AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #1 Skrevet 20. januar 2023 Som overskriften sier; hvor mange dates/treff har dere med en ukjent person før dere bestemmer dere/merker om det blir forelskelse/noe å basere et forhold på? Jeg tar som en selvfølge at man liker personen temmelig godt om man velger å gå for en andre, tredje, fjerde date. Jeg har akkurat vært på date med en kjekk og hyggelig mann som jeg liker godt. Sendt en del meldinger før første møtet og sånn sett blitt litt løselig kjent før vi møttes. Daten var vellykket, vi skravlet non-stop i flere timer. Kan ikke si jeg fikk noen kriblende følelser, men jeg er heller ikke typen som blir forelsket ved første øyekast. Begge vil møtes igjen, han er kanskje en anelse mer ivrig enn meg. Hvor mange dates trenger dere for å avgjøre om den andre er kjæreste-materiale eller "bare" en hyggelig person? Er det liksom noe vits i noen tredje date dersom jeg har eksakt samme følelser etter neste date? Anonymkode: 2d937...0ac
svartkatt Skrevet 20. januar 2023 #2 Skrevet 20. januar 2023 Følelsene kan komme når de vil.. jeg har ikke tenkt å satse på noe før jeg er godt nok kjent med han, og vi er enige om følelser og framtid. Jeg er ikke en av de som teller treff, eller gjør visse ting først etter tredje gang eller lignende. 3
Anneofgreengables Skrevet 20. januar 2023 #3 Skrevet 20. januar 2023 For meg kan det være litt forskjellig, men tredje date er som regel vendepunktet. Da kjenner jeg at jeg kan ha lyst til å kysse han, eller merker at deg ikke kan bli noe mer.
Gjest Raptuss Skrevet 20. januar 2023 #4 Skrevet 20. januar 2023 Jeg har ingen anelse, jeg er ikke på så mange dater at jeg har samlet inn noe data på området. Jeg merker likevel rimelig fort om jeg er interessert i å bli bedre kjent med personen eller ikke. Det er nok å synes noen er spennende og attraktiv til å treffes igjen synes jeg da. Om man passer som kjærester tenker jeg kommer gradvis etter man er blitt godt kjent. Før det er det bare spennende og morro tenker jeg.
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #5 Skrevet 20. januar 2023 Veldig individuelt. Jeg hadde ikke vært sammen med mannen min i dag dersom jeg kun hadde gitt han 2-3 sjanser. Har veldig vanskelig for å forelske meg og blir heller aldri «blind av forelskelse». Vi jobbet heldigvis sammen og ble gradvis bedre og bedre kjent i løpet av noen uker. Slapp derfor å ta stilling til OM vi skulle møtes igjen, for vi møttes hver dag. Hadde aldri trodd jeg skulle involvere meg med noen på jobb og i hvert fall ikke en skilt tobarnspappa. Hadde garantert aldri sveipet riktig veg dersom jeg så han på Tinder 😬 Men plutselig merket jeg hvor intenst jeg savnet han da vi hadde påskeferie og ikke så han på halvannen uke. Det er mange år siden nå. Anonymkode: 90be8...21c
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #6 Skrevet 20. januar 2023 1 date for å finne ut om vi har kjemi 2-3 dates for å finne ut om jeg kanskje kan begynne å like han 5++ dates for å få begynnende følelser 15++ dates for å avgjøre om han kan være bra kjærestemateriale Anonymkode: e2fdf...57e 3 3
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #7 Skrevet 21. januar 2023 Jeg har møtt en mann åtte ganger nå, men kunne ikke gått inn i et forhold ennå. Jeg aner jo ikke hvordan vi fungerer på andre steder/plan enn turer på byen eller filmkvelder hjemme ennå. Anonymkode: ff7cf...1e1 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #8 Skrevet 21. januar 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): 1 date for å finne ut om vi har kjemi 2-3 dates for å finne ut om jeg kanskje kan begynne å like han 5++ dates for å få begynnende følelser 15++ dates for å avgjøre om han kan være bra kjærestemateriale Anonymkode: e2fdf...57e og når sex?:-) Anonymkode: 631f7...180
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #9 Skrevet 21. januar 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): og når sex?:-) Anonymkode: 631f7...180 Når vi begge får lyst og det føles naturlig. Det varierer. Alt fra første til tjuende date for min del Anonymkode: e2fdf...57e 2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #10 Skrevet 22. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 20.1.2023 den 21.59): Veldig individuelt. Jeg hadde ikke vært sammen med mannen min i dag dersom jeg kun hadde gitt han 2-3 sjanser. Har veldig vanskelig for å forelske meg og blir heller aldri «blind av forelskelse». Vi jobbet heldigvis sammen og ble gradvis bedre og bedre kjent i løpet av noen uker. Slapp derfor å ta stilling til OM vi skulle møtes igjen, for vi møttes hver dag. Hadde aldri trodd jeg skulle involvere meg med noen på jobb og i hvert fall ikke en skilt tobarnspappa. Hadde garantert aldri sveipet riktig veg dersom jeg så han på Tinder 😬 Men plutselig merket jeg hvor intenst jeg savnet han da vi hadde påskeferie og ikke så han på halvannen uke. Det er mange år siden nå. Anonymkode: 90be8...21c Alle som mislykkes på dating-fronten burde lese dette innlegget flere ganger! Møter man en person som er hyggelig og i tillegg ikke er frastøtende utseendemessig, så burde man absolutt bruke tid på å bli godt kjent med vedkommende. Å tro at man får følelser eller «kjemi» på tre dager/dater, det høres fryktelig naivt ut.. Det er ikke tinder det er noe galt med. Det er menneskene som bruker appen som kiosk som er problemet. Anonymkode: 8ffa1...00d 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #11 Skrevet 22. januar 2023 Aner ikke. Akkurat avvist en mann som var likte meg litt for godt etter 4 dater. Det ble rett og slett bare kvelende. Han kjenner meg ikke, men mener åpenbart at han gjør det. Anonymkode: 4dc92...dee
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #12 Skrevet 22. januar 2023 14 hours ago, AnonymBruker said: Alle som mislykkes på dating-fronten burde lese dette innlegget flere ganger! Møter man en person som er hyggelig og i tillegg ikke er frastøtende utseendemessig, så burde man absolutt bruke tid på å bli godt kjent med vedkommende. Å tro at man får følelser eller «kjemi» på tre dager/dater, det høres fryktelig naivt ut.. Det er ikke tinder det er noe galt med. Det er menneskene som bruker appen som kiosk som er problemet. Anonymkode: 8ffa1...00d Tinder fungerer på en helt annen måte enn å sakte bli kjent med noen via f.eks. jobb. Jeg har «oppdaget» folk etter å ha jobbet med dem i årevis. Selvfølgelig er det forskjellig for alle, men for min del fungerer ikke Tinder for å bli kjent med menn jeg kanskje kunne falt for om vi møttes på en naturlig, ikke-romantisk måte over lang tid. Så snart en dating-app er involvert går man inn i relasjonen med intensjon om å finne en partner. Som regel vil én av partene bare bli gående og vente på at den andre skal bli klar (hvis begge faller er det jo greit, samme hvis ingen faller). Enten må jeg kjenne på en gnist fra starten, ellers må vi genuint bli venner uten tanke for romantikk, så kan det muligens utvikle seg noe om det inne er underliggende press om å bli forelsket. Anonymkode: df262...2a5 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #13 Skrevet 22. januar 2023 Har ikke drevet med mye "langvarig dating", mer gått omtrent rett inn i et forhold. Enten er det gnist der eller ikke. Anonymkode: 968ca...10f 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #14 Skrevet 22. januar 2023 Jeg har merket noe første gang vi møtes. Enten så har man en fantastisk kjemi, eller så har man ikke det. Eller gnist, som en annen her skriver. Med kjæresten så gikk alt lett og naturlig allerede første gang. Andre gang bare bekreftet at det var noe der, jeg begynte å fantasere om han og tenkte på han veldig mye. Tredje gangen vi møttes hadde vi flørtet en del på meldinger på forhånd,og vi bare måtte ha hverandre og alt var magisk og helt vanvittig deilig. Ble forelsket, han også. Han begynte å kalle meg kjæresten sin etter dette, og alt føltes bare helt rett. Dette er tre år siden, vi er fremdeles sammen. 🥰 Anonymkode: f9c10...75a 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå