AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #1 Del Skrevet 20. januar 2023 Har noen tips til lydbok for små barn? Har en treåring. Kan være hun er litt liten ennå, men hun blir jo større 😊 Anonymkode: 6092b...cd3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #2 Del Skrevet 20. januar 2023 Hos oss er spesielt bukken bruse på badeland, skolen og vender tilbake veldig populære. Også muldvarpen som ville finne ut hvem som bæsjet på hodet hans. Hører de på Fabel, de har mye gøy å velge mellom. Anonymkode: 6905d...97d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aksase Skrevet 20. januar 2023 #3 Del Skrevet 20. januar 2023 (endret) Du har sikkert noen barnebøker, eller du får låne på biblioteket. Sjelden de bøkene er lange, og da kan du lese dem selv og lage lydbøker med din egen stemme. Ekstra fint, det. 🙂 Trenger ikke så mange heller, for barn liker ofte å høre det samme om og om igjen selv om de kan det utenat. Kanskje vil barnet sitte og bla i boka og se på bildene mens hen lytter til lydboka. Endret 20. januar 2023 av aksase 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aprikostwist Skrevet 20. januar 2023 #4 Del Skrevet 20. januar 2023 Lillesøster serien har mine likt utrolig godt og Gruffalo og lille Gruffalo. Dehadde vi på cd men fins sikkert i en app. Hakkebakkeskogen og Karius og Baktus ligger på Spotify de er jo veldig fine. På Spotify ligger masse eventyr ute. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aprikostwist Skrevet 20. januar 2023 #5 Del Skrevet 20. januar 2023 Mine begynte å lytte til lydbok veldig tidlig. Jobber også i barnehage og 3 åriger klarer fint å fokusere og følge med på lydbøker☺️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #6 Del Skrevet 20. januar 2023 Anonymkode: f9f82...dd8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #7 Del Skrevet 20. januar 2023 aksase skrev (21 minutter siden): Du har sikkert noen barnebøker, eller du får låne på biblioteket. Sjelden de bøkene er lange, og da kan du lese dem selv og lage lydbøker med din egen stemme. Ekstra fint, det. 🙂 Trenger ikke så mange heller, for barn liker ofte å høre det samme om og om igjen selv om de kan det utenat. Kanskje vil barnet sitte og bla i boka og se på bildene mens hen lytter til lydboka. Takk for godt tips! TS Anonymkode: 6092b...cd3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #8 Del Skrevet 20. januar 2023 Takk for tips alle sammen 😊 har et barn som virkelig elsker å bli lest for så vi leser veldig mye til henne. Må jevnlig på biblioteket fordi hun blir lei av de bøkene vi har hjemme fordi vi leser dem så mye. Jeg kan teste ut Fabel gratis i noen uker og se om det er noe for oss. Jeg har aldri testet om hun vil høre på om det ikke er bilder å se på i en bok før. Tenker lydbok kan være bra på bilturer eller feks når vi lager middag og ikke kan lese for henne. Lurt å se i fysiske bøker samtidig. Husker jeg hadde sånne på kassett som liten med bok som fulgte med. TS Anonymkode: 6092b...cd3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #9 Del Skrevet 20. januar 2023 NRK radio har masse! Her elsker treåringen å høre på Karsten og Petra 😊 Samt snipp snapp snute 😊 Anonymkode: 862b0...3cb 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smurfebuss Skrevet 20. januar 2023 #10 Del Skrevet 20. januar 2023 Kokos bananas. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #11 Del Skrevet 20. januar 2023 Vi hører ikke lydbok, men hører mye på eventyr på Spotify. Favorittpodcasten er Snipp Snapp Snute. https://snippsnappsnute.com/ Anonymkode: ab474...663 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #12 Del Skrevet 20. januar 2023 Min eldste elsket historiene fra Kråkeslottet barnehage av Lars Mæhle og "Pulverheksa" da hun var 3 år. Nå er både storesøster på 4,5 og lillsøster på 3 veldig opptatt av bøkene om trollet Tambar. Anonymkode: 24fa8...e0b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #13 Del Skrevet 20. januar 2023 aksase skrev (3 timer siden): Du har sikkert noen barnebøker, eller du får låne på biblioteket. Sjelden de bøkene er lange, og da kan du lese dem selv og lage lydbøker med din egen stemme. Ekstra fint, det. 🙂 Trenger ikke så mange heller, for barn liker ofte å høre det samme om og om igjen selv om de kan det utenat. Kanskje vil barnet sitte og bla i boka og se på bildene mens hen lytter til lydboka. Hvordan konkret gjør du det? Hva tar du opp på? Jeg må ha det inn med teskje... Synes det var en veldig god idé. ( Jeg er ikke HI). Anonymkode: c166d...b1e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aksase Skrevet 20. januar 2023 #14 Del Skrevet 20. januar 2023 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Hvordan konkret gjør du det? Hva tar du opp på? Jeg må ha det inn med teskje... Synes det var en veldig god idé. ( Jeg er ikke HI). Anonymkode: c166d...b1e Kan sikkert bare spille inn rett på telefonen, nettbrett eller en PC. Lydfila kan deles på en skylagringstjeneste du har om du ikke spiller inn på den enheten som barnet bruker for å lytte. I så fall ligger jo lydfila allerede på enheten og det er lett å lage en snarvei som barnet selv kanskje klarer å bruke. Apper for innspilling og avspilling er sikkert på plass allerede på alle enhetene dere har. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #15 Del Skrevet 20. januar 2023 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Hvordan konkret gjør du det? Hva tar du opp på? Jeg må ha det inn med teskje... Synes det var en veldig god idé. ( Jeg er ikke HI). Anonymkode: c166d...b1e Kan snakke rett i tlf eller pc, for å legge over på en cd. Hvis barnet har cd-spiller. Barna våre har det siden de ikke har nettbrett. God gammal cd funker fjell 🤩 Anonymkode: 74ab3...a19 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mingus Skrevet 20. januar 2023 #16 Del Skrevet 20. januar 2023 Vi bruker de gamle eventyrbånd bøkene på røde kassetter, i kassettspiller så klart 🙂 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #17 Del Skrevet 21. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Takk for tips alle sammen 😊 har et barn som virkelig elsker å bli lest for så vi leser veldig mye til henne. Må jevnlig på biblioteket fordi hun blir lei av de bøkene vi har hjemme fordi vi leser dem så mye. Jeg kan teste ut Fabel gratis i noen uker og se om det er noe for oss. Jeg har aldri testet om hun vil høre på om det ikke er bilder å se på i en bok før. Tenker lydbok kan være bra på bilturer eller feks når vi lager middag og ikke kan lese for henne. Lurt å se i fysiske bøker samtidig. Husker jeg hadde sånne på kassett som liten med bok som fulgte med. TS Anonymkode: 6092b...cd3 Sjekk ut bibliotekets egne app’er, de låner ut lydbøker via app som du laster ned direkte til mobil eller nettbrett. De fleste bibliotek har også lydbøker på gode gamle cd-plater, om du har en spiller. Anonymkode: f56da...5e7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #18 Del Skrevet 21. januar 2023 Kråkeslottet barnehage og Pappa i barnehagen er store slagere her. Veldig kjekt på bilturer også:) Anonymkode: 6d1f4...b85 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #19 Del Skrevet 21. januar 2023 Pulverheksa bøkene på Spotify. Anonymkode: 75fe4...1dc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #20 Del Skrevet 22. januar 2023 Fantorangens lydmysterier på nrk er veldig populært her Anonymkode: 5582d...13a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå