Gå til innhold

Tørr oksestek

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan den brukes til noe? Evt. kokes og puttes i gryter eller lignende?

Hadde altså ikke dagen for matlaging i går. Ref. Karameller som aldri ble ferdige. :forvirret:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Bruker steikrester i både lapskaus og kjøttsupper! I sånne retter gjør det ingenting at steika er litt tørr heller. :)

Jeg har også en annen variant med oppvarmet steik, der jeg skjærer steika i 1/2 cm tykke skiver som jeg legger på aliminiumsflolie (de kan godt ligge litt oppå hverandre), fodeler noen klatter med smør, salt og pepper ev også annet krydder oppå. Lukker folien og varmer på 200 grader til steken er varm. Da blir skivene veldig møre og saftige. :)

Endret av onyx
Skrevet
Bruker steikrester i både lapskaus og kjøttsupper! I sånne retter gjør det ingenting at steika er litt tørr heller. :)

Jeg har også en annen variant med oppvarmet steik, der jeg skjærer steika i 1/2 cm tykke skiver som jeg legger på aliminiumsflolie (de kan godt ligge litt oppå hverandre), fodeler noen klatter med smør, salt og pepper ev også annet krydder oppå. Lukker folien og varmer på 200 grader til steken er varm. Da blir skivene veldig møre og saftige. :)

Takk! Den siste der skal jeg prøve, passer ypperlig nå når jeg er alene i en knapp uke. :)

Skrevet

Jepp, den siste varianten er den jeg alltid bruker når jeg varmer steikrester som gjerne har blitt litt tørre. Smøret smelter jo ned i kjøttet og gjør det saftigere.:)

Skrevet
Jepp, den siste varianten er den jeg alltid bruker når jeg varmer steikrester som gjerne har blitt litt tørre. Smøret smelter jo ned i kjøttet og gjør det saftigere.:)

Det ble kjempegodt! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...