Gå til innhold

Sønnen min på 15 mnd bare hylskriker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er en blid og god gutt både hjemme og i bhg. Innkjøringen i bhg gikk over all forventning. Han er blid og velsig sosial i bhg. Personalet sier bare gode ord om han.

Så kommer vi til samvær med barnefar. Barnet er i godt humør helt til han ser barnefar. Vi møtes på halvveien fra hvor vi bor. Så da er overleveringen på parkeringsplassen til en skole.

Barnet stabber rundt og er nysgjerrig av seg. Så dukker barnefar opp og hele gutten knekker sammen og hylskriker. Vil ikke sitte i barnesete, bare kjemper og skriker hele tiden. Barnefar blir irritert og gjør absolutt ingenting for å trøste barnet.

Hvordan barnet er når de er sammen alene vet jeg ikke. Han nekter å sende bilder eller video av barnet. Han sier at barnet stortrives og alt er helt perfekt hjemme hos han.

Barnet er lite, men viser så fryktelig redsel. Allikevel må samværet gjennomføres. Jeg har mest lyst til å ikke sende barnet avgårde, men det er vel ikke lov?

Jeg lurer på hva som teller mest, barnets trygghet eller fars krav på samvær? Kan opplyse at barnet ikke viser noe interesse for barnefar når jeg skal overta igjen. Bare gjemmer seg i halsen på meg og vil ikke se på han.

Anonymkode: abf9a...414

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor lenge er samværet?

Anonymkode: df202...521

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvor lenge er samværet?

4-6 timer. Alt er etter hvordan barnefar jobber.

Skrevet

Overgrep?

Anonymkode: 2762c...5e3

Skrevet

Kan du feste en liten mikrofon på sønnen din og ta opptak? Altså snikovervåke samværet?

Anonymkode: f5757...129

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Overgrep?

Anonymkode: 2762c...5e3

Nei, jeg trur ikke det. Men far sliter med sinne, så jeg trur barnet har blitt vettskremt fordi barnefar kan brøle ut og klikker på ett sekund. Hans sinne var en av årsakene til at jeg flyttet fra han.

Han brøler og kjefter uansett alder på personen. Han har en bror som er pappa til en på 3 og ei på 5. Selv disse eksploderer han over hvis de feks leker litt høylytt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan du feste en liten mikrofon på sønnen din og ta opptak? Altså snikovervåke samværet?

Anonymkode: f5757...129

Jeg har tatt opp overleveringene hvor barnet hylskriker. Siden vi har en pågående sak med barnevern så kan jeg fortelle at de er overhode ikke interessert i å høre på opptakene. Vi skal hele tiden fi barnefar tid og det er ikke unormalt at det kan ta veldig lang tid før barnet er trygt. 

Det er veldig synd på barnefar som mister så mye tid med barnet siden jeg flyttet ut. Det er ikke synd på barnet som er vettskremt ved hver overlevering til far. 
Jeg føler fars ønske om samværet trumfer hva som er best for barnet. 

Skrevet

Her ville jeg vurdert å kontakte barnevernstjenesten for råd. Noen barn reagerer veldig i overlevering, men det kan også være at barnet er redd situasjonen hos far. Hvis du er redd for at far ikke gir barnet trygghet, så kan du tilbakeholde samvær, men da bør du også kontakte både fvk og barnevern for å tydeliggjøre at du ønsker samvær, men er ikke trygg på fars omsorgsevne.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, jeg trur ikke det. Men far sliter med sinne, så jeg trur barnet har blitt vettskremt fordi barnefar kan brøle ut og klikker på ett sekund. Hans sinne var en av årsakene til at jeg flyttet fra han.

Han brøler og kjefter uansett alder på personen. Han har en bror som er pappa til en på 3 og ei på 5. Selv disse eksploderer han over hvis de feks leker litt høylytt.

Høres ut som far trenger både sinnemestring og veiledning. 

Er samværet via dom? Du kan ta kontakt med helsestasjonen eller evt batnevernet og be om råd og hjelp til hva du bør gjøre. 

Hvis du som forelder tror at barnet blir utsatt for noe skadelig er du pliktet til å stoppe samvær. Psykisk vold er jo like skadelig som fysisk vold. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...