AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #1 Skrevet 20. januar 2023 i filmer legger faren hodet på magen å hører hjertet. Filmtriks eller fakta? Anonymkode: 5d1dd...bcc
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #2 Skrevet 20. januar 2023 Har aldri sett det i noen film eller serie. Kan du komme med et eksempel? Anonymkode: 8c627...303
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #3 Skrevet 21. januar 2023 Ja, mannen min hørte hjerteslag av og til 🥰 det kommer jo an på om babyen ligger godt nok til og at du finner riktig sted da. Av og til når jeg ikke hadde kjent spark på en stund og ble stresset pleide jeg å be mannen om å lytte og det hjalp et bekymret førstegangsmammahjerte Anonymkode: 1b065...e41
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #4 Skrevet 21. januar 2023 Man kan hvis babyen ligger på riktig måte, med ryggen ut. Anonymkode: d2a7c...782
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #5 Skrevet 21. januar 2023 Mannen kunne høre det når babyen lå med ryggen sin mot siden av magen min. Han hørte det da på samme side som baby lå med ryggen mot. Anonymkode: 3bc2f...75d
Sofakona Skrevet 21. januar 2023 #6 Skrevet 21. januar 2023 Min mening nei...du skal da høre gjennom mange lag i magen..og høre gjennom væske og en masse andre ting som lager lyder. Tror de fleste hører mor sitt hjerte...ofte må man bruke dobbler el for p høre . De slår jo mye fortere en norsk hjerte å. Men de bruker jo sånn høre greie his jordmor så...
colakake Skrevet 21. januar 2023 #7 Skrevet 21. januar 2023 Ja, mannen gjorde det når hun lå med ryggen utover 😊 kjente på pulsen min samtidig, så han kjente at de var forskjellig.
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #8 Skrevet 21. januar 2023 https://www.babyverden.no/blogg/a-lytte-til-hjertelyden/ Kan høre hjerteslagene bare med øret Det er faktisk fullt mulig å høre babyens hjertelyd hjemme bare ved å legge øret tett og godt inntil magen. Det er nok enklest å få til mot slutten av svangerskapet. Men man må altså vite mot hvilken side babyens rygg ligger. Er man usikker på det, er det lurt å tenke på at ryggen alltid ligger på motsatt side av der man kjenner mest spark og små føtter. Babyens rygg vender også som regel mot den siden av magen der det er mest motstand når du kjenner etter. Det er også viktig å vite om babyen ligger i hodeleie eller ikke når man skal lytte etter hjertelyden. For å høre hjertelyden legger man hodet tett inntil magen på den siden ryggen vender, og hvis babyen ligger i hodeleie, er sjansen størst under navlehøyde. Hvis det ikke lykkes med én gang, er det ofte bare en liten endring i vinkel som skal til. Anonymkode: d2a7c...782
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå