Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leier en sokkel. Huseier bor i 2.etg. Jeg har egen strøm måler her i kjelleren, men har ikke eget abonnement . Så alt går på han på en måte. 

Jeg har pleid å betal 700 i strøm, uten at vi har drevet og lest av denne strøm måleren noe særlig . Begge parter har vel syntes dette er greit. På sommeren bruker jeg nok ikke så mye. 

Nå plutselig skulle han komme å lese av strøm måleren for strømmen har blitt så fryktelig dyr.  Regningen var dobbelt så mye. Jeg vet jo ikke hva kw pris er engang . Eller hva slags selskap det er. Men så leser jeg om strømstøtte og det er jo han som får all støtten på en måte.  Jeg har jo null oversikt. Hva tenker dere ? Burde jeg heller tegne eget abonnement ? VIl jeg da få strømstøtte ? Eller er det veldig dyrt med eget strøm abonnement ? 

Anonymkode: cdc7f...cea

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg leier en sokkel. Huseier bor i 2.etg. Jeg har egen strøm måler her i kjelleren, men har ikke eget abonnement . Så alt går på han på en måte. 

Jeg har pleid å betal 700 i strøm, uten at vi har drevet og lest av denne strøm måleren noe særlig . Begge parter har vel syntes dette er greit. På sommeren bruker jeg nok ikke så mye. 

Nå plutselig skulle han komme å lese av strøm måleren for strømmen har blitt så fryktelig dyr.  Regningen var dobbelt så mye. Jeg vet jo ikke hva kw pris er engang . Eller hva slags selskap det er. Men så leser jeg om strømstøtte og det er jo han som får all støtten på en måte.  Jeg har jo null oversikt. Hva tenker dere ? Burde jeg heller tegne eget abonnement ? VIl jeg da få strømstøtte ? Eller er det veldig dyrt med eget strøm abonnement ? 

Anonymkode: cdc7f...cea

Enten har man en fastpris for strøm banket inn i husleien, eller så må man betale selv. Her syntes jeg du skal tegne ditt eget anonoment, og si til huseier at det gjør du - men du vil gjerne se på strømregningen han har fått for å se forbruket ditt. Før du betaler han. Jeg og samboer bruker ekstremt lite strøm, bor i en liten leilighet - og i desember hadde vi regning på 1400,- kr, og i november på 800,- kr. Slike svingninger er relativt normalt nå som prisen er svært ustabil.

Anonymkode: 295e3...97f

Skrevet

Det er ikke dyrere med eget strømabonnement enn å dele med andre, du betaler bare for strømmen du bruker. Du burde absolutt ha ditt eget, så finner du ut hva strømmen koster på riktig.

Og ja, du vil da få egen strømstøtte. 

Anonymkode: b6ecd...a44

• Liker 1
Skrevet

Dette høres kjempe rart ut! Hvorfor lar du utleier styre strømabonnementet ditt? Da har du jo null påvirkningskraft på hvilket selskap du bruker osv. Og strømstøtten går jo til den som betaler abonnementet, ja. Men han snakker nok om prisen etter at denne støtten er mottatt. Vi fikk nesten doblet regning i desember, ETTER strømstøtte. Ofte får man strøm og nettleie (strømstøtten kommer her) på samme regning. 

Om man ikke har egen måler, så kan man spare noe på at man ikke må betale fastleddet på nettleia. Men med endringene som har skjedd her i det siste, hvor det settes etter høyeste timesforbruk i løpet av måneden, så kan man fort havne på et høyere trinn. 

Anonymkode: 244f2...e1e

Skrevet (endret)

Måleren i leiligheten er nok en seriemåler, som er koblet etter huseiers måler. Skal man ha eget abonnement da må det gjøres en større elektrikerjobb sannsynligvis med nytt målerskap ute og en masse kabeltrekking.

Vi leier ut inkl. strøm og oppvarming. Løste økningen i strømutgiftene ved å sette opp leien med 500 kroner i fjor.

Endret av -jk-
  • Liker 3
Skrevet

Da jeg leide hadde vi samme ordning, bare at jeg skrev av måleren og sendte på sms den 1. i hver måned (bodde ikke i samme hus, men et tilknytta lite hus). Så fikk jeg kopi av faktura samt et excel ark fra utleier med spotpris og utregning. Om du skal dele abonnoment med huseier er dette den eneste akseptable ordningen spør du meg. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...