Gå til innhold

Til menn: Om dama blir ufør, endrer det forholdet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Endrer det ditt syn på henne og forholdet deres hvis hun får diagnosen ufør og trenger mer omsorg, forståelse og ikke kan bidra som før? Endrer det dynamikken og tiltrekningen?

Anonymkode: 9b8f9...78e

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

For menn er det jo en fordel at damer blir mere avhenging av dem, så de ikke kan forlate dem så lett. Kanskje de får dårlig samvittighet av å være en byrde også, slik at sexen sitter løsere.

Endret av Kompetent
  • Liker 3
Skrevet

Ja. Uaktuelt å være sammen med noen som er hjemme og dasker 24/7. Hun hadde sikkert fortsatt forlangt å dele husarbeid 50/50 selv om hun var hjemme hele døgnet også.

Anonymkode: 78993...708

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Endrer det ditt syn på henne og forholdet deres hvis hun får diagnosen ufør og trenger mer omsorg, forståelse og ikke kan bidra som før? Endrer det dynamikken og tiltrekningen?

Hvis du virkelig elsker en person og kjærligheten stikker dypt så stiller du opp og har omsorg! Hvis det endrer dine følelser så stikker vel ikke kjærligheten så dypt som man kanskje tror. Selv ble jeg ufør ca 15 år etter vi fant hverandre og da jeg traff min ekspartner var hun ikke ute i jobb og hadde vel ikke forutsetninger for det, hun ble ufør ca på samme tid som meg. Det endret ikke noe på min kjærlighet for henne og da hun ble ufør pga sine problemer var det en lettelse for oss begge. 
Men det må sies at økonomi i perioder slet på forholdet, samme det som gjorde oss begge ufør.
Men selve ufør tror jeg ikke endret på følelsene hun hadde det var det andre ting som gjorde.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

En ufør og syk dame bidrar uansett mer enn en frisk mann. Iallefall følge trådene her på kg med menn som knapt gidder å løfte rumpa for en fjert.....

• Liker 13
  • Nyttig 3
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Ja. Uaktuelt å være sammen med noen som er hjemme og dasker 24/7. Hun hadde sikkert fortsatt forlangt å dele husarbeid 50/50 selv om hun var hjemme hele døgnet også.

Da har du ingen kjærlighet for din partner!

• Liker 12
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke usannsynlig det. I og med at hun er ufør fordi hun er SYK og i følge leger og nav ikke har ARBEIDSEVNE. At hun er ufør er ikke ensbetydende med at du som frisk og sprek mann skal leve og bo som en konge.

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Just now, Hotwife said:

Ikke usannsynlig det. I og med at hun er ufør fordi hun er SYK og i følge leger og nav ikke har ARBEIDSEVNE. At hun er ufør er ikke ensbetydende med at du som frisk og sprek mann skal leve og bo som en konge.

Helt enig, i tunge tider støtter man opp om hverandre og jobber sammen. Egoisme i et forhold blir døden og spiren til konflikt. Det kommer ann på hvor dypt følelsen egentlig stikker og stikker de ikke dypt så...

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Selvfølgelig endres det, men det trenger ikke å bli dårligere.

Anonymkode: 07982...722

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hun måtte nok ha gjort mye av husarbeidet. Hun måtte også hatt middag klar hver dag jeg kommer fra jobb. Kommer selvsagt på hvorfor hun var ufør. Men mange uføre kan merkelig nok trene og gjør alt som er gøy, men ikke jobbe. Det gjelder også om det hadde omvendt, altså om jeg var ufør. 

Anonymkode: d316b...943

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det springende punktet her er vel om man takler sykemelding og flere år på aap? 

Min eks gjorde det ikke. Sa rett ut at jeg hadde alt for dårlig helse for hans smak. Men det at han dumpa meg under rehabilitering satte i gang en fæl men god krise. Jeg brukte ikke lenger kreftene på det forholdet, så da begynte jeg på videreutdanning og underveis traff jeg min nåværende kjæreste. Og nå har jeg fast jobb.

Anonymkode: e2a75...2d9

• Liker 1
  • Hjerte 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mange uføre kan merkelig nok trene og gjør alt som er gøy, men ikke jobbe. 

Så synd at å trene som regel ikke er en betalt 37-timersjobb da. 

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Nei. At hun skulle ha blitt ufør i seg selv endrer ingenting. 

Det som dog kan endre noe er hennes holdninger, fokus, humør og mentalitet. 

Altså at det handler ikke om hvordan hun har det, men hvordan hun tar det. Hvordan hun har det kan jeg lett kompensere for, men graver hun seg ned og lukker seg i sykdommen sin så blir det vanskelig langsiktig for min del.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hun måtte nok ha gjort mye av husarbeidet. Hun måtte også hatt middag klar hver dag jeg kommer fra jobb. Kommer selvsagt på hvorfor hun var ufør. Men mange uføre kan merkelig nok trene og gjør alt som er gøy, men ikke jobbe. Det gjelder også om det hadde omvendt, altså om jeg var ufør. 

Gøy å trene? Det er det jo ikke. Men ofte helt nødvendig for å holde forskjellige sykdommer i sjakk. Snakker av erfaring, har en revmatisk sykdom + kronisk  migrene. Jeg jobber deltid, for klarer ikke både trene og jobbe fulltid. 

• Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet

Da jeg traff min mann var jeg på AAP og han var i full jobb som sykepleier. 

I dag har dette endret seg, jeg har i løpet av tiden vi har vært sammen tatt en bachelor, en master og jobber nå i et prestisje-yrke. Min mann har vært hjemme i to år, men prøver seg litt i jobb igjen nå. 

For min del har ikke dynamikken endret seg, men jeg tror nok min samboer har følt at han er blitt forbigått, og kanskje gått fra å ha en "underlegen" kone, til en mer likeverdig kone. Uten at det er negativt for han. Det negative for han er vel følelsen av å ikke mestre sitt eget liv. Når det er sagt - jeg har ikke vasket klær, handlet eller laget middag på to år. Jeg tar det meste med barna, og han tar mye av det andre. Egentlig har vi en god fordeling, bortsett fra at han MÅ ha fleksibilitet, for han vet aldri når jeg blir så dårlig at han må legge seg nedpå. Hans fleksibilitet gjør mitt liv relativt lite fleksibelt. 

Så - det endrer forholdet, men er ikke alle forhold dynamiske og i endring? Vi er jo ikke de samme menneskene hele livet. 

Anonymkode: c014e...7e4

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Eksen min ble ufør og det ble også starten på slutten for oss. Han kunne (ville) ikke bidra noe hjemme, han sov masse, gamet og så på tv. Kun når det var noe gøy han ville gjøre da kunne han bidra. Utover det gjorde han minimalt, for han var jo så syk.... Alt måtte, ifølge ham, tilpasses ham og hans dagsform. Jeg jobbet over 100%, måtte ordne med ungene, husarbeid, middag, penger osv. 

Gikk fra ham etter 2 år. Da var jeg så sliten at jeg klarte ikke mer. 

Anonymkode: 5aa6a...f40

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Eksen min ble ufør og det ble også starten på slutten for oss. Han kunne (ville) ikke bidra noe hjemme, han sov masse, gamet og så på tv. Kun når det var noe gøy han ville gjøre da kunne han bidra. Utover det gjorde han minimalt, for han var jo så syk.... Alt måtte, ifølge ham, tilpasses ham og hans dagsform. Jeg jobbet over 100%, måtte ordne med ungene, husarbeid, middag, penger osv. 

Gikk fra ham etter 2 år. Da var jeg så sliten at jeg klarte ikke mer. 

Anonymkode: 5aa6a...f40

Mannfolk altså!!!!

Anonymkode: d986e...7dd

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Så synd at å trene som regel ikke er en betalt 37-timersjobb da. 

Å trene er valgfritt 

Skrevet

Ryddet for nedsettende innhold,avsporing,samt svar til dette.

Chantielle mod.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Å trene er valgfritt 

Ikke når man er syk eller har skader. Da må man trene for å få tilbake eller beholde mest mulig av form og funksjon. 

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...