AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #1 Skrevet 20. januar 2023 Jeg har mulighet til og ønsker å jobbe noe redusert etter foreldrepermisjonen. Planen er at barnet starter i bhg når han er 16mnd (ca). Etter det ønsker jeg gjerne å ha kortere dager og/eller færre dager i bhg enn femdagersuke. Hvordan har dere andre løst dette? Hva er deres erfaringer med ulike løsninger? Tenker da på dere som har hatt muligheten, evt dere som jobber i bhg, ikke alle andre Anonymkode: f41ab...157
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #2 Skrevet 20. januar 2023 Jeg hadde valgt kortere dager heller en færre dager, spesielt i tilvenningen og den første tiden. Da kommer barnet mer inn i rytmen. At vi var der jevnlig var veldig viktig for mine i oppstarten. Etterhvert et det fint med en fridag feks, se hva dere trenger rett og slett. Barn er forskjellige også. Min fireåring blir stort sett dødelig fornærmet om jeg sier vi ikke skal i barnehagen, men hun trives veldig godt med å bli hentet litt tidlig så da gjør jeg det. Anonymkode: 5577e...efe 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #3 Skrevet 20. januar 2023 Vi startet med 3 dager i uken det første halv året. så økte vi til 4 dager og slik er det fortsatt. Tenker at til høsten blir vi nok å søke full plass siden det kun er et år igjen til skolestart. 😊 Anonymkode: bf300...19b
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #4 Skrevet 20. januar 2023 Første begynte når hun var 11 mnd, og fikk korte dager det første halve året. Hun ble levert rundt 0930-10 og hentet etter (eller midt i 😅) frukttiden, jeg fulgte med på appen og så når hun våknet 😇 I ny og ne ble hun hjemme med meg, jeg ble sykemeldt litt etter oppstart og var dermed mye hjemme i et par mnd. Etter hvert kom Korona og vi var hjemme i 1 mnd, det var problemfritt når barnehagen åpnet igjen. Vi fortsatte med korte dager en god stund uten at jeg husker nøyaktig hvor lenge, men litt før hun fylte 2 år begynte jeg å jobbe i barnehager og da måtte hun leveres 0730 og ble hentet av faren 1500. Hun har alltid elsket barnehagen. Anonymkode: 1b79c...a0d
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #5 Skrevet 20. januar 2023 Hvis du ikke er avhengig økonomisk av at barnet bare hår deltid ville jeg hatt fulltidsplass og brukt kortere dager med fri innimellom. Mye mer fleksibelt både for deg og barnet ditt. Mange barn må nesten på ny tilvenning etter langhelg ol og bruker lang tid til å finne seg tilrette. Har du fulltidsplass og fleksibel jobb kan du tilpasse dagene til barnet ditt etter barnets beste. I vår barnehage ønsker styret at alle har fulltidsplass pga de vil fylle opp ledig kapasitet. Hvis noen bare ønsker 60-80 prosent er det vanskelig å fylle opp den ledige 40-20 prosenten. ( den blir ikke nødvendigvis stående ledig hvis du skulle ombestemme deg) Anonymkode: 9d01b...eab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå