Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er veldig glad i å gi bøker i julegaver, fordi jeg blir veeeeldig glad for å få bøker selv! ;)

Har du kjøpt bøker i julegave i år? Hva har du kjøpt? Alltid gøy å se hva folk velger å gi... ;)

Jeg har kjøpt:

;) Doppler av Erlend Loe

;) Berlinerpopplene av Anne B. Ragde

;) I Know This Much Is True av Wally Lamb

;) Me Talk Pretty Some Day av David Sedaris

;) Extra Virgin av Annie Hawes

;) Passing For Normal av Amy Wilensky

;) Livet : Utvalgte Sitater av Paulo Coelho

;) Den lille Prinsen av Antoine de Saint-Exupéry

;) Tikk takk, sier Tiden av Gro Dahle

Videoannonse
Annonse
Gjest Dalwhinnie
Skrevet

Har kjøpt lite bøker i år, men Berlinerpoplene ligger under treet til en venn som bor utenlands.

Skrevet

Har blant annet kjøpt boka "Broken english spoken perfectly". Veldig artig!

Skrevet

Jeg har kjøpt en barnebok i Karsten og Petra serien til en gutt i julgave.

Skrevet

Nesten alle får bøker av meg (jeg får 40% rabatt.. ;) ).

Har blant annet kjøpt:

Pondus

Nesbø-Frelseren

En svær feit bok om roser, husker ikke hva den het

Shopoholikerbøkene

Guinnes Rekordbok

Vindens skygge

Veronika vil dø

Typisk Norsk

Orkestergraven

Skrevet

Den hvite løvinnen av Henning Mankell

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Åh. den har jeg på "skal-kjøpe" listen min :ler: Har du lest den?/ synes du den var bra? ;)

Gjest Ms.Artem
Skrevet

Quizleis, til en språkinteressert venn.

Skrevet

;)  Extra Virgin av Annie Hawes

Denne har jeg gitt i julegave før, får så lyst til å dra til Italia når jeg leser den... :)

I år tror jeg det bare blir en bok, en bok om kontrafaktisk historie til en historieinteressert venninne. Synes generelt sett bøker er en strålende gave -jeg kan prakke på andre det jeg liker ;) og det er enkelt og greit å bytte hvis man ønsker det.

Skrevet (endret)

Har kjøpt Idas dans til svigermor. Husker ikke hvem som er forfatteren, har ikke leste den selv, men har hørt my posetivt om den boken!

Endret av Milah
Skrevet

Ja, vi har kjøpt... 8-9 bøker i julegave, men jeg husker ikke navnet på noen av dem... Vi gikk etter forfattere til noen (voksne), etter direkte tittel som var "krevd" fra noen (barn) og rett og slett "en koselig roman" til farmor... Jeg kan med hånden på hjrertet si at jeg husker ikke tittelen på noen av dem. Bortsett fra at jeg gir min samboer Narnia-samlingen, på engelsk.

Skrevet

Den har jeg også. Utrolig bra. Har planer om og kjøpe meg oppfølgeren Something muffins: mer broken English til meg selv hvis de ikke er utsolgt. :ler:

Ellers har jeg kjøpt Krig og fred og religion og politikk og sånn av Anne Kat Hærland til en venninne som hadde den på ønskelista, og Slektstreet til svigermor.

Skrevet

Jeg har kjøpt to bøker:

Samboeren til mamma får boka fra NRK-serien "Der ingen skulle tru at nokon kunne bu", for vet at han liker denne serien kjempegodt og så er han litt "villmann" selv også :)

Pappa får boka "Været i Norge", rett og slett fordi han aldri har noe annet å snakke om enn været!! :roll:

Skrevet

Har kjøpt ei bok som heiter "Tyl", hugsar ikkje kven som har skrive den, men veit at det er to menn :)

Kor mange bøker er det i den "Shopoholiker"-serien?

Skrevet

Denne har jeg kjøpt til sønnen min:

Andre verdenskrig

en fotografisk historie

Boyle, David;

Kaldhol, Bjarte ;

Myhr, Eirik

Skrevet

Bøker er en sikker vinner under juletreet :)

I år har vi kjøpt:

*"Oscar Wildes heis" av Saabye Christensen

*Siste til Gunnar Staalesen

*"Været i 100 år" (eller noe sånt) til en værgal svigermor...

*"Berlinerpoblene" av Anne B Ragde

Skrevet (endret)
Denne har jeg gitt i julegave før, får så lyst til å dra til Italia når jeg leser den... :)

I år tror jeg det bare blir en bok, en bok om kontrafaktisk historie til en historieinteressert venninne. Synes generelt sett bøker er en strålende gave -jeg kan prakke på andre det jeg liker ;)  og det er enkelt  og greit å bytte hvis man ønsker det.

Jeg fikk også enormt lyst til å dra til Italia av den boken!! :)

Har du lest de to oppfølgerne? "Ripe for the Picking" og "Journey to the south: a Calabrian homecoming"? De er veldig gode, men jeg tror ikke de er oversatt til norsk, jeg har iallefall ikke sett dem... Men, de er myyyye bedre på engelsk uansett, hvis du liker å lese engelsk altså... *anbefaler sterkt* :)

A.

Endret av nostalgia
Skrevet
Den har jeg også. Utrolig bra. Har planer om og kjøpe meg oppfølgeren Something muffins: mer broken English til meg selv hvis de ikke er utsolgt.  :ler:

Ellers har jeg kjøpt Krig og fred og religion og politikk og sånn av Anne Kat Hærland til en venninne som hadde den på ønskelista, og Slektstreet til svigermor.

Something muffins: mer broken English... den har jeg på "listen" min også - mener jeg har sett den på mao - la meg se... jo, her er den jo! ;)

A.

Skrevet

Jeg har kjøpt :

- Mao biografien

- Berlinerpoplene

- Pekebok for fulle gutter (morsom gave til en kamerat)

- Typisk Norsk

- Pondus

- Chic og bruk (venninnen min ELSKER Per Sundnes :ler: )

Skrevet

Jeg har kjøpt

* "Min søster Ellie"

* En bok om hjembygden 100 år tilbake i tid

* Sudokubok

Min samboer hadde ønske om "typisk norsk", men dette hadde ikke butikken fått inn. Hvorfor ønsker han seg bok, han leser dem jo aldri...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...