AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #1 Skrevet 20. januar 2023 Hei, jeg hadde en veldig tung vaginal fødsel med første barnet (15 timer aktiv fødsel, stressa baby med navlestreng rundt halsen og lang pressfase som ga smertefulle hemoroider i lang tid, ble skeivt sydd mm. Unngikk akkurat hastekeisersnitt den gang. Jeg ønsker sterkt planlagt keisersnitt om vi får et barn til. Ikke grunnet fødselsangst, men heller pga. de fysiske følgene. Tunge fødsler ligger også i familien. Vil gjerne kunne få garanti for pk før jeg eventuelt blir gravid igjen. Fastlege har sendt henvisning til samtale på sykehuset. Noen erfaringer med det? Og hva som skal til for å få planlagt keisersnitt? Anonymkode: 114ae...1a2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #2 Skrevet 20. januar 2023 Det er kun i svært spesielle tilfeller man kan få en "avtale" om keisersnitt før man i det hele tatt er gravid. Så det vil du høyst sannsynlig ikke få på bakgrunn av det du forteller her. Men du kan informere tidlig i svangerskapet om hvilke komplikasjoner du hadde under og etter første fødsel, og stå på ditt. Noen sykehus er lettere enn andre, det kommer helt an på hvem du møter på. Så er det også fritt sykehusvalg hvis du virkelig ikke ønsker vaginal fødsel og ikke får innvilget keisersnitt, hvis du vil søke et annet sted. Anonymkode: 5cfe5...3f4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå