AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #1 Skrevet 21. januar 2023 Bor i et hus med ganske stort bad på 4*4 meter. Nå skal vi bytte innredning og legge flis på flis, og jeg har egentlig lyst til å endre plassering. Synes det er litt rart møblert. Alle funksjoner er plassert i hvert sitt hjørne, og egentlig diagonalt av hva de hører sammen med (etter min mening) 😛 Feks er dusjen i et hjørne, badekar i annet hjørne (mot hverandre). Så doen er i hjørnet mellom dusjen og badekar, og vasken i siste hjørnet. Det føles "kjempelangt" å gå fra doen til vasken. Og dusjer/bader man blir jo hele badet vått, fordi det ikke er noen sone. Hvordan ville dere møblert? Jeg ønsker helst å droppe badekar, skulle mye heller hatt vaskemaskinen på badet og en ekstra dusj på vaskerommet, for vi setter jo tørkestativ med klær på badet uansett. Mindre bæring om vaskemaskinen står der. Vi har eget toalett til gjester! Hva ville dere sett rett på først når dere kom inn på et bad? Avstand do/vask? (Tannbørster er i skap, og vi lukker igjen toalettlokk, så trenger ikke tenke på sprut på tannbørster). Anonymkode: 061c5...657
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #2 Skrevet 21. januar 2023 Kanskje du finner noen ideer her: https://www.google.no/search?q=large+square+bathroom+floor+plans&tbm=isch&ved=2ahUKEwjvk-XHj9j8AhVyxwIHHSIAC3gQ2-cCegQIABAC&oq=large+square+bathroom+floor+plans&gs_lcp=ChJtb2JpbGUtZ3dzLXdpei1pbWcQAzoHCAAQgAQQEzoICAAQBxAeEBM6CAgAEAgQHhATOgUIABCiBDoJCAAQgAQQDRATOgoIABAFEB4QDRATOgoIABAIEB4QDRATOgQIHhAKUOwhWJsrYNkuaABwAHgAgAFaiAGQBJIBATeYAQCgAQHAAQE&sclient=mobile-gws-wiz-img&ei=xJHLY--hEfKOi-gPooCswAc&bih=549&biw=375&prmd=ismvn Har dere ikke tørkeplass på vaskerommet? Jeg hadde foretrukket å ha alt «rotet» som følger med klesvask på vaskerommet enn på badet. Anonymkode: 9bd44...ea1 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #3 Skrevet 21. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kanskje du finner noen ideer her: https://www.google.no/search?q=large+square+bathroom+floor+plans&tbm=isch&ved=2ahUKEwjvk-XHj9j8AhVyxwIHHSIAC3gQ2-cCegQIABAC&oq=large+square+bathroom+floor+plans&gs_lcp=ChJtb2JpbGUtZ3dzLXdpei1pbWcQAzoHCAAQgAQQEzoICAAQBxAeEBM6CAgAEAgQHhATOgUIABCiBDoJCAAQgAQQDRATOgoIABAFEB4QDRATOgoIABAIEB4QDRATOgQIHhAKUOwhWJsrYNkuaABwAHgAgAFaiAGQBJIBATeYAQCgAQHAAQE&sclient=mobile-gws-wiz-img&ei=xJHLY--hEfKOi-gPooCswAc&bih=549&biw=375&prmd=ismvn Har dere ikke tørkeplass på vaskerommet? Jeg hadde foretrukket å ha alt «rotet» som følger med klesvask på vaskerommet enn på badet. Anonymkode: 9bd44...ea1 Tusen takk ❤️ Vaskerommet er egentlig ikke et vaskerom, det er en bitteliten bod på 2*1,5 meter, som såvidt får inn vaskemaskin og trommel og vask. Mitt ønske er å gjøre om dette til et helt eget ekstrabad med dusj (må da gjøres om til våtrom, for det har ikke sluk i dag), og så bruke det ekstra vanninntaket og sluket på badet til vaskemaskin. Alt rotet etter klesvask henger nå spredt med tørketrommel-klær på vaskerommet, klær som må henges opp på badet, store tepper og utedresser foran ovnen på stua, og i tillegg et separat rom for oppbevaring av klær da vi har soverom i en annen etasje 🙈 Synes hele huset er tungvindt å bo i for å være ærlig. Anonymkode: 061c5...657
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #4 Skrevet 21. januar 2023 Aha da skjønner jeg hvorfor du vil gjøre om på ting. Kanskje du kan ha en vask og tørk sone på ene veggen, med vaskemaskin og tøketrommel oppå hverandre og så skjermet det med en skyvedør? Om du søker etter «bathroom with laundry floorplan» kommer det opp en del ok forslag. Dette er for et lite bad, men synes det er en fin løsning: Bilde herfra: https://www.houzz.com/discussions/2997611/small-bathroom-laundry-combo-layout Anonymkode: 9bd44...ea1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #5 Skrevet 21. januar 2023 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Aha da skjønner jeg hvorfor du vil gjøre om på ting. Kanskje du kan ha en vask og tørk sone på ene veggen, med vaskemaskin og tøketrommel oppå hverandre og så skjermet det med en skyvedør? Om du søker etter «bathroom with laundry floorplan» kommer det opp en del ok forslag. Dette er for et lite bad, men synes det er en fin løsning: Bilde herfra: https://www.houzz.com/discussions/2997611/small-bathroom-laundry-combo-layout Anonymkode: 9bd44...ea1 Åh, takk igjen ❤️ Kjempefint eksempel! Nettopp dette er noe jeg ser på som smart, fordi vask + vaskemaskin er ikke private ting, mens do/dusj er det. Rommet er jo så stort, så jeg skulle helst gjort om til lukket do + minivask og lukket dusj inne på rommet. Sånn at hele familien kan være der, og fortsatt få privatliv på do/i dusjen. Mannen er litt uenig i alle planene mine, han liker ikke oppussing så han vil helst ha det sånn det er, eller forandre minst mulig 😅 Men det er ikke han som steller og vasker tre barn der daglig, og også står for all klesvask. Det som jeg kvier meg litt for, er at dette er eneste badet i huset. Så når vi har gjester må de bruke badet vårt, tenker da på vaskemaskin osv. Men det gjør kanskje ikke noe, for nå er det strengt tatt kaos fra før 🙈 Mannen mener nemlig at vaskemaskin er godt å skjule fra gjester, pga rot. Men rotet er jo ikke inne på vaskerommet, og kanskje hadde det vært mindre rot om vi hadde samlet flere funksjoner. Og heller laget et mini gjestebad. (Har egentlig ikke penger til dette på en stund) Anonymkode: 061c5...657
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #6 Skrevet 21. januar 2023 Jeg må også bruke opp igjen rør til sluk og toalett, så jeg er låst litt mtp plassering. Rommet er altså sånn: Hjørne 1 til høyre: Dusj + sluk Hjørne 2 videre til høyre: Vask med avløp + vann (ikke sluk) Hjørne 3 enda videre: Vann og sluk til badekar Hjørne 4 (nærmest døren igjen) toalett. Anonymkode: 061c5...657
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #7 Skrevet 21. januar 2023 Tegn det opp🙈 Anonymkode: eed75...9b1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #8 Skrevet 22. januar 2023 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg må også bruke opp igjen rør til sluk og toalett, så jeg er låst litt mtp plassering. Rommet er altså sånn: Hjørne 1 til høyre: Dusj + sluk Hjørne 2 videre til høyre: Vask med avløp + vann (ikke sluk) Hjørne 3 enda videre: Vann og sluk til badekar Hjørne 4 (nærmest døren igjen) toalett. Anonymkode: 061c5...657 Da hadde jeg beholdt dusj i hjørne 1. Sentrert vasken på veggen mellom hjørne 1 og 2. Vaskemaskin og tørketrommel i hjørne 3 og beholdt do i 4. Anonymkode: 9bd44...ea1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå