Gå til innhold

Barn på snart 4 år som våkner 2-4 ganger hver natt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oftest tar jeg det rolig og pedagogisk riktig. Særlig i starten. Andre ganger holder jeg bokstavelig talt på å klikke i mangel på søvn. Går i en slags panikk. Særlig om jeg har viktige møter og arbeidsoppgaver dagen etterpå. Da ender det dessverre ofte med at jeg roper ut i fortvilte

‘NÅ MÅÅÅ DU LEGGE DEG…MAMMA MÅÅÅ FÅ SOVE…DETTE ORKER JEG IKKE MER!!

🙈

Heldigvis skjer ikke dette så ofte. Lurer likevel på hvordan jeg skal klare å håndtere dette på mest mulig riktig måte. Hva kan jeg si og forklar så barnet forstår. Hun er moden for alderen og har godt språk og god forståelse. Det roer seg som regel fort når jeg trøster og følger henne i seng igjen. Men så er det gjerne opp igjen og gråt etter 1-2 timer. Samsoving funker sjeldent fordi hun snorker og hyler/gråter/prater i søvne. 

Jeg får sove maks 3-4 timer hver natt.

Dette går ikke i lengden. HJELP!

Anonymkode: a02d4...92c

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner noen som fikk god hjelp av akupunktur og soneterapi. De hadde 2 behandlinger, så begynte den lille å sove gjennom hele natta. Om du har troen og råd, så kan det være veldig verdt å sjekke ut.

Selv fått god hjelp mot hodepine av disse alternative metodene

Skrevet

Dette er grunnen til at vi samsover med vår, men jeg ser du skriver det ikke fungerer for dere. Essensen er vel å lære henne til å kunne sovne igjen uten støtte/tilstedeværelse. Hva med et slags belønningssystem da, kunne det fungert?

Ellers vet jeg rett og slett ikke - vår sovner ikke igjen alene. Men vi sover bare sammen med henne, inntil videre 😛 

Anonymkode: 77d13...17a

Skrevet

Her er samsoving løsningen, selv om deg gir ræva søvn for meg det og 😅 da sovner hun i det minste kjapt igjen ved hver oppvåkning i stedet for å hyle mammaaaaaaa hver gang hun våkner 

Anonymkode: 6be5a...d35

Skrevet

Ørepropper mens dere samsover eller ihvertfall sover på samme rom?

Anonymkode: c0570...393

Skrevet

I den alderen våknet våre ofte av voksesmerter. Å lande på at det var derfor, gjorde det lettere å akseptere. 

Vi lot de sove sammen med oss, noe som stort sett fungerte greit. 

Ble det ugreit med samsoving, gikk en av oss på sofaen eller i ungen sin seng. 

Anonymkode: aeca8...994

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...