Gå til innhold

Hvordan lære ett barn å snyte nesen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som overskriften sier. Har ei frøken på 4 år som er skikkelig forkjølet. Hun nekter at vi bruker nesesuger på henne. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vise og forklare.

Vi har aldri brukt nesesuger på barna og de lærte å snyte seg veldig lenge før de ble 4 år. 

Anonymkode: 3f584...d41

• Liker 2
Skrevet

Har spurt om barnet klarer å hoste gjennom nesa mens vi holder papir der. Fungerte fint med mine.

Anonymkode: 5adde...91a

Skrevet

Eh, holde et papir foran nesa hennes og si: blås kraftig ut? Så ett og ett nesebor, klem igjen det andre?  Snyte deg selv og vise? Bruke nesespray med saltvann først? 

Anonymkode: 0941d...9fb

Skrevet

Her har heller ikke 4-åringen skjønt dette med å blåse ut av nesa så jeg har gitt litt opp. Han finner ut av det selv etterhvert.

Og selvfølgelig har vi både demonstrert det for han, prøvd å holde igjen det ene nesebore og slikt men nope, han blåser enten ut med munnen eller inn med det andre nesebore.

Anonymkode: d9a2c...50b

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Her har heller ikke 4-åringen skjønt dette med å blåse ut av nesa så jeg har gitt litt opp. Han finner ut av det selv etterhvert.

Og selvfølgelig har vi både demonstrert det for han, prøvd å holde igjen det ene nesebore og slikt men nope, han blåser enten ut med munnen eller inn med det andre nesebore.

Anonymkode: d9a2c...50b

Vi har testet ut det meste, men hun forstår ikke. 

Skrevet

Det ordner seg vel etterhvert. Om hun bare greier tørke som en start er det bra. Jeg greide det ikke i starten sjøl. 

Skrevet

Hehe, når jeg ber 3-åringen om å blåse ut så trekker han konsekvent inn 😛 

Det går seg til med tiden, fram til da tørker vi det som kommer ut 😊

Anonymkode: 2f692...f8a

• Liker 1
Skrevet

Vår på 4,5 har endelig skjønt det nå. Men da hun var 4, blåste hun med munnen samme hvor mye vi forsøkte å forklare og vise at hun skulle blåse ut med nesa. Hun har imidlertid klart å lære det videre til lillesøsteren på 3. Så en ung og iherdig læremester er kanskje et tips 😅

Anonymkode: 94a9b...683

Skrevet

Jeg har ikke klart det med min på 4.5 år enda. Frustrerende , men løsner vel snart .

Anonymkode: daf73...603

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...