Gå til innhold

Så deprimert av å ikke ha ei dame

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå ble jeg avslått igjen. Hun hevder hun har en kjæreste, men jeg vet ikke. Hun er trolig bare ikke interessert.

Jeg prøver å jogge og gå ned i vekt. Har greid å gå ned en del og håper jeg kan bedre helsen min på andre måter også. Kanskje jeg blir litt mer populær på grunn av det. Har i alle fall inspirasjon.

Alle sier til meg at jeg heller må fokusere på det gode i livet og ha det gøy. Jeg forstår det. Det er nok det eneste jeg kan gjøre.

Likevel er det deprimerende.

Anonymkode: 754e0...aac

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg falt for en som var kraftig overvektig. Jeg var normalvektig. Kjemien oss i mellom var veldig bra. Han hadde komplekser for vekten, noe jeg ikke brydde meg om.

Plutselig en dag ville han ikke omgåes meg lenger og årsaken var at jeg var for tynn. Så det er ikke lett å bli klok på dating og alt som følger med.

Anonymkode: d5f41...074

• Liker 3
Skrevet

Hæ, menn vil jo ikke ha en fast kjæreste, de vil bare tømme seg i flest mulig damer. Så dette MÅ jo være et trolle-innlegg de luxe? 

Anonymkode: bf179...095

• Liker 3
Skrevet

Det er ikke et trolle innlegg 😅

• Hjerte 1
Skrevet

Nå sier jeg ikke at du er slik, men har fått en følelse på at det mange single, spesielt menn ( etter å ha lest mange poster ) som er ut etter jenter bare for å bli sammen med dem, og tar hva som helst, i stedet for å faktisk ta seg tid til å bli venner og bli kjent med en person for at du er interessert i dem og liker dem som en person og ikke som et kjæreste materiale. Om de er single så kan det bli noe, men man kan ikke forvente at det blir noe heller, man må jo finne ut om det fins noe kjemi i mellom dere og at det ikke bare er ensidig, man må også akseptere at man er ikke alltid det andre vil ha, det gjelder alle, alle har jo forskjellige preferanser.

Nå vet jeg ikke hvordan dere ble kjent, men det er litt rart om at du ikke viste det fra før av om du faktisk kjente denne personen godt, og det blir litt feil å tenke automatisk at hun bare ikke er interessert, når det faktisk er en stor sjanse på at hun faktisk er opptatt, jeg skjønner at det suger men man må bare akseptere det å gå videre, det er ikke din feil uansett.

Det blir også litt feil å tenke, om man trener og blir mer sunn så flokker damene til, vi er ikke høns og vi har bare ikke en preferanse for kroppstype og alt det andre generelt. Det du burde gjøre er å trene, og bli sunn for din egen del, jeg føler at du kanskje ikke liker deg selv så godt, og det er noe man må jobbe med for det kan vises for andre at du ikke har et godt selvbilde, selv om det kan være vanskelig. Jeg driver å trener selv for å komme meg ned i vekt, men det er ikke for andre, men for meg selv.

Nå har jeg kanskje en helt annen tankegang men selv når jeg var singel så følte jeg meg aldri desperat på å finne meg en kjæreste selv om alle andre rundt meg hadde en, første kjæresten fikk jeg når jeg var rundt 19 år, vi møttes via et spill på internettet, vi var bare venner først, og snakket og ble skjent i et halvt år før vi innså at vi hadde kjemi og ville møtes, men jeg hadde aldri intuisjon på å bli sammen med dem når jeg snakket med dem i første omgang, det ble bare sånn.

Det jeg prøver å si er å ta ting som det kommer, ikke søk desperat etter en dame, ta heller å bruke tiden på å bli mer glad i deg selv, tren, bli sunn for deg selv og ikke for andre, bli mer skjent med deg selv, fin nye hobbyer, kanskje det er noen mer sosiale hobbyer der ute som gir deg sjansen på å møte folk eller kanskje du kan trene på trenings studio, kan hende man får tatt en prat med noen, man vet aldri hva som kan skje, kanskje du møter noen, men snakk med folk for å bli venner i første omgang, og se hvordan det går etterhvert.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Skjønner at det er tøft. Depp i noen dager, før du gjør som hunden: piss på det, og gå videre :nikke: Ikke bli sittende i "stakkars-meg" modus for lenge. Det dreper alt av utstråling, selv om man tror man ikke ikke har det. 

Jeg har falt for så mye rart, at tålmodighet har blitt en egen ferdighet :fnise:

Skrevet

Bruk pysokolog eller noe til å få deg til å stå på egne ben først. Hvis du blir deprimer av å ikke "ha dame" så tipper jeg du er rimelig needy og legger store forventninger til at hun skal gjøre ditt liv bedre. Det pleier å skremme vekk de fleste. 

Forresten: Man "har hund", "har bil", "har katt".  Damer er ikke noe du "har". Det antyder eierskap og objektifisering.  Den måten å uttrykke seg på vitner om helt feil oppfatning av hva et forhold handler om. 

Anonymkode: ec0b7...093

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Bruk pysokolog eller noe til å få deg til å stå på egne ben først. Hvis du blir deprimer av å ikke "ha dame" så tipper jeg du er rimelig needy og legger store forventninger til at hun skal gjøre ditt liv bedre. Det pleier å skremme vekk de fleste. 

Forresten: Man "har hund", "har bil", "har katt".  Damer er ikke noe du "har". Det antyder eierskap og objektifisering.  Den måten å uttrykke seg på vitner om helt feil oppfatning av hva et forhold handler om. 

Anonymkode: ec0b7...093

For noe tull. I det norske språket sier vi "mannen min" eller "jeg har en kjæreste" eller "jeg har en mann". Så når jeg skriver "ha dame" så er det helt riktig i forhold til det norske språk.

Å reise til psykolog fordi en er lei seg for å ikke ha en partner blir for dumt.

• Liker 3
Skrevet

En dame fikser ikke plutselig livet ditt og gjør det bra. 

Anonymkode: bd5c4...3b9

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

For noe tull. I det norske språket sier vi "mannen min" eller "jeg har en kjæreste" eller "jeg har en mann". Så når jeg skriver "ha dame" så er det helt riktig i forhold til det norske språk.

Å reise til psykolog fordi en er lei seg for å ikke ha en partner blir for dumt.

Nja. Ikke helt enig i dette. En psykolog kan være til god hjelp for sin egen mentale helse. Kan hjelpe til med selvbilde og rydde opp i vonde tanker og følelser. 

• Liker 3
Skrevet
Serafin skrev (7 minutter siden):

Nja. Ikke helt enig i dette. En psykolog kan være til god hjelp for sin egen mentale helse. Kan hjelpe til med selvbilde og rydde opp i vonde tanker og følelser. 

Vel, unnskyld meg for at jeg skrev denne tråden.

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Vel, unnskyld meg for at jeg skrev denne tråden.

Jeg mener bare at det å gå til psykolog kan være å ta sin egen helse på alvor og at det ikke er dumt å ta vare på sin egen mentale helse ved å snakke om det som er vanskelig og jobbe med egne tanker. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

En dame fikser ikke plutselig livet ditt og gjør det bra. 

Anonymkode: bd5c4...3b9

Selvsagt ikke, men det er likevel et behov jeg har.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Selvsagt ikke, men det er likevel et behov jeg har.

Vanskelig å ha sympati og engasjere seg i tråden din når du ikke egentlig ønsker å få det noe bedre. 

Du forteller om et sterkt behov for å få deg dame. At det å ikke ha dame gjør deg deprimert. 

Det er ikke normalt. Det tyder på mindreverdighetskomplekser når du trenger en dame for å ha det bra. Det tyder på barndomstraumer og manglende uttrykk av kjærlighet i oppveksten at fraværet av dame påvirker deg så mye. Det tyder på at du har lite meningsfulle ting i livet ditt nå når savnet etter en dame er så sterkt at du lagde denne tråden. Det tyder på avstand til ditt indre følelsesliv og opplevelser eller så lite selvverd at du tror at det å få dame vil fikse dine problemer men du ikke har makten til å gjøre noe med dem på egenhånd. 

