Gå til innhold

Tips til ting man må gjøre i Stockholm.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, jeg reiser til Stockholm i mars og lurer på hva det er verdt å se der. Har ikke vært der siden 2004.

Og hva er best mulig transport fra Arlanda? Taxi, buss, tog?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Arlanda Express er den raskeste og mest komfortable veien inn til byen; Flygbussarna er billigere. I rushen ville jeg absolutt tatt toget, ellers er det smak og behag om du prioriterer komfort eller penger. Taxi tar jeg bare om jeg skal fly eller lander midt på natta. (Og da forhåndsbestiller jeg alltid med Taxi Stockholm eller lignende og passer på å få fastpris. Mange selskap som opererer med ville priser fra flyplassen, i håp om at turister ikke vet bedre.)

Hva du må gjøre kommer helt an på hva du er interessert i. Jeg anbefaler å finne en koselig kafe og ta en fika :)

Anonymkode: 3c78f...c7e

• Liker 1
Skrevet

ABBA-museet
Gröna Lund
...og hvis det er sol og ok temperatur å bare gå rundt å glane på ting 🙂

Anonymkode: a82dd...84b

• Liker 1
Skrevet

Gamla Stan

Skansen

Anonymkode: 32a1f...c66

• Liker 1
Skrevet

Arlanda express, kjøp billetten på forhånd på nett, det er billigere. 

Jeg trives i Gamla Stan, Sødermalm (mange artige secondhand butikker der), Fotografiska museet og på Skansen. Så har de mange fine museer der om du er interessert. 

• Liker 1
Skrevet

Eneste hovedstaden jeg har vært i som er kjedeligere enn Oslo. Ok, Baltikum er ganske kjedelig også, men de har iallefall annen shopping enn svenske kjedebutikker. 

Anonymkode: 4da29...1ff

Skrevet
reiseglad skrev (21 timer siden):

Arlanda express, kjøp billetten på forhånd på nett, det er billigere. 

Jeg trives i Gamla Stan, Sødermalm (mange artige secondhand butikker der), Fotografiska museet og på Skansen. Så har de mange fine museer der om du er interessert. 

Takk for tips!

Skrevet

Unngå å bli skutt.

Anonymkode: 9795b...d54

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Tja, slottet er jo fint å se på på den lille øy-greia det ligger på.

Det aller beste tipset er å unngå å høre på hysterikere som de to brukerne rett over meg.

Anonymkode: 68168...397

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Unngå å bli skutt.

Anonymkode: 9795b...d54

Går fint. Er ikke kriminell.

Skrevet

Tja, er enig med dem som sier at byen er litt kjedelig. Men det kommer jo an på hva man setter pris på. 

Vi var der i april et år, leide sykler og var ute på Søder, Øster osv hva det heter alt sammen, besøkte kafeer, tok Grøna Lund kafé-trikken.. 

Det kan jo hende mars blir for kaldt til dette. 

Skrevet

Er du mann og singel, vil jeg så absolutt anbefale et Åland-"cruise" med M/S Cindarella. Har aldri opplevd  en større ansamling av villige, flotte modne damer.   Garantert napp, om du liker damer som ikke er helt unge lenger  😁

Anonymkode: f8317...c8b

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er du mann og singel, vil jeg så absolutt anbefale et Åland-"cruise" med M/S Cindarella. Har aldri opplevd  en større ansamling av villige, flotte modne damer.   Garantert napp, om du liker damer som ikke er helt unge lenger  😁

Anonymkode: f8317...c8b

Herregud, han skal ikke knulle seg gjennom Østersjøen. For et drittforslag:laugh:

• Liker 3
Skrevet

Gå å spis på Beirut Cafe. Magisk mat :) 

Anonymkode: 9f16a...e32

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...