Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har følt meg dårlig helt siden midt desember, har ikke helt vært meg selv? fikk plutselig mye mer angst og jeg klarte meg ganske bra gjennom julen og litt over nyttår. Før det plutselig smalt ordentlig, jeg hadde angst i flere uker. Følte meg utmatta mentalt, spydde og alt mulig. 
Jeg skulle da bestille billetter til å reise for å dra i begravelse med min søster, da jeg stakk av midt på natten av panikkangsten min. Alle fikk jo med seg dette av mine nærmeste. Og jeg gruer meg fortsatt til å møte folk fordi dette skjedde, føler meg fortsatt grusom fordi jeg bare stakk av og skuffet de. Men jeg klarte det ikke, og jeg fikk sterk angst... føler ikke alle har forståelse for en sånn psyke. Kan dere plis gi meg noen tips? Føler jeg har mista meg selv helt nå. 

Anonymkode: eead2...c2c

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Har følt meg dårlig helt siden midt desember, har ikke helt vært meg selv? fikk plutselig mye mer angst og jeg klarte meg ganske bra gjennom julen og litt over nyttår. Før det plutselig smalt ordentlig, jeg hadde angst i flere uker. Følte meg utmatta mentalt, spydde og alt mulig. 
Jeg skulle da bestille billetter til å reise for å dra i begravelse med min søster, da jeg stakk av midt på natten av panikkangsten min. Alle fikk jo med seg dette av mine nærmeste. Og jeg gruer meg fortsatt til å møte folk fordi dette skjedde, føler meg fortsatt grusom fordi jeg bare stakk av og skuffet de. Men jeg klarte det ikke, og jeg fikk sterk angst... føler ikke alle har forståelse for en sånn psyke. Kan dere plis gi meg noen tips? Føler jeg har mista meg selv helt nå. 

Har bodd sammen med en partner som slet/sliter med mye angst og da spesielt i sosiale settinger med mye folk og der hun kunne bli sett "gjorde feil". Du skal ikke skamme deg over angsten, du kan kun "trene" bort en del av den, og/eller trene på situasjoner som utløser angsten.
Fortell dine nærmeste om din angst, de kommer ikke til å tenke negativt om dem, og ikke bry deg om de som sier at du får bare bite sammen tenna osv. Angst er vanskelig å kunne kontrollere, panikkangst er umulig.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Men hvorfor stakk du midt på natten, og hvor dro du? Når du lar angsten kontrollere deg på mye, så lar du jo den ta overhånd. Angst er irrasjonelle tanker som dukker opp, kontroller pusten din og spesielt pust med magen. Ikke alle klarer å puste bra med magen, det er noe man må øve på. For når man får angst blir man kortpustet, så disse teknikkene er viktige og essensielle for å kontrollere angst. 

Angst er blitt veldig utbredt og er noe alle snakker om og vet om for tiden, så dette er neppe noe å skamme seg over.

Anonymkode: daa9a...96d

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Men hvorfor stakk du midt på natten, og hvor dro du? Når du lar angsten kontrollere deg på mye, så lar du jo den ta overhånd. Angst er irrasjonelle tanker som dukker opp, kontroller pusten din og spesielt pust med magen. Ikke alle klarer å puste bra med magen, det er noe man må øve på. For når man får angst blir man kortpustet, så disse teknikkene er viktige og essensielle for å kontrollere angst. 

Angst er blitt veldig utbredt og er noe alle snakker om og vet om for tiden, så dette er neppe noe å skamme seg over.

Anonymkode: daa9a...96d

Det er ikke så enkelt for den som har angst. Min tidligere partner svimte av flere ganger av angst. Den blir altoppslukende. Var mye jeg ikke så i forholdet, men jeg forsto den angsten henne, selv om jeg kunne latterligjøre andre typer angst av og til eller ikke forsto den. Hun har trent i mange år og fortsatt kan angsten ta overhånd og hun mister kontroll. 
Når angsten blir for stor og man ikke har trening eller forutsetninger for å kontrollere den så tar den over.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Panikk er katastrofe maximering. Alt ifra hyperventilering fordi du tror du blir dødlig syk , til å hoppe over gelenderet på brua.

Paradokset er at du kan bli stemplet for panikk for redsel for å dø, samtidig være suicidal..det viser hvor utviklet psykiatrien er ..

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...