AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #1 Skrevet 20. januar 2023 Jeg giftet meg med en mann jeg aldri har vært forelsket i, og var sammen med han i over tjue år uten å elske han. Jeg har aldri likt utseendet hans, heller, og heller ikke personligheten. Jeg ble kun sammen med ham fordi jeg ønsket meg en trygg person som kunne passe på meg og ivareta meg og fordi han insisterte på at han elsket meg. Det viste seg at han var en voldelig narsissist, da, som ikke visste hva kjærlighet var, så det var kanskje til pass for meg. Men jeg ønsket meg bare så veldig å bli elsket, og trodde egentlig at ingen ville ha meg. Andre som gikk inn i langvarige forhold uten at de elsket den andre? Hvorfor gjorde du det i så fall, og hvordan utviklet det seg? Anonymkode: cdadf...a2b
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #2 Skrevet 20. januar 2023 Herregud, ja. Det du skriver høres ut som om noe jeg kunne ha skrevet selv. Angrer så vanvittig på det "ekteskapet." Skammer meg over at det i hele tatt skjedde, at jeg fikk barn med han jeg ikke engang likte noe særlig. Heldigvis tok jeg til vettet og skilte meg da det var gått ca 5 år. Vil ikke ha noe kontakt med han overhodet. Har heldigvis funnet meg en kjæreste jeg elsker, men bittert at jeg kastet bort flere år på det meningsløse og kjærlighetsløse ekteskapet mitt og er for gammel til å få barn med mannen jeg elsker. Anonymkode: 0a0e3...a79 2
Hjelpsom Skrevet 20. januar 2023 #3 Skrevet 20. januar 2023 (endret) 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg giftet meg med en mann jeg aldri har vært forelsket i, og var sammen med han i over tjue år uten å elske han. Jeg har aldri likt utseendet hans, heller, og heller ikke personligheten. Jeg ble kun sammen med ham fordi jeg ønsket meg en trygg person som kunne passe på meg og ivareta meg og fordi han insisterte på at han elsket meg. Det viste seg at han var en voldelig narsissist, da, som ikke visste hva kjærlighet var, så det var kanskje til pass for meg. Men jeg ønsket meg bare så veldig å bli elsket, og trodde egentlig at ingen ville ha meg. Andre som gikk inn i langvarige forhold uten at de elsket den andre? Hvorfor gjorde du det i så fall, og hvordan utviklet det seg? Anonymkode: cdadf...a2b Slo han deg? Eller var det psykisk vold? Har du fortalt han sannheten eller står han tilbake og fortsatt tror du både likte utseendet hans og personligheten. Endret 20. januar 2023 av Useless La til mer
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #4 Skrevet 20. januar 2023 Useless skrev (1 time siden): Slo han deg? Eller var det psykisk vold? Har du fortalt han sannheten eller står han tilbake og fortsatt tror du både likte utseendet hans og personligheten. Alle typer vold. Nei, jeg har ikke fortalt han noe om det, jeg skjønte det uansett ikke før jeg forlot forholdet. Anonymkode: cdadf...a2b
Hjelpsom Skrevet 20. januar 2023 #5 Skrevet 20. januar 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Alle typer vold. Nei, jeg har ikke fortalt han noe om det, jeg skjønte det uansett ikke før jeg forlot forholdet. Anonymkode: cdadf...a2b Det var leit å høre. Både psykisk og fysisk vold kan jo være like ille, men begge deler samtidig må vel ha vært forferdelig. Selv tror jeg at jeg påførte min tidligere partner "psykisk" vold med mitt sinne, hadde ikke anelse på hvor skremmende mine sinneutbrudd var, selv om hun prøvde å fortelle det mange ganger. Ante ikke at jeg hadde blitt så ille før hun forlot meg. Men når det er både psykisk og fysisk vold så vet jo personen hva hen gjør, skulle man tro. Kanskje han følte at du egentlig ikke hadde følelser for hen og reagerte på det, men det er jo ikke en unskylding! Men det må sies at det du har gjort heller ikke er bra. Du har holdt en person for narr i over 20 år. Du burde si sannheten til han, Hadde dere barn sammen? Hvordan var han da eventuelt med barna, var det fysisk vold mot dem også? 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #6 Skrevet 20. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg giftet meg med en mann jeg aldri har vært forelsket i, og var sammen med han i over tjue år uten å elske han. Jeg har aldri likt utseendet hans, heller, og heller ikke personligheten. Jeg ble kun sammen med ham fordi jeg ønsket meg en trygg person som kunne passe på meg og ivareta meg og fordi han insisterte på at han elsket meg. Det viste seg at han var en voldelig narsissist, da, som ikke visste hva kjærlighet var, så det var kanskje til pass for meg. Men jeg ønsket meg bare så veldig å bli elsket, og trodde egentlig at ingen ville ha meg. Andre som gikk inn i langvarige forhold uten at de elsket den andre? Hvorfor gjorde du det i så fall, og hvordan utviklet det seg? Anonymkode: cdadf...a2b Du giftet deg med en mann "kun" fordi du ønsket deg en person som kunne passe på deg,og ivareta omsorgen for deg. At det skulle ta hele 20 år før du endeleg oppdaget at han var både voldeleg, narsissist høres merkeleg ut. . Anonymkode: 221cc...a6d 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #7 Skrevet 21. januar 2023 Dette er mer enn å gifte seg uten å være forelsket. Dette er gifte seg uten å en gang like den man gifter seg med - og heller ikke like seg selv. Anonymkode: 26cba...14e 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #8 Skrevet 21. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Dette er mer enn å gifte seg uten å være forelsket. Dette er gifte seg uten å en gang like den man gifter seg med - og heller ikke like seg selv. Anonymkode: 26cba...14e Nei, det er å gifte seg med et håp om noe. Jeg trodde at jeg hadde funnet en person som elsket meg, og siden jeg var en person det var umulig å elske og som var både stygg og verdiløs, så måtte jeg bli hos den ene som ville ha meg. Anonymkode: cdadf...a2b 2 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #9 Skrevet 21. januar 2023 Useless skrev (6 timer siden): Men det må sies at det du har gjort heller ikke er bra. Du har holdt en person for narr i over 20 år. Du burde si sannheten til han, Det er jeg uenig i. Anonymkode: cdadf...a2b 2 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #10 Skrevet 21. januar 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Herregud, ja. Det du skriver høres ut som om noe jeg kunne ha skrevet selv. Angrer så vanvittig på det "ekteskapet." Skammer meg over at det i hele tatt skjedde, at jeg fikk barn med han jeg ikke engang likte noe særlig. Heldigvis tok jeg til vettet og skilte meg da det var gått ca 5 år. Vil ikke ha noe kontakt med han overhodet. Har heldigvis funnet meg en kjæreste jeg elsker, men bittert at jeg kastet bort flere år på det meningsløse og kjærlighetsløse ekteskapet mitt og er for gammel til å få barn med mannen jeg elsker. Anonymkode: 0a0e3...a79 Jepp har og vært gift med en jeg ikke elsket .. aldri mer sier jeg. Du holdt ut 20 år? Må jo bli mentalt ødelagt?? Anonymkode: 604a3...e89
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #11 Skrevet 21. januar 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Nei, det er å gifte seg med et håp om noe. Jeg trodde at jeg hadde funnet en person som elsket meg, og siden jeg var en person det var umulig å elske og som var både stygg og verdiløs, så måtte jeg bli hos den ene som ville ha meg. Anonymkode: cdadf...a2b Jeg ble som ung også sammen med noen mest for å bare ha en kjæreste som ville ha meg. Men det varte i noen uker. Ikke 20 år... Anonymkode: 26cba...14e
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #12 Skrevet 21. januar 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jepp har og vært gift med en jeg ikke elsket .. aldri mer sier jeg. Du holdt ut 20 år? Må jo bli mentalt ødelagt?? Anonymkode: 604a3...e89 Grunnen til at det varte så lenge var jo at han var voldelig og manipulerende og kontrollerende, hvis ikke hadde jeg nok gått for lenge siden. Anonymkode: cdadf...a2b 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #13 Skrevet 21. januar 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Dette er mer enn å gifte seg uten å være forelsket. Dette er gifte seg uten å en gang like den man gifter seg med - og heller ikke like seg selv. Anonymkode: 26cba...14e Dette stemmer helt for min del. Trist. Anonymkode: 0a0e3...a79
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #14 Skrevet 21. januar 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jepp har og vært gift med en jeg ikke elsket .. aldri mer sier jeg. Du holdt ut 20 år? Må jo bli mentalt ødelagt?? Anonymkode: 604a3...e89 Nei, 5 år ca. TS som var gift i 20 år. Anonymkode: 0a0e3...a79
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå