AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #1 Skrevet 20. januar 2023 Har i alle år lagt vekt på å ha ein god dialog med nabo ène rundt oss ettersom det har noe med bo-trivselen å gjøre. Bestemte oss for bygge enebolig på tomta v/ siden av nabo ( slektsforhold) og vi hadde en rekke fellesintrs. og ein god dialog under byggeperioden, og vi flyttet inn i boligene m/ familie omlag samtidig. Ettersom vi var i slektsforhold var det åpne dører mellom boligene når barna var små med fellessamlinger ved Jul-Nyttårsaften, konfirmasjoner, barnedåper etc. 1 eller 2 etter innflytting kom både min gamle far, og svigerfar med følgende åtvaring: " Det er ofte ikkje så lurt å bo for nær hverandre" Ung å blåøyd så skjønte eg ikkje stort av hva den eldre genrasjon meinte med åtvaringa , og følte vel det var noe som hørte fortiden til. Årene gjekk, og etterhvert følte både eg med fleire at naboen endret seg, og virket mer tempramentsfull, og kverulerende. Det er nå blitt 7-8 år sidan kona tok ut seprasjon hos naboen, og flyttet tomhent ut fra boligen. Han nektet m.a. å skrive under seprasjonspapirene, og han nektet kona lenge å kome inn i boligen å hente private eiendeler, og fortsatt sitter dei i uskiftet bo. og både naboen, eneboligen er under forfall. Anonymkode: 50db2...3fb
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #2 Skrevet 20. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har i alle år lagt vekt på å ha ein god dialog med nabo ène rundt oss ettersom det har noe med bo-trivselen å gjøre. Bestemte oss for bygge enebolig på tomta v/ siden av nabo ( slektsforhold) og vi hadde en rekke fellesintrs. og ein god dialog under byggeperioden, og vi flyttet inn i boligene m/ familie omlag samtidig. Ettersom vi var i slektsforhold var det åpne dører mellom boligene når barna var små med fellessamlinger ved Jul-Nyttårsaften, konfirmasjoner, barnedåper etc. 1 eller 2 etter innflytting kom både min gamle far, og svigerfar med følgende åtvaring: " Det er ofte ikkje så lurt å bo for nær hverandre" Ung å blåøyd så skjønte eg ikkje stort av hva den eldre genrasjon meinte med åtvaringa , og følte vel det var noe som hørte fortiden til. Årene gjekk, og etterhvert følte både eg med fleire at naboen endret seg, og virket mer tempramentsfull, og kverulerende. Det er nå blitt 7-8 år sidan kona tok ut seprasjon hos naboen, og flyttet tomhent ut fra boligen. Han nektet m.a. å skrive under seprasjonspapirene, og han nektet kona lenge å kome inn i boligen å hente private eiendeler, og fortsatt sitter dei i uskiftet bo. og både naboen, eneboligen er under forfall. Anonymkode: 50db2...3fb Tråden havnet vist under feil forum ...Beklager ! 😰 Anonymkode: 50db2...3fb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå