AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #1 Skrevet 21. januar 2023 Denne uken var det noen som kom for å rense ventilasjonsannlegget i leilighetene der jeg bor. Dette ble gjort da jeg var på jobb. Etter dette oppdaget jeg at nøkler jeg har liggende i en kommode i entreen er vekke. Jeg har lett overalt i leiligheten, men de er ikke der. Det er en nøkkelknipe med nøkler til både leilighet, postkasse, vaskeri og boder. Nøklene bruker jeg kun når jeg skal i vaskeriet eller hente post, så legger jeg de tilbake. De er med andre ord aldri med meg utenfor bygget. Nøklene til postkassen er de eneste jeg har, så nå kan jeg ikke åpne postkassen. Hva ville dere gjort dersom dere var meg? Sendte SMS til styret i går, men har ikke fått svar. Dersom nøklene ikke dukker opp har jeg ikke tilgang på postkassen og det vil muligens være noen vet hvilken leilighet nøklene tilhører og som kan ta seg inn i leiligheten. Vil det å skifte lås på postkasse og dør gå på innboforsikringen? Turte ikke å sove der i går. Synes det er utrolig ekkelt at nøklene er på avveie. Anonymkode: 25693...8cd
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #2 Skrevet 21. januar 2023 Dersom jeg var deg, ville jeg 1) gjemt nøkkelknippet før de kom 2) aldri latt dem komme inn uten at jeg var hjemme Anonymkode: e1d30...0a1 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #3 Skrevet 21. januar 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Dersom jeg var deg, ville jeg 1) gjemt nøkkelknippet før de kom 2) aldri latt dem komme inn uten at jeg var hjemme Anonymkode: e1d30...0a1 Etterpåklokskap er verdens mest nøyaktige vitenskap. Det hjelper dog ikke TS. Ville nok - hvis du er så sikker som du er på at knippet er borte - satt igang prosessen med å skifte nøkler. Usikker på om det går på innboforsikring, hvis du er ærlige med de om hva du tror har skjedd - kanskje mest sannysnlig ikke. Kall det da en dyr lærepenge, det finnes mange av de her i livet Anonymkode: 5d1a9...616 3
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #4 Skrevet 21. januar 2023 Var dette i regi av borettslaget? Ble det brukt borettslagets nøkler for å låse de inn? I såfall er jeg temmelig sikker på at borettslaget bærer det økonomiske ansvaret for nye låser til hele bygget. Anonymkode: 7639d...809 4
Batteri Skrevet 21. januar 2023 #5 Skrevet 21. januar 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Dersom jeg var deg, ville jeg 1) gjemt nøkkelknippet før de kom 2) aldri latt dem komme inn uten at jeg var hjemme Anonymkode: e1d30...0a1 Supert forslag, har du noe plutonium til flux capacitoren til overs å låne TS? 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #6 Skrevet 21. januar 2023 Batteri skrev (7 minutter siden): Supert forslag, har du noe plutonium til flux capacitoren til overs å låne TS? Jeg er ikke smart nok til å skjønne det der 😀 Anonymkode: e1d30...0a1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #7 Skrevet 21. januar 2023 Du må aldri slippe inn folk uten at du er hjemme. Men her hadde jeg ringt styreleder og deretter kontaktet firmaet som fikset på ventilasjonen, og bedt om at nøklene ble levert snarest, eller så byttes alt på mandag for firma og borettslagets regning Anonymkode: d58f0...0ef 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #8 Skrevet 21. januar 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Var dette i regi av borettslaget? Ble det brukt borettslagets nøkler for å låse de inn? I såfall er jeg temmelig sikker på at borettslaget bærer det økonomiske ansvaret for nye låser til hele bygget. Anonymkode: 7639d...809 Ja, det var i regi av borettslaget. Jeg leverte ikke noen av mine nøkler til noen, så da er det borettslaget som har gitt nøkler til de som har kommet for å rense ventilasjonen. Jeg tenkte dessverre ikke over at nøklene lå i kommoden og trodde ikke at jeg kunne la være å gi tillatelse til å låse opp for rens av ventilasjon. Anonymkode: 25693...8cd 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #9 Skrevet 21. januar 2023 Hva med å ringe firmaet og styreleder og høre om de har noen nøkler for mye? Det kan jo hende de la nøklene de hadde med seg der og så tok de med seg noen nøkler for mye? Anonymkode: 49f1c...689
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #10 Skrevet 21. januar 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Hva med å ringe firmaet og styreleder og høre om de har noen nøkler for mye? Det kan jo hende de la nøklene de hadde med seg der og så tok de med seg noen nøkler for mye? Anonymkode: 49f1c...689 Har sendt melding til styret, men tviler på at de «tilfeldigvis» har tatt med seg en nøkkelknippe som ligger i en skuff 🤷♀️ Anonymkode: 25693...8cd
Christina82 Skrevet 21. januar 2023 #11 Skrevet 21. januar 2023 Ryddet for nedsettende kommentarer. Christina82, mod
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #12 Skrevet 21. januar 2023 Dette er en interessant problemstilling sånn generelt. Her kommer borettslaget stadig med grunner til at vi enten må være tilstede, eller gi nøklene til vaktmester. Eller enda verre, tilfeldige naboer. Så hva gjelder egentlig når noe blir stjålet i sånne sammenhenger? Man får vel normalt ikke igjen på forsikringen hvis man enten har gått fra ulåst dør eller gitt nøklene til uvedkommende. Man kan så klart anmelde tyveri, men hvor langt kommer man med det? Det blir gjerne ord mot ord. Jeg har så langt sørget for å alltid være hjemme når noen kommer. Men før eller siden krever de jo å komme inn når man er bortreist. Det jeg også har lurt på er hva som skjer om de gir beskjed om sånt mens man allerede er bortreist. Det kommer jo ofte på svært kort varsel, om at alle MÅ være hjemme eller gi fra seg nøklene. Anonymkode: e0b31...906
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #13 Skrevet 21. januar 2023 Men da må vel en person fra borettslaget ha vært tilstedet for å holde et øye med personen? Her hadde jeg gått hardt ut mot styret! Anonymkode: d2643...ba9
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #14 Skrevet 21. januar 2023 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Dette er en interessant problemstilling sånn generelt. Her kommer borettslaget stadig med grunner til at vi enten må være tilstede, eller gi nøklene til vaktmester. Eller enda verre, tilfeldige naboer. Så hva gjelder egentlig når noe blir stjålet i sånne sammenhenger? Man får vel normalt ikke igjen på forsikringen hvis man enten har gått fra ulåst dør eller gitt nøklene til uvedkommende. Man kan så klart anmelde tyveri, men hvor langt kommer man med det? Det blir gjerne ord mot ord. Jeg har så langt sørget for å alltid være hjemme når noen kommer. Men før eller siden krever de jo å komme inn når man er bortreist. Det jeg også har lurt på er hva som skjer om de gir beskjed om sånt mens man allerede er bortreist. Det kommer jo ofte på svært kort varsel, om at alle MÅ være hjemme eller gi fra seg nøklene. Anonymkode: e0b31...906 Du MÅ ikke gi nøkler fra deg. Anonymkode: e1d30...0a1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #15 Skrevet 21. januar 2023 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Du MÅ ikke gi nøkler fra deg. Anonymkode: e1d30...0a1 Kan man nekte adgang i borettslag når det kommer til vedlikeholdsarbeid? Det er ikke selveierleilighet. Anonymkode: 25693...8cd 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #16 Skrevet 21. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kan man nekte adgang i borettslag når det kommer til vedlikeholdsarbeid? Det er ikke selveierleilighet. Anonymkode: 25693...8cd Jeg tror det. Jeg ville bare sagt at det ikke passer. De kan ikke gå inn uten din godkjenning. Anonymkode: e1d30...0a1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #17 Skrevet 21. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg er ikke smart nok til å skjønne det der 😀 Anonymkode: e1d30...0a1 Tror brukeren refererte til filmen «back to the future» som bruker en tidsmaskin, ettersom rådene du ga er helt ubrukelige i nåtiden. Anonymkode: 62223...09a 3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå