AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #1 Skrevet 21. januar 2023 ....er dette noe problematisk, egentlig? Selv blir jeg sliten av så mye støy, og burde ikke barn øve seg på å leke på egenhånd og i stillhet en gang i blant? Er så lei av dette maset hver helg. Dreier seg om en aktiv 5-åring. Anonymkode: aa35b...fcc
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #2 Skrevet 21. januar 2023 Kunne fått gjort det på rommet sitt, ikke i fellesrom. Anonymkode: 89ca4...b44 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #3 Skrevet 21. januar 2023 Hvorfor har barnet fått et slikt behov for musikk eller lydbok? Anonymkode: 84a50...6a9
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #4 Skrevet 21. januar 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Hvorfor har barnet fått et slikt behov for musikk eller lydbok? Anonymkode: 84a50...6a9 Tja. Kan være pga samlivsbrudd eller dårlig grensesetting? Syns ikke det er noe sunnhetstegn, akkurat, men bedre enn skjermtid, er tanken. Anonymkode: aa35b...fcc 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #5 Skrevet 21. januar 2023 Ingen andre som har noen innspill? Anonymkode: aa35b...fcc
svartkatt Skrevet 21. januar 2023 #6 Skrevet 21. januar 2023 Prøv med radio eller noe du liker å høre på selv? 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #7 Skrevet 21. januar 2023 21 minutter siden, svartkatt said: Prøv med radio eller noe du liker å høre på selv? Tenker du ikke at det er bekymringsverdig at ungen ikke klarer seg uten? Anonymkode: aa35b...fcc 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #8 Skrevet 21. januar 2023 Her er vel du som leter etter problemer uten grunn. Ta på deg hørselvern hvis du synes det er så ille. Anonymkode: df90e...88c
svartkatt Skrevet 21. januar 2023 #9 Skrevet 21. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tenker du ikke at det er bekymringsverdig at ungen ikke klarer seg uten? Anonymkode: aa35b...fcc Nei, er vel ganske vanlig at unger vil ha lyd på nå til dags. Kanskje du kan snakke og synge? Personlig har jeg hatt radio eller musikk på om nettene siden jeg var unge. Ikke hver eneste natt. Men det har vært beroligende, og det skjuler suselyder osv. Godt mulig det hjelper på ensomhet. Sier ikke at alt det gjelder barnet ditt, bare nevner det. 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #10 Skrevet 21. januar 2023 Jeg tenker det kan handle om vane, samt at noen er mer glad i lyd i bakgrunnen enn andre. Kanskje tar vi det inn på litt ulike måter? Jeg hadde alltid på musikk mens jeg leste og jobbet med pensum da jeg studerte, og følte jeg konsentrerte meg best sånn. Jeg blir sjelden plaget av støy rundt meg. Og jeg husker at faren min holdt på å bli sprø av at jeg hele tiden hadde musikk på rommet mitt som skolebarn, han er typen som blir forstyrret av både musikk og andre lyder. Anonymkode: 3733f...97e 1
Hactar Skrevet 21. januar 2023 #11 Skrevet 21. januar 2023 Tror vel ikke at det er et problem i seg selv at barnet liker å ha lyd på når det leker, men det kan være fint å lære barnet å ta hensyn til at andre kan bli slitne av det. Ett av barna mine konsentrerer seg best med lydbok, men han bruker alltid hodetelefoner. Både for sin egen del, fordi vårt bråk da ikke forstyrrer ham, men også for vår del, fordi vi er tre andre i familien som ikke følger med på lydboken hans, og derfor ville opplevd det som støy. Så mitt heteste tips er trådløse hodetelefoner for barn, i alle fall deler av tiden. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå