Gå til innhold

Dere som ikke slet med å bli gravide, hvor lang tid tok det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fra dere begynte aktiv prøving? Etter jeg sluttet på p-pillene tok det 7-8 mnd før jeg ble gravid med første, men da prøvde vi ikke aktivt, hoppet av i svingen og unngikk alltid samleie uka rundt eggløsning. Bortsett fra den ene gangen jeg hadde eggløsning som vi glemte, og ikke tenkte på å hoppe av i svingen, og jeg ble gravid. Vil derfor tro vi ikke har nevneverdige problemer, siden det klaffet på første skikkelige "forsøk".

Vi har tenkt å begynne å prøve igjen rundt august i år, da fødsel i april/mai/juni passer veldig fint for oss, men det kan jo fort hende det tar litt tid før det klaffer, så jeg vil gjerne begynne 1-3 måneder før men samboeren min er litt skeptisk til det.

Er derfor interessert i å høre andres erfaringer om hvor lang tid det tok å bli gravid, spesielt med nr. 2. Vet selvsagt at det ikke finnes noen fasit, men gøy å høre erfaringer og evt. tips uansett :)

Anonymkode: 0ad14...a83

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med nummer 2 og 3 gikk det like fort som nummer 1. Første prøveperiode :) Har vært gravid til sammen 5 ganger hvor 2 er spontanabort. Aldri brukt mer enn 1 prøveperiode på å bli gravid.

Anonymkode: 85e90...985

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Fra dere begynte aktiv prøving? Etter jeg sluttet på p-pillene tok det 7-8 mnd før jeg ble gravid med første, men da prøvde vi ikke aktivt, hoppet av i svingen og unngikk alltid samleie uka rundt eggløsning. Bortsett fra den ene gangen jeg hadde eggløsning som vi glemte, og ikke tenkte på å hoppe av i svingen, og jeg ble gravid. Vil derfor tro vi ikke har nevneverdige problemer, siden det klaffet på første skikkelige "forsøk".

Vi har tenkt å begynne å prøve igjen rundt august i år, da fødsel i april/mai/juni passer veldig fint for oss, men det kan jo fort hende det tar litt tid før det klaffer, så jeg vil gjerne begynne 1-3 måneder før men samboeren min er litt skeptisk til det.

Er derfor interessert i å høre andres erfaringer om hvor lang tid det tok å bli gravid, spesielt med nr. 2. Vet selvsagt at det ikke finnes noen fasit, men gøy å høre erfaringer og evt. tips uansett :)

Gikk på Første forsøk med nr 1., visstnok plutselig blitt helt infertil med ingen eggreserver da vi prøvde på nr 2 bare tre år etterpå… så pt har det tatt 1,5 år men er veldig lite sannsynlig at det går i det hele tatt

Anonymkode: f9240...05c

Skrevet

Førstemann ble ikke prøvd på/uhell, men neste klaffet første prøveperiode

Anonymkode: 3155d...5a9

Skrevet

Ble gravid måneden etter vi bestemte oss for å prøve. 

Anonymkode: c0535...4b9

Skrevet

Før førstemann gikk jeg på p-piller, da jeg sluttet med de gikk det to mnd så var jeg gravid, før lillesøster gikk jeg på minispiller og ble gravid på første forsøk. Hadde funnet termindato før jeg var gravid 😂

Anonymkode: f9874...60c

Skrevet

Sluttet på pillen i oktober, ble gravid i mars. Styrte ikke med eggløsningstester eller noe, tok det som det kom. 

Anonymkode: 900a0...91b

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Med nummer 2 og 3 gikk det like fort som nummer 1. Første prøveperiode :) Har vært gravid til sammen 5 ganger hvor 2 er spontanabort. Aldri brukt mer enn 1 prøveperiode på å bli gravid.

Anonymkode: 85e90...985

Hva var alderen din når du ble gravid ? Spesielt de siste gangene?

Anonymkode: 71f8a...2f4

Skrevet

Nr 1, var 18 år, hadde sex en gang den mnd jeg ble gravid.

Nr 2, var 31 år, ble gravid mnd etter jeg sluttet på p piller.

Nr 3, var 33 år, ble gravid etter en kondom tydeligvis hadde gått hull på, surprise baby. Steriliserte meg etter det 🙈 

Nå har jeg veldig lett for det altså. Er ikke unormalt at det går et års tid som om alt er som det skal.

Anonymkode: caa33...9df

Skrevet

33 år: gravid første forsøk, endte i SA. Gravid igjen første forsøk etterpå, friskt barn. (Skulle hatt april/mai-baby, ble august istedet.)

36 år: gravid tredje pp, friskt barn. 

Anonymkode: 6ab0f...5b5

Gjest Orangutangen
Skrevet

Med nummer en gikk det på første forsøk. Nummer to tok to måneder :) vi var i midten av tyveårene

Skrevet

PP2 og PP1. Er i PP1 med tredje nå, 6,5 år siden sist, spent på hvor lang tid det tar :) 

Skrevet

Tok ut p-stav i slutten av november, fikk bortfallsblødning/mensen i desember og ble gravid midten av januar :) Var ikke «aktive prøvere» i form av temping, eggløsningstester etc men vi hadde sex som normalt (ubeskyttet) og håpet på det beste :) 

Anonymkode: d7c02...e58

Skrevet

Vi prøvde aktivt etter pilleslutt og ble gravide etter 6-7 mnd med første. Denne gangen skjedde et «uhell», altså vi hoppet ikke av i svingen i tro om at det skal godt gjøres om dette blir til noe 😂.

Min venninne ble gravid på første forsøk med sine begge. En annen venninne prøvde i 1 år på første og første forsøk med andre. Så virker som det er veldig tilfeldig men at man kanskje blir lettere gravid etter førstemann 

Anonymkode: 6e151...e8e

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Omtrent som med deg, ble gravid på første eggløsning etter at vi sluttet med hoppe av i svingen, etter 12 år sammen. Har ikke prøvd igjen da vi ikke ønsker flere barn.

Anonymkode: ec1d9...ff0

Skrevet

Satt på første forsøk begge ganger😅

Anonymkode: 06ca3...397

Skrevet

Nr.1 var uplanlagt. Laget til tross for prevensjon.

Nr.2: positiv test måneden etter vi startet prøving

nr.3: gravid innen et par måneder

nr.4: mannen steriliserte seg ikke fort nok. Gravid på p-piller.

Anonymkode: ea2ca...7a5

Skrevet

Jeg anså meg aldri som prøver. Ble gravid med en gang vi sluttet med prevensjon begge gangene. Jeg var 29 og 31 år.

Anonymkode: a31de...b83

Skrevet

Nr 1: pp 6

Nr 2: pp 1

Nr 3: pp5

Skrevet

Nr 1: 3 måneder. Var da 32 år. 

Nr 2: Første forsøk. Var da 35 år. 

Anonymkode: 4d1a7...d73

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...