AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #1 Skrevet 21. januar 2023 Jeg og samboer vurderer om vi skal ha et barn til. Fra før har han to barn på 8 og 10 år, som er hos oss 50%, og vi har et barn sammen på 2 år. Samboer har ikke et sterkt ønske om flere barn, men er ikke fremmed for tanken dersom jeg virkelig vil det. Sier at han nok hadde ønsket seg flere enn ett selv, om jeg var den med barn fra før. Han er dog bekymret, både for å være en gammel far, og det å klare og følge opp barna godt nok. Han er 45 år, jeg er yngre. Jeg har alltid ønsket meg stor familie, har mye kapasitet og kjærlighet å gi og kunne godt tenke meg et til biologisk barn. Ønsker også å kunne gi vårt barn gleden av et helsøsken, nærmere seg i alder. Likevel er jo hverdagen med tre barn slitsom og hektisk. Arbeidsfordelingen blir lett sånn at han tar de største og jeg det minste barnet. Det fungerer bra. Er redd et fjerde barn vil kunne velte lasset og slite oss helt ut. Også bekymret for at samboer skal «gå med på» et barn til kun for min skyld. Noen tanker eller erfaringer rundt det å ha mange barn, evt. i bonusfamilie? Anonymkode: ee436...8cf
fru Alving Skrevet 21. januar 2023 #2 Skrevet 21. januar 2023 Hvis du ønsker flere barn så kjør på. Barna til din samboer er om få år så store at de vil klare seg mye mer selv, og det er fint for fellesbarnet å få et søsken som det kan vokse opp med. Tror imidlertid du må regne med å gjøre mye selv siden han har to fra før av, ihvertfall når de bor hos dere. 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #3 Skrevet 21. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg og samboer vurderer om vi skal ha et barn til. Fra før har han to barn på 8 og 10 år, som er hos oss 50%, og vi har et barn sammen på 2 år. Samboer har ikke et sterkt ønske om flere barn, men er ikke fremmed for tanken dersom jeg virkelig vil det. Sier at han nok hadde ønsket seg flere enn ett selv, om jeg var den med barn fra før. Han er dog bekymret, både for å være en gammel far, og det å klare og følge opp barna godt nok. Han er 45 år, jeg er yngre. Jeg har alltid ønsket meg stor familie, har mye kapasitet og kjærlighet å gi og kunne godt tenke meg et til biologisk barn. Ønsker også å kunne gi vårt barn gleden av et helsøsken, nærmere seg i alder. Likevel er jo hverdagen med tre barn slitsom og hektisk. Arbeidsfordelingen blir lett sånn at han tar de største og jeg det minste barnet. Det fungerer bra. Er redd et fjerde barn vil kunne velte lasset og slite oss helt ut. Også bekymret for at samboer skal «gå med på» et barn til kun for min skyld. Noen tanker eller erfaringer rundt det å ha mange barn, evt. i bonusfamilie? Anonymkode: ee436...8cf Ja med disse forutsetningene burde dere absolutt få ett barn til❤️ Bare å godsnakke med far. 45 år er langt i fra for gammelt. Og så lenge du er yngre og føler deg sprek og klar for ett barn til så skjønner jeg godt ønsket ditt❤️ Anonymkode: 99056...c84
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå