Gå til innhold

Hund med diaré

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min hund fikk diaré natt til fredag. Sannsynligvis fordi han spiste noe hundemat han ikke hadde spist før. Fredag var vi hos veterinær angående noe annet. Jeg fortalte om diareen. Han skulle få ZooLac, og små måltider med skånekost på boks. Så nå har han hatt diaré i tilsammen 29 timer. 

Når han før har hatt diaré, så har han hatt 1-2 «utblåsninger». Så har han fastet i bortimot 24 timer (bortsett fra ZooLac), så har jeg gitt han kald grøtris i små porsjoner, og han har blitt bra.

Noen som har opplevd lignende? Er det vanlig at hunden ikke skal faste ved diaré? Hunden sover og er rolig, jeg ringer veterinærvakten om han ikke blir bedre. 

Anonymkode: b63b2...ee3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hunder pleier å faste selv , hvis de er syk...så er sannsynligvis noe forbigående..de spiser gress for å fremkalle brekninger hvis det er mageproblem..29 timer er bare et drygt døgn.. når vi mennesker får mage som trøbler så går det mer enn et døgn før vi er i balanse igjen

• Nyttig 1
Skrevet

vannet fra ris du koker opp og litt vått ris. ikke farlig å faste noen døgn. Jeg starter med  kokt fisk (sei el torsk) to ganger i døgnet. Funker fint.

Anonymkode: 80c0c...116

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Man har i dag gått bort ifra å faste hunder ved diaré. Faste påfører tarmen ytterligere stress og kan faktisk gjøre diareen verre. Fortsett med skånekost og zoolac, og ta kontakt med veterinær igjen dersom det ikke gir seg over helgen. 

Anonymkode: 364ba...202

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...