Gå til innhold

briller ble ødelagt på utested...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har jeg rett på nye? Jeg kjøpte forsikring heldigvis på brilleland... Var på utested og det var mange folk og veldig tett på, og brillene falt av, og ble naturligvis tråkket på... Det var rett og slett uhell, og det var surt. Jeg har vel krav på forsikring? 

https://www.brilleland.no/om-brilleland/brilleforsikring/ 

Anonymkode: 86f17...9a1

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, er de skadet og du har forsikring så skal de dekke tapet med evt. egenandel som står der. Skade kan være hva som helst. Husk å melde fra så fort som mulig og ta med kvitteringen til Brilleland så skal de vel se på om de kan reparere de eller skaffe nye briller.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør det nok, men synes det var dårlig at den bare dekker 50% ved tap. Jeg mistet mine dyre solbriller på fjellet og brukte reiseforsikringen min gjennom IF og fikk dekt hele beløpet så jeg kunne kjøpe ny brille (hadde da spart opp bonus til egenandel som var på 600 kr tror jeg). 

Anonymkode: fd717...dc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det gjør det nok, men synes det var dårlig at den bare dekker 50% ved tap. Jeg mistet mine dyre solbriller på fjellet og brukte reiseforsikringen min gjennom IF og fikk dekt hele beløpet så jeg kunne kjøpe ny brille (hadde da spart opp bonus til egenandel som var på 600 kr tror jeg). 

Anonymkode: fd717...dc5

De fleste reiseforsikringer dekker ikke briller som du mister. Og det er veldig spesielt å kalle turen til et utested en reise. I ditt tilfelle var du heldig fordi du hadde en ekstra god reiseforsikring. Noen innboforsikringer kan dekke skader på briller men med høy egenandel samt verdireduksjon for antall år kan det gå opp i opp å ordne dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest5656 skrev (10 minutter siden):

De fleste reiseforsikringer dekker ikke briller som du mister. Og det er veldig spesielt å kalle turen til et utested en reise. I ditt tilfelle var du heldig fordi du hadde en ekstra god reiseforsikring. Noen innboforsikringer kan dekke skader på briller men med høy egenandel samt verdireduksjon for antall år kan det gå opp i opp å ordne dette.

Jeg fant brillene heldigvis igjen... De sto  foran meg på gulvet. Så de er ikke mistet, men ødelagte. De er bøyde og glasset har riper. De kan definitivt ikke repareres, må nok ha nye. Håper bare det er nok grunnlag for å få alt dekket, står at jeg skal dekke 25% egenandel, som er bedre enn at jeg ikke får noe dekket så...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest5656 skrev (17 minutter siden):

I de fleste reiseforsikringen trår den inn idet du forlater huset. 

Der er der den overlapper innboforsikring.  

Selv har jeg mistet ting på toget, på butikken osv. Aldri vært et problem å få det dekket via forsikring  

Anonymkode: 43d54...fbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv har jeg mistet ting på toget, på butikken osv. Aldri vært et problem å få det dekket via forsikring  

Bor teknisk sett fortsatt hos foreldrene mine, som har innboforsikring, Kan jeg få alt dekket da? Ikke sikker på hvilken avtale de har, men vil helst ikke at de skal få vite om det...

Vet at jeg i hvert fall bør få 25% dekket av brilleland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er nok fordi jeg er miljøskada på at jeg bruker forsikringen på kredittkortet når jeg "reiser til utlandet". Men i det siste har jeg tegnet privat reiseforsikring med IF så da er jeg nok dekket til alle døgnets timer når jeg drar ut døra :) 

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg fant brillene heldigvis igjen... De sto  foran meg på gulvet. Så de er ikke mistet, men ødelagte. De er bøyde og glasset har riper. De kan definitivt ikke repareres, må nok ha nye. Håper bare det er nok grunnlag for å få alt dekket, står at jeg skal dekke 25% egenandel, som er bedre enn at jeg ikke får noe dekket så...

Ja, dette ordner de selvfølgelig. Du skal få nye briller til 25% egenandel, bare å prøve å rapportere tilbake her hvordan det gikk. Selv kjøper jeg 2-for-1 på Specsavers fordi jeg har opplevd å knuse brillene mine to ganger før, og da var det deilig å ha et par briller som kunne ta over for dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor teknisk sett fortsatt hos foreldrene mine, som har innboforsikring, Kan jeg få alt dekket da? Ikke sikker på hvilken avtale de har, men vil helst ikke at de skal få vite om det...

Vet at jeg i hvert fall bør få 25% dekket av brilleland.

Som jeg sa over det er ofte så høy egenandel at det kan være et par tusen om det er en billigere/dårligere forsikring, og de reduserer verdien med 25-50% etter 1-2 år så da er det bare nyttig for dyre briller. Siden du har kjøpt hos Brilleland og har forsikring der ville jeg benyttet meg av den avtalen først, for jeg tipper brillene dine ikke var så alt for dyre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest5656 skrev (1 minutt siden):

Som jeg sa over det er ofte så høy egenandel at det kan være et par tusen om det er en billigere/dårligere forsikring, og de reduserer verdien med 25-50% etter 1-2 år så da er det bare nyttig for dyre briller. Siden du har kjøpt hos Brilleland og har forsikring der ville jeg benyttet meg av den avtalen først, for jeg tipper brillene dine ikke var så alt for dyre?

De kostet litt over 4000 kr. Var ikke billig akkurat, var merkevare og kjøpe de beste glassene. Så det er jo sure penger, men kjempeglad for at jeg kjøpte forsikring, da jeg på den tida tenkte at det ikke var nødvendig i det hele tatt... Blir sur hvis det ikke dekkes, da har forsikringen vært forgjeves...

Kan reiseforsikring dekkes i tillegg? Vet ikke om jeg har det. Kanskje foreldrene mine har, men jeg bor vekke fra dem, men er bare folkeregistrert hos dem... Vil ikke involvere dem med mindre jeg må, vil ikke skuffe dem for at jeg klarte å ødelegge brillene på den måten ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

De kostet litt over 4000 kr. Var ikke billig akkurat, var merkevare og kjøpe de beste glassene. Så det er jo sure penger, men kjempeglad for at jeg kjøpte forsikring, da jeg på den tida tenkte at det ikke var nødvendig i det hele tatt... Blir sur hvis det ikke dekkes, da har forsikringen vært forgjeves...

Kan reiseforsikring dekkes i tillegg? Vet ikke om jeg har det. Kanskje foreldrene mine har, men jeg bor vekke fra dem, men er bare folkeregistrert hos dem... Vil ikke involvere dem med mindre jeg må, vil ikke skuffe dem for at jeg klarte å ødelegge brillene på den måten ...

1. 4000kr er ganske dyrt ja, derfor jeg liker 2-for-1 for da får jeg to par for 4000 kr og har min egen forsikring innebygget. For mange vil 4000 kr være billigere briller men jeg synes det er en OK pris for merkeinnfatning og tynnere glass for å ikke ha "små øyne" eller se rar ut med at glassene tyter ut av brillene.

2. Ja, det skal dekkes. Dette er jo en skade. Hva er vitsen med en skadeforsikring om de ikke dekker skade? Det er jo hele poenget med den!

3. Du vil ikke trenge å benytte deg av reiseforsikringen, men det at du kan bruke foreldrene sin innboforsikring er et unntak. Hvis du skal dekkes av deres reiseforsikring må de ha en god forsikring som dekker familiemedlemmer, og selv om de dekker familie er det ofte krav om at dere må være sammen på reise og følge samme reiserute eller lignende. Men jeg vet ikke, hvis de har en av de beste forsikringene kan det likevel hende du er dekker med mindre "reisen" fra deres hjem har vart lengre enn 60 dager eller noe spesielt.

Endret av Gjest5656
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er vel ingen foreldre som blir skuffet fordi briller blir ødelagt ved et uhell….

Isåfall syntes jeg synd på deg.

Anonymkode: 9660f...966

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er vel ingen foreldre som blir skuffet fordi briller blir ødelagt ved et uhell….

Isåfall syntes jeg synd på deg.

Anonymkode: 9660f...966

Gidder ikke forklare meg, du kjenner ikke min situasjon uansett. At jeg mistet dem på bakken på utested er det siste stedet jeg burde ha skadet brillene mine, og det er irrelevant uansett. Vet bare at de ikke vil vært særlig fornøyde.

Gjest5656 skrev (13 minutter siden):

1. 4000kr er ganske dyrt ja, derfor jeg liker 2-for-1 for da får jeg to par for 4000 kr og har min egen forsikring innebygget. For mange vil 4000 kr være billigere briller men jeg synes det er en OK pris for merkeinnfatning og tynnere glass for å ikke ha "små øyne" eller se rar ut med at glassene tyter ut av brillene.

2. Ja, det skal dekkes. Dette er jo en skade. Hva er vitsen med en skadeforsikring om de ikke dekker skade? Det er jo hele poenget med den!

3. Du vil ikke trenge å benytte deg av reiseforsikringen, men det at du kan bruke foreldrene sin innboforsikring er et unntak. Hvis du skal dekkes av deres reiseforsikring må de ha en god forsikring som dekker familiemedlemmer, og selv om de dekker familie er det ofte krav om at dere må være sammen på reise og følge samme reiserute eller lignende. Men jeg vet ikke, hvis de har en av de beste forsikringene kan det likevel hende du er dekker med mindre "reisen" fra deres hjem har vart lengre enn 60 dager eller noe spesielt.

Hvis det er for mye styr gidder jeg ikke det. Da tar jeg heller det direkte med optikeren i morgen for å fikset det, har ikke tid til å gå rundt med dårlig syn altfor lenge, vil få det fikset så kjapt som mulig, og betale minst mulig for det. Får 25% dekket med mindre forsikringen har tenkt å lure seg unna, men ville høre her på forumet først om det i det hele tatt fins noe grunnlag for forsikringa å ikke gi meg fullt utbytte. Mistet det på utested på bakken mens vi dansa, og det var tett, så folk tråkka på dem (de kan jo ikke se at det er briller der). Vil bare høre om det fins noe som helst grunnlag for at forsikringsselskapene skal kunne "beskylde" meg for å være uaktsom eller ett eller annet som gjør at jeg ikke får rett på forsikringen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...