Alle disse tingene stikker mye dypere enn det overfladiske at du ikke har dame. En psykolog hjelper deg å jobbe med hvorfor du har det sånn som du har det og hvordan du kan endre det. 

Anonymkode: 4ed3b...0f1

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Vanskelig å ha sympati og engasjere seg i tråden din når du ikke egentlig ønsker å få det noe bedre. 

Du forteller om et sterkt behov for å få deg dame. At det å ikke ha dame gjør deg deprimert. 

Det er ikke normalt. Det tyder på mindreverdighetskomplekser når du trenger en dame for å ha det bra. Det tyder på barndomstraumer og manglende uttrykk av kjærlighet i oppveksten at fraværet av dame påvirker deg så mye. Det tyder på at du har lite meningsfulle ting i livet ditt nå når savnet etter en dame er så sterkt at du lagde denne tråden. Det tyder på avstand til ditt indre følelsesliv og opplevelser eller så lite selvverd at du tror at det å få dame vil fikse dine problemer men du ikke har makten til å gjøre noe med dem på egenhånd. 

Alle disse tingene stikker mye dypere enn det overfladiske at du ikke har dame. En psykolog hjelper deg å jobbe med hvorfor du har det sånn som du har det og hvordan du kan endre det. 

Jeg tror alle hadde vært litt deprimerte om de var i min situasjon. Jeg er ganske gammel og har aldri hatt kjæreste. Det er ikke unormalt å føle seg som meg.

• Hjerte 1
Skrevet

Det beste du kan gjøre for å bli interessant er å bli glad i deg sjøl som du er.
Vi ser ikke etter vitale mål og leter etter fotomodeller. Vi vil bli kjent med en real og hyggelig fyr, som opptrer respektfullt og er bra selskap.

Det beste du kan gjøre er kanskje å oppsøke terapi, enten det er formelt behandlingsapparat som psykiatrisk sykepleier i kommunen din eller å delta i en selvhjelpsgruppe. Du er i en sorgprosess over at livet ikke ble som du så for deg, og det er ikke noe godt utgangspunkt for å sette punktum og gå videre til en ny fase. En fase der du skal nyte livet alene. Det går ofte bedre når man slutter å prøve for mye.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Andro skrev (2 minutter siden):

Det beste du kan gjøre for å bli interessant er å bli glad i deg sjøl som du er.
Vi ser ikke etter vitale mål og leter etter fotomodeller. Vi vil bli kjent med en real og hyggelig fyr, som opptrer respektfullt og er bra selskap.

Det beste du kan gjøre er kanskje å oppsøke terapi, enten det er formelt behandlingsapparat som psykiatrisk sykepleier i kommunen din eller å delta i en selvhjelpsgruppe. Du er i en sorgprosess over at livet ikke ble som du så for deg, og det er ikke noe godt utgangspunkt for å sette punktum og gå videre til en ny fase. En fase der du skal nyte livet alene. Det går ofte bedre når man slutter å prøve for mye.

Så du mener jeg skal gi opp å få meg en kjæreste i en alder av 30?

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg tror alle hadde vært litt deprimerte om de var i min situasjon. Jeg er ganske gammel og har aldri hatt kjæreste. Det er ikke unormalt å føle seg som meg.

Hva gjør man når man er deprimert? Går til psykolog. 

Enten det er pga sykdom, tap, savn, traumer, sorg eller ingen konkret grunn til følelsen av depresjon og nedstemthet. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kanskje bedre å lese det folk skriver enn å dikte? Jeg sa at du må få det bra selv, og at du kanskje skal slutte å prøve så hardt,

Det er snasent med folk som er laidback, har det bra, ikke syter og ikke klenger.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Syns du nettopp sa du var ganske gammel haha! Trodde du mente 68 år da. 30 år er jo ingen alder og det er ganske normalt for begge kjønn å ikke hatt noe forhold i den alderen. 

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...