke-utredning (alle diagnoser som var relevante til symptomene jeg hadde, både psykisk og somatisk).

Hadde ikke ADHD. Symptomene som kunne ha vært symptomer på ADHD skyldtes andre ting. Oppfylte en del kriterier, men det samlede bildet stemte ikke overens.

Anonymkode: d1b93...262

Skrevet

Jeg har ble selv utredet for adhd i fjor etter anbefaling av dps. Skal sies at jeg også ble utredet som barn uten å få diagnosen, og det er adhd i familien.  Konklusjonen ble som jeg forventet at jeg ikke har adhd. Men jeg har kptsd og en dissosiativ lidelse som har endel fellestrekk med adhd. 
Fikk også en del råd fra nevropsykologen om om hvilke studieteknikker hun anbefaler ut i fra hvordan jeg gjorde det på endel av testene.  Alt i alt så var det lærerikt å ta de testene. 

Anonymkode: 70f1c...96b

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg har blitt anbefalt utredning for adhd, og skal snart til psykiater hos dps. Bakgrunnen er anbefaling av psykologen og familiehistorikk.

Men jeg lurer sånn på om jeg egentlig bare er påvirket av alle skriveriene om adhd nå. Føler ALLE slitne, distré småbarnsmødre får diagnosen. Jeg har andre ting som kan gi samme symptom, bl.a utbrenthet, ptsd og noen somatiske sykdommer også. Jeg føler jeg kan krysse av på alt på det der skjemaet, men så tenker jeg litt sånn at alle har det vel sånn av og til? 

Noen her som har tenkt at de har adhd, men ikke fått diagnosen? Og som kan si noe om hva som skiller adhd med sånn "alle" slitne, ukonsentrerte mødre har det? Og hva som like godt kan være pga utbrenthet/fatigue.

Jeg har tenkt tanken i mange år før jeg fikk barn. Foreldrene mine har tenkt tanken siden jeg var barn, men jeg får ikke diagnosen. 

Jeg er distre, null konsentrasjon, sliter med å fullføre ting, har masse energi ++ 

Likevel ser jeg stor forskjell på meg selv og min eks som faktisk har diagnosen. 

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg har ble selv utredet for adhd i fjor etter anbefaling av dps. Skal sies at jeg også ble utredet som barn uten å få diagnosen, og det er adhd i familien.  Konklusjonen ble som jeg forventet at jeg ikke har adhd. Men jeg har kptsd og en dissosiativ lidelse som har endel fellestrekk med adhd. 
Fikk også en del råd fra nevropsykologen om om hvilke studieteknikker hun anbefaler ut i fra hvordan jeg gjorde det på endel av testene.  Alt i alt så var det lærerikt å ta de testene. 

Anonymkode: 70f1c...96b

Samme mistanke hos meg. Kptsd i hvert fall. Med god grunn. 

Anonymkode: 53ffa...292

• 2 uker senere...
Skrevet

Ts her. Jeg har nå blitt utredet og fikk diagnosen. Jeg føler meg likevel ikke sikker på at det stemmer. Synes ikke de fokuserte på de andre diagnosene i det hele tatt og det faktum at de kan gi samme symptomer. Jeg tror kanskje jeg har litt imposter syndrome også. At jeg overtenker veldig og ikke stoler på hva jeg selv føler og tenker. Kan begynne å tenke at jeg bare innbiller meg at jeg sliter, at jeg bare er lat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...