Gå til innhold

fortnight

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når lar dere barna spille fortnight ?

Jeg nektet min 7 åring i lang tid, før jeg prøvde det selv, ser da at det er ingen blod, det er et spill hvor man samarbeider for å klare ett felles mål og han må snakke engelsk, ser bare positive ting med spillet, så jeg lar han spille. nå er han serdeles treg for han er mye ute han er level 37 men venner er over level 100 for han bruker kveldene i alpinbakken over å spille , men hører så mye negativ om at barn spiller

Anonymkode: 6b0b0...315

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trodde det var 12 eller 13 årsgrense på spillet? Her er det ingen av 7-åringene som får lov til å spille det. 

Anonymkode: 65a24...257

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg nektet min 7 åring i lang tid, før jeg prøvde det selv, ser da at det er ingen blod, det er et spill hvor man samarbeider for å klare ett felles mål og han må snakke engelsk, ser bare positive ting med spillet, så jeg lar han spille. nå er han serdeles treg for han er mye ute han er level 37 men venner er over level 100 for han bruker kveldene i alpinbakken over å spille , men hører så mye negativ om at barn spiller

Jeg synes det er veldig bra at du prøvde spillet selv før du lot 7 åringen spille, mange foreldre gidder ikke sette seg inn i hva spillene som ungene spiller går ut på så de går slavisk etter PEGI eller så bryr de seg ikke om hva barna spiller i det heletatt.

Spilling er veldig positivt på mange måter og spesielt når det handler om samarbeid, kommunikasjon og språklære men alt med måte, er jo også viktig med andre interesser og når det er snakk om fysisk aktivitet så er jo det supert.

All ære til foreldre som gidder å sette seg inn i spillene og til de som også tar seg tid til å spille sammen med barna!.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Trodde det var 12 eller 13 årsgrense på spillet? Her er det ingen av 7-åringene som får lov til å spille det. 

Anonymkode: 65a24...257

Det finnes ikke aldersgrenser på spill i Norge og PEGI er bare en anbefaling.

Når det gjelder Fortnite så er anbefalt aldersgrense fra PEGI satt til 12 år fordi det inneholder voldelige elementer men ingenting grafisk. (eller på langt nær så voldelig som f.eks. Tom & Jerry) og at spillet inneholder kjøp med virkelige penger.

Anonymkode: f4778...320

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

fra de var 10år her da gjorde alle i klassen det. Men de fikk ikke legge noen på vennelistene utenom de de kjenner fra klassen. Og ikke snakke med andre.

Anonymkode: 5f33e...dd6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

fra de var 10år her da gjorde alle i klassen det. Men de fikk ikke legge noen på vennelistene utenom de de kjenner fra klassen. Og ikke snakke med andre.

Har spilt fortnite og det går helt fint å være 10år. Må se ann spillene og.  Er streng på aldersgrensene. Men gamer selv så vet hva spillet er.

Hilsen en mamma 

Skrevet

De fikk spille fra 9 år her. Helt greit når man vet hva spillet går ut på og følger med  som voksen.  Men du skriver at han er 7 år og er mye ute i slalombakken om kvelden. Nyt det! Oppmuntre han og følge han opp der, det blir erfaringsbasert mye mer spilling senere. 

Anonymkode: 1cd79...ace

• Liker 1
Skrevet

Jenta mi begynte med når hun var 6. Absolutt ikke noe negativt med det spillet. Er hun vant til en far som gamer verre spill og kunne ikke brydd seg. 

Hun ser på spill like normalt som barnetv. Så her spiller hu og alle vennene fortnite som 9 åringer.

Anonymkode: 14ff3...ba0

• Liker 1
Skrevet

Her fikk guttungen spille Fortnite fra han var 9 men vi har en regel at han ikke skal høre eller snakke med fremmede som er på laget hans utenom vennene hans. Så denne funksjonen er slått av.  Dessverre er det hendelser der andre fremmede på laget kan være utrolig frekke i munnen.

Skrevet

Min på 8 spiller fortnight, han spiller med mange fra andre land, men han må alltid sitte sammen med meg når han spiller random. Spiller han med venner kan han være alene, men uten om det sitter jeg sammen med han og hører på samtalen. Han snakker flytende engelsk, men han sliter i dag med skole engelsk, for de snakker om ting som ikke er hverdagen for han. Læreren er overrasket når hun hører at han kan flytende engelsk, men han kan ikke lærerbok engelsk. Det er mange spill han ikke får spille pga aldersgrense, og andre får han selv omde har høy grense. Det er forskjell på virkelighet og fiction, så her spilles ingen spill med blod eller skyting hvord du ser blod spruter

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...