AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #1 Del Skrevet 21. januar 2023 Kanskje et rart spørsmål, men hvis man reiser tur retur samme dag med fly og det er forsinkelser slik at det er kort tid før flyet tilbake går, kan man da bruke transfer eller må man ut til sjekk inn området og sikkerhetskontrollen? Vet jo at tranfser brukes ved mellomlandinger frem til endelig destinasjon og utreisen er avsluttet, men i dette tilfellet er jo utreisen avsluttet når jeg ankommer og jeg lurer da på om transfer kan brukes når man skal i retur. Er ikke så mange timene mellom utreise og hjemreise. Anonymkode: fd7c6...8d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #2 Del Skrevet 21. januar 2023 Hvis du har sjekket inn og ikke har bagasje, kan jeg ikke se noen grunn til at du må ut. Men dette er en problemstilling jeg aldri har tenkt på 😄 Anonymkode: e0fd4...976 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #3 Del Skrevet 21. januar 2023 Hvorfor drar man et sted uten å forlate flyplassen? Anonymkode: bdc54...3b7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #4 Del Skrevet 21. januar 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Kanskje et rart spørsmål, men hvis man reiser tur retur samme dag med fly og det er forsinkelser slik at det er kort tid før flyet tilbake går, kan man da bruke transfer eller må man ut til sjekk inn området og sikkerhetskontrollen? Vet jo at tranfser brukes ved mellomlandinger frem til endelig destinasjon og utreisen er avsluttet, men i dette tilfellet er jo utreisen avsluttet når jeg ankommer og jeg lurer da på om transfer kan brukes når man skal i retur. Er ikke så mange timene mellom utreise og hjemreise. Anonymkode: fd7c6...8d3 Det kommer heøt ann på hva slags billett du har. Har du billet som sjekker deg helt fra A til Å så er du i transfer. Hvis ikke må du hente ut bagasjen og sjekke inn på nytt og ny sikkerhetskontroll. Anonymkode: 660a4...fed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva-Lena Skrevet 21. januar 2023 #5 Del Skrevet 21. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor drar man et sted uten å forlate flyplassen? Anonymkode: bdc54...3b7 Kan være at de henter ett barn, leverer ett barn. Eller henter/leverer hva som helst som de ikke vil overlate til andre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #6 Del Skrevet 21. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor drar man et sted uten å forlate flyplassen? Anonymkode: bdc54...3b7 Planen er jo selvsagt å forlate flyplassen, men dette gjelder hvis det blir forsinkelser. Det er ikke uvanlig med større forsinkelser på vinterstid. Er mange grunner til at folk velger å dra tur retur samme dag. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det kommer heøt ann på hva slags billett du har. Har du billet som sjekker deg helt fra A til Å så er du i transfer. Hvis ikke må du hente ut bagasjen og sjekke inn på nytt og ny sikkerhetskontroll. Anonymkode: 660a4...fed Kun håndbagasje og ikke noe bagasje å hente. Anonymkode: fd7c6...8d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #7 Del Skrevet 21. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det kommer heøt ann på hva slags billett du har. Har du billet som sjekker deg helt fra A til Å så er du i transfer. Hvis ikke må du hente ut bagasjen og sjekke inn på nytt og ny sikkerhetskontroll. Anonymkode: 660a4...fed Hun skal fra A til A, og siden det er så kort tid i Å, så tviler jeg på at det er bagasje. Anonymkode: e0fd4...976 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #8 Del Skrevet 21. januar 2023 Eva-Lena skrev (1 minutt siden): Kan være at de henter ett barn, leverer ett barn. Eller henter/leverer hva som helst som de ikke vil overlate til andre. Ja, det også ❤️ Men ellers drar mange tur retur samme dag og forholdsvis kort tid mellom utreise og hjemreise hvis det er møter, legetimer etc. Anonymkode: fd7c6...8d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva-Lena Skrevet 21. januar 2023 #9 Del Skrevet 21. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, det også ❤️ Men ellers drar mange tur retur samme dag og forholdsvis kort tid mellom utreise og hjemreise hvis det er møter, legetimer etc. Anonymkode: fd7c6...8d3 Det er sant, men da må de uansett igjennom sikkerhetskontrollen på vei hjem igjen. Så fort noen har gått ut av ankomst innland eller utland, så blir det ny sikkerhetssjekk. Derfor må de vite om de kan gå i transfer før de går til ankomst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #10 Del Skrevet 21. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Planen er jo selvsagt å forlate flyplassen, men dette gjelder hvis det blir forsinkelser. Det er ikke uvanlig med større forsinkelser på vinterstid. Er mange grunner til at folk velger å dra tur retur samme dag. Kun håndbagasje og ikke noe bagasje å hente. Anonymkode: fd7c6...8d3 Jeg reiser ofte på dagstur, men da forlater jeg flyplassen for å delta med møtet jeg har reist dit for. Jeg tror ikke det er noen kontroll av de som går på transfer innenlands. På noen gater kommer man inn i avgangshallen ved ankomst. Bl.a. C-piren på Gardermoen. Også på Flesland har jeg kommet rett til avgangshallen ved ankomst. Anonymkode: bdc54...3b7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #11 Del Skrevet 21. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja, det også ❤️ Men ellers drar mange tur retur samme dag og forholdsvis kort tid mellom utreise og hjemreise hvis det er møter, legetimer etc. Anonymkode: fd7c6...8d3 På hvilke flyplasser kan man gå til lege inne på flyplassen? Anonymkode: bdc54...3b7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #12 Del Skrevet 21. januar 2023 Transfer eksisterer kun fra der du går av flyet, og inn til gatene. Har du forlatt flyplassen vil du ikke komme deg til hverken gater eller transfer inngangen uten å gå gjennom sikkerhetskontrollen. Anonymkode: c303e...d0c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #13 Del Skrevet 21. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg reiser ofte på dagstur, men da forlater jeg flyplassen for å delta med møtet jeg har reist dit for. Jeg tror ikke det er noen kontroll av de som går på transfer innenlands. På noen gater kommer man inn i avgangshallen ved ankomst. Bl.a. C-piren på Gardermoen. Også på Flesland har jeg kommet rett til avgangshallen ved ankomst. Anonymkode: bdc54...3b7 Men hvis utreisen din med flyet er såpass forsinket at du ikke rekker det møtet, så er det vel bedre å ta flyet hjem igjen som er booket, så ikke du må ut med mer penger for ny flight? AnonymBruker skrev (Akkurat nå): På hvilke flyplasser kan man gå til lege inne på flyplassen? Anonymkode: bdc54...3b7 Altså 😅 Det er ikke snakk om det da, men at man tar fly til f.eks Gardermoen og så transport videre derfra til lege/sykehus for å rekke en time. Det er ikke sykt uvanlig det tror jeg at folk reiser et stykke for time på f.eks sykehus. Anonymkode: fd7c6...8d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #14 Del Skrevet 21. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Transfer eksisterer kun fra der du går av flyet, og inn til gatene. Har du forlatt flyplassen vil du ikke komme deg til hverken gater eller transfer inngangen uten å gå gjennom sikkerhetskontrollen. Anonymkode: c303e...d0c Ja, det vet jeg. Men har man dårlig tid så sparer man tid på å bruke transfer fremfor å starte på nytt. Jeg ville bare vite om tranfser i det tilfellet er lov når det ikke er snakk om mellomlanding, men retur. Anonymkode: fd7c6...8d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #15 Del Skrevet 21. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, det vet jeg. Men har man dårlig tid så sparer man tid på å bruke transfer fremfor å starte på nytt. Jeg ville bare vite om tranfser i det tilfellet er lov når det ikke er snakk om mellomlanding, men retur. Anonymkode: fd7c6...8d3 Forsinkelser? Hva mener du? Har du forlatt flyplassen vil du ikke komme deg til transfer inngangen uansett. Skal du ikke forlate flyplassen så kan du selvsagt benytte transfer ja. Om du ikke har bagasje som må hentes Anonymkode: c303e...d0c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #16 Del Skrevet 21. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, det vet jeg. Men har man dårlig tid så sparer man tid på å bruke transfer fremfor å starte på nytt. Jeg ville bare vite om tranfser i det tilfellet er lov når det ikke er snakk om mellomlanding, men retur. Anonymkode: fd7c6...8d3 Enkelt sagt - om du ikke forlater flyplassen kan du bruke transfer. I det du er ute av sikkerhetskontrollen er ikke transfer lenger et alternativ. Anonymkode: 3cba8...056 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #17 Del Skrevet 21. januar 2023 Det er ikke alle flyplasser og gater hvor det er mulig med transfer. Anonymkode: c84b8...8c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #18 Del Skrevet 21. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Forsinkelser? Hva mener du? Har du forlatt flyplassen vil du ikke komme deg til transfer inngangen uansett. Skal du ikke forlate flyplassen så kan du selvsagt benytte transfer ja. Om du ikke har bagasje som må hentes Anonymkode: c303e...d0c Hvis det er såpass forsinkelser med utreisen at det er kort tid før hjemreise. For meg var det ikke selvsagt i dette tilfellet, men hvis du er sikker på dette så takker jeg for svar Anonymkode: fd7c6...8d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #19 Del Skrevet 21. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men hvis utreisen din med flyet er såpass forsinket at du ikke rekker det møtet, så er det vel bedre å ta flyet hjem igjen som er booket, så ikke du må ut med mer penger for ny flight? Altså 😅 Det er ikke snakk om det da, men at man tar fly til f.eks Gardermoen og så transport videre derfra til lege/sykehus for å rekke en time. Det er ikke sykt uvanlig det tror jeg at folk reiser et stykke for time på f.eks sykehus. Anonymkode: fd7c6...8d3 Hvis flyet er forsinket fra avreise dropper jeg hele turen. Du kan ikke bruke transfer når du forlater flyplassen selv om det er dagsreise. Jeg skjønner ikke at dette er vanskelig å forstå. Anonymkode: bdc54...3b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #20 Del Skrevet 21. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvis flyet er forsinket fra avreise dropper jeg hele turen. Du kan ikke bruke transfer når du forlater flyplassen selv om det er dagsreise. Jeg skjønner ikke at dette er vanskelig å forstå. Anonymkode: bdc54...3b7 Da misforstår du alt jeg skriver. Greia er jo et tenkt scenarie hvor jeg IKKE forlater flyplassen. Men jeg visste ikke om transfer kun var forbeholdt de som mellomlander, ikke de som skal i retur. Jeg vet godt at man ikke kan bruke transfer når man har forlatt flyplassen. Anonymkode: fd7c6...8d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå