AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #1 Skrevet 20. januar 2023 Min 6 åring blir mobbet av ett barn i tredjeklasse. Mest på SFO, men også på skolen. I dag fant jeg ut at hun jeg har sagt dette til og prøvd å få en stopp på det til er MOREN til denne ungen. UTEN at hun har fortalt meg det. Fant det ut helt tilfeldig i dag. Tilfeldigheter gjorde at i dag så nevnte jeg mobbingen til en annen ansatt på SFO, siden hun ikke var der akkurat da, og hun hadde ikke noen ide om at det var mobbing på gang. Jeg sa i fra i september, så det er definitivt lang nok tid. Hva gjør jeg? Det stiller meg i ett dårlig lys av å gå etter moren som ikke ga beskjeden videre, eller startet noen tiltak, siden hun er mamman til den grusomme ungen. Hun er jo tross alt en hyggelig dame og jeg er sikker på at hun er godt likt blant kolleger. Jeg derimot er en sånn raring (tuller ikke engang) som ofte kan si feil ting litt for direkte uten å skjønne at jeg har sagt noe feil og kan i tillegg argumentere litt for heftig om saker som engasjerer meg. Jeg er ikke dummere enn at jeg skjønner at det ikke er meg som kommer best ut om jeg nevner på det. Denne ungen er skikkelig stygg mot min så jeg må jo gjøre noe, og jeg er temmelig rasende på denne mamman fordi hun ikke har sagt hun har noen relasjon til barnet eller gått videre med saken. Er så fortvilet og sint nå. Anonymkode: 2ce30...dce
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #2 Skrevet 20. januar 2023 Ta det med ledelsen. Hun skal jo ikle være den som følger opp mobbemeldinger på eget barn, og hun burde jo orientert deg om at hun er inhabil i saken. Anonymkode: ecb64...e50 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #3 Skrevet 20. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ta det med ledelsen. Hun skal jo ikle være den som følger opp mobbemeldinger på eget barn, og hun burde jo orientert deg om at hun er inhabil i saken. Anonymkode: ecb64...e50 Ja jeg forstår det, men hvordan sier jeg i fra til ledelsen uten å hive henne under bussen så det går utover meg? Anonymkode: 2ce30...dce
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #4 Skrevet 20. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja jeg forstår det, men hvordan sier jeg i fra til ledelsen uten å hive henne under bussen så det går utover meg? Anonymkode: 2ce30...dce Hvordan kan dette gå ut over deg? Du er vel ikke et skolebarn på SFO som er redd for represalier? Du skal selvfølgelig si ifra til ledelsen, og legge vekt på at dette ga du beskjed om i september hos x på SFO, men ingen tiltak eller endring har skjedd. Og at du i ettertid fant ut at dette var x sitt barn. Du hiver ikke henne under bussen, det er helt riktig å nevne dette for hun gjør jo ikke jobben sin. Jeg hadde ikke nølt med å ta dette videre. Anonymkode: 2dbac...af2 2
Khloe P.T Skrevet 20. januar 2023 #5 Skrevet 20. januar 2023 Trist å lese. Og veldig uprofft av moren til mobberen å ikke rydde opp i egen rolle. 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #6 Skrevet 20. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvordan kan dette gå ut over deg? Du er vel ikke et skolebarn på SFO som er redd for represalier? Du skal selvfølgelig si ifra til ledelsen, og legge vekt på at dette ga du beskjed om i september hos x på SFO, men ingen tiltak eller endring har skjedd. Og at du i ettertid fant ut at dette var x sitt barn. Du hiver ikke henne under bussen, det er helt riktig å nevne dette for hun gjør jo ikke jobben sin. Jeg hadde ikke nølt med å ta dette videre. Anonymkode: 2dbac...af2 Nei absolutt ikke. Jeg gir beng i hva de tenker om meg. Derimot bryr jeg meg veldig om hvordan de behandler ungen min. Og søsken som kommer til å komme dit om ett par år. Jeg er redd om jeg hiver henne under bussen at de ikke kommer til å behandle de optimalt og at de ikke kommer til å ta meg alvorlig om jeg kommer med andre bekymringer senere. Anonymkode: 2ce30...dce
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #7 Skrevet 21. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nei absolutt ikke. Jeg gir beng i hva de tenker om meg. Derimot bryr jeg meg veldig om hvordan de behandler ungen min. Og søsken som kommer til å komme dit om ett par år. Jeg er redd om jeg hiver henne under bussen at de ikke kommer til å behandle de optimalt og at de ikke kommer til å ta meg alvorlig om jeg kommer med andre bekymringer senere. Anonymkode: 2ce30...dce min sønn ble mobbet på skolen, å de er så pedagodisk så ingen ting skal ordnes opp i, vi skal se det ann, så ba storesøster ordne opp, hun ga gutten beskjed, om han ertet broren mer ville han få juling Det stoppet med det. lærdomen e, la barna ordne opp, gutten har en eldre fadder, la han hjelpe gutten Anonymkode: eb9fa...be6
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #8 Skrevet 21. januar 2023 Tydelig at denne moten ikke har gjort en god jobb mht samtale med sønnen sin. Jeg ville tatt det med ledelsen og sagt at du hadde nevnt det for ansatt tidligere, uten at noe har blitt gjort. Du trenger ikke si hvem du fortalte det til. Si at du ikke ønsker å oppgi navn fordi du ikke vil skape konflikt. Du trenger ikke en gang å si du har tatt opp problematikken tidligere. Poenget er at det ikke nyttet å si det til moren (som egentlig var et godt forsøk på løsning i utgangspunktet. Mange går til foreldrene til barna først uavhengig av om de jobber i skolen eller ikke. Anonymkode: ff9cc...470
lillevill Skrevet 21. januar 2023 #9 Skrevet 21. januar 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Min 6 åring blir mobbet av ett barn i tredjeklasse. Mest på SFO, men også på skolen. I dag fant jeg ut at hun jeg har sagt dette til og prøvd å få en stopp på det til er MOREN til denne ungen. UTEN at hun har fortalt meg det. Fant det ut helt tilfeldig i dag. Tilfeldigheter gjorde at i dag så nevnte jeg mobbingen til en annen ansatt på SFO, siden hun ikke var der akkurat da, og hun hadde ikke noen ide om at det var mobbing på gang. Jeg sa i fra i september, så det er definitivt lang nok tid. Hva gjør jeg? Det stiller meg i ett dårlig lys av å gå etter moren som ikke ga beskjeden videre, eller startet noen tiltak, siden hun er mamman til den grusomme ungen. Hun er jo tross alt en hyggelig dame og jeg er sikker på at hun er godt likt blant kolleger. Jeg derimot er en sånn raring (tuller ikke engang) som ofte kan si feil ting litt for direkte uten å skjønne at jeg har sagt noe feil og kan i tillegg argumentere litt for heftig om saker som engasjerer meg. Jeg er ikke dummere enn at jeg skjønner at det ikke er meg som kommer best ut om jeg nevner på det. Denne ungen er skikkelig stygg mot min så jeg må jo gjøre noe, og jeg er temmelig rasende på denne mamman fordi hun ikke har sagt hun har noen relasjon til barnet eller gått videre med saken. Er så fortvilet og sint nå. Anonymkode: 2ce30...dce Hva med å snakke med rektor? Skrive et brev? Si at du nevnte det for skolen den og den datoen men så har ikke noe blitt gjort og mobbingen har fortsatt. 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #10 Skrevet 22. januar 2023 lillevill skrev (23 timer siden): Hva med å snakke med rektor? Skrive et brev? Si at du nevnte det for skolen den og den datoen men så har ikke noe blitt gjort og mobbingen har fortsatt. I går skreiv jeg en mail til sfo og til læreren. Sa alt og prøvde så godt jeg kunne å formulere det som at jeg stolte på denne damens profesjonalitet, men at jeg synes det var rart saken ikke hadde blitt tatt videre eller at hun hadde nevnt det for meg at hun var moren til denne ungen. Så skreiv jeg at dette er mitt første skriftlige forsøk på å få slutt på dette før jeg går videre til rektor og fylkesmannen. Jeg kjenner jeg begynner å bli rimelig forbanna nå. Det har dukket opp mer og mer over helgen. Guttungen har til og med prøvd å bli venn med denne ungen for å få han til å slutte, for det hadde han lært i barnehagen. Hjertet mitt knuser. Anonymkode: 2ce30...dce 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå