AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #1 Skrevet 21. januar 2023 Denne går til både kvinner og menn: hva er deres erfaringer med menn som er sterilisert (vasectomi)? Er alt som før? Ereksjon, lyst, sæd (mengde og konsistens) osv. Oppleves det positivt for kvnnens lyst? Altså å slippe både prevensjon og frykten for å bli gravid? Anonymkode: fa810...7b2 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #2 Skrevet 21. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Denne går til både kvinner og menn: hva er deres erfaringer med menn som er sterilisert (vasectomi)? Er alt som før? Ereksjon, lyst, sæd (mengde og konsistens) osv. Oppleves det positivt for kvnnens lyst? Altså å slippe både prevensjon og frykten for å bli gravid? Anonymkode: fa810...7b2 Veldig greit! Anonymkode: ffb7b...12d 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #3 Skrevet 21. januar 2023 Ja, det er likt . Merker ikke forskjell på spruten. Anonymkode: 0d278...ed2 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #4 Skrevet 21. januar 2023 Noe annet er om du opererer prostata, da spruter du ikke lengre. Savner sårt spruten på mannen Anonymkode: 0d278...ed2
feliek54 Skrevet 21. januar 2023 #5 Skrevet 21. januar 2023 (endret) AnonymBruker skrev (4 timer siden): Denne går til både kvinner og menn: hva er deres erfaringer med menn som er sterilisert (vasectomi)? Er alt som før? Ereksjon, lyst, sæd (mengde og konsistens) osv. Oppleves det positivt for kvnnens lyst? Altså å slippe både prevensjon og frykten for å bli gravid? Anonymkode: fa810...7b2 Jeg er sterilisert for 15 år siden og er minst like kåt som før. jeg kan klare å sprute opp til 3 g på en dag. Når det gjelder menge så ser ikke jeg forskjell men har ikke sjekket. for meg er det bare positivt og ingen kvinner heg har hat sex med haren det gikk fort over det var lit spesielt første gang etter. Endret 21. januar 2023 av feliek54
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #7 Skrevet 21. januar 2023 Som kvinne kan jeg si at det har gjort mye for min lyst. Senker skuldrene, og har lyst mye oftere når ikke angsten for uønsket graviditet henger over en. Anonymkode: 1c34a...0ae 4 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #8 Skrevet 21. januar 2023 Ingen forskjell what so ever, eller vent jo det er faktisk en vesentlig forskjell. Jeg og mannen ble raskt gravid hver gang, både planlagt og ikke planlagt. Så etter sterilisering slappet jeg mer av siden jeg ikke trengte å tenke på ikke planlagt svangerskap. Det er viktig at det er nøye gjennomtenkt. Jeg avbestilte timen til mannen min første gangen, da jeg kjente at jeg ikke var klar, men året etter var vi begge klar, så da gjennomførte han det. Anonymkode: 12ffd...3eb
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #9 Skrevet 21. januar 2023 Jeg ble sterilisert for mange år siden. Kona var litt lunken til dette. Fikk inntrykk av at hun betraktet meg som «mindre mann» uten sædceller i spruten. Fordelen er åpenbar: nå kan jeg søle hvor som helst uten å risikere å bli far igjen. Anonymkode: e6c37...e36 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #10 Skrevet 21. januar 2023 Merker ingen forskjell. Anonymkode: 69108...77f
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #12 Skrevet 22. januar 2023 Merker ingen forskjell. Jeg har skuldrene mer senket for jeg slipper å tenke på uønsket gradvitet så vi har det mer gøy om jeg kan si det slik? Anonymkode: d1121...ab2 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #13 Skrevet 22. januar 2023 On 1/21/2023 at 9:57 AM, AnonymBruker said: Denne går til både kvinner og menn: hva er deres erfaringer med menn som er sterilisert (vasectomi)? Er alt som før? Ereksjon, lyst, sæd (mengde og konsistens) osv. Oppleves det positivt for kvnnens lyst? Altså å slippe både prevensjon og frykten for å bli gravid? Anonymkode: fa810...7b2 Anonymkode: d8b0b...d81
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #14 Skrevet 22. januar 2023 Eg er sterilisert. Alt er som før ,kun 5% mindre sprut som følger av att sæs seller ikkje er der lenger Anonymkode: d8b0b...d81
Andro Skrevet 22. januar 2023 #15 Skrevet 22. januar 2023 Elsker at han er sterilisert, og at jeg ikke trenger å bekymre meg for prevensjon - eller at han får barn med andre. Min fiiine deilige kåte mann.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #16 Skrevet 22. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 21.1.2023 den 9.57): Denne går til både kvinner og menn: hva er deres erfaringer med menn som er sterilisert (vasectomi)? Er alt som før? Ereksjon, lyst, sæd (mengde og konsistens) osv. Oppleves det positivt for kvnnens lyst? Altså å slippe både prevensjon og frykten for å bli gravid? Anonymkode: fa810...7b2 Min eksmann steriliserte seg etter at vi hadde fått de barna vi ville ha. Jeg hadde gått på ulike typer hormonprevensjon i ca 15 år, og hadde mange bivirkninger. Hverken han eller jeg merket forskjell etter steriliseringen. Ereksjon og mengde væske ved utløsing virker likt, konsistens (og forsåvidt smak) var den samme. Sexlivet ble bedre hovedsaklig fordi jeg fikk slippe hormonprevensjon som blant annet ga migreneplager. Jeg har aldri slurvet med prevensjon ellers,så frykten for å bli uønsket gravid har for min del ikke ligget som en sperre for lysten. Anonymkode: 9bfb2...ce2 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #17 Skrevet 22. januar 2023 Ingen forskjell på ereksjon, lyst eller sædmengde. Sexlivet ble myyyye bedre! Nå kan vi ha oss hele tiden uten bekymring for at det blir baby av. Anonymkode: 0015e...ecd 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #18 Skrevet 23. januar 2023 Helt suverent å kunne fylle den fitta jeg ønsker uten at Tore Strømøy banker på døra, eller at forsmådd kone tilter når en eller annen ungmø med voksende mage ringer på. Anonymkode: 2d1b4...522 2 2 1
Friluftsmann70 Skrevet 14. februar 2023 #19 Skrevet 14. februar 2023 Ingen forskjell, anbefales. (om du er sikker på at du ikke vil ha flere barn.) 1
Vestlig Skrevet 15. februar 2023 #20 Skrevet 15. februar 2023 (endret) Steriliserte meg i fjor. Merker en liten klump på høyre side i pungen der sædlederen ble fjernet (de tar bort en bit av denne), ingenting på venstre. Merker ingen forskjell for egen del på lyst, følelse, eller mengde/farge/konsistens på sperm. Sædcellene er veldig små, så utløsningen er i all hovedsak bare væske fra prostata uansett. Det jeg derimot merket ganske godt var at min bedre halvdel sluttet på hormonell prevensjon. Dette har jeg bare opplevd når vi har gått inn for å få barn, og da er situasjonen uansett litt «pliktsex», selv om jeg synst den var digg den og. Nå viser derimot samboer i mye større grad interesse og initiativ til sex og kos enn hun gjorde når hun ble «avflatet» av hormonell prevensjon. Jeg tror ikke dette er noe hun tenkte over før, men jeg merker det jeg vil si er en vesentlig forskjell i (hennes) sexlyst. Endret 15. februar 2023 av Vestlig 4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå