AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #1 Del Skrevet 20. januar 2023 Min blir straks 7, 119 cm og 21 kilo. Synes hun er litt knøttete ved siden av andre i klassen. Anonymkode: 1b6c3...682 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mitch92 Skrevet 20. januar 2023 #2 Del Skrevet 20. januar 2023 135 cm, 25 kg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #3 Del Skrevet 20. januar 2023 Nå er han 8, men som 7 åring 112 cm og 16 kg Anonymkode: 9838a...e3f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #4 Del Skrevet 20. januar 2023 138 cm og 26 kg. Gutt. Anonymkode: d7e65...c1f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #5 Del Skrevet 20. januar 2023 Min gutt ble 7 i desember og er ca 122/123 cm og rundt 21 kg. Ikke blant de største, men er flere, både gutter og jenter, på samme str i klassen, og da er noen nesten 1 år eldre. Anonymkode: 05905...53c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 20. januar 2023 #6 Del Skrevet 20. januar 2023 Jeg visste ikke hva han veide og nøyaktig lengde etter kontroller var over på helsestasjon. Jeg unngår veiing av barn med mindre man må hos lege osv, og det har vi aldri gjort. Han har veid seg selv en gang, men badevekta har vi ikke synlig fremme. Ser at han er kanskje midt på snittet for sin alder, ble og født midt på snittet og litt lang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #7 Del Skrevet 20. januar 2023 Ca 132 cm og 27 kg, blir 8 i sommer. Er nesten lengst i klassen. Anonymkode: 86db4...159 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #8 Del Skrevet 20. januar 2023 Min blir 7 i mars og er ca 116 cm og rundt 18 kilo 😊 Ganske liten kar sammenliknet med de andre ser jeg, men heller ikke minst. Anonymkode: 2491f...8b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #9 Del Skrevet 21. januar 2023 AprilLudgate skrev (11 timer siden): Jeg visste ikke hva han veide og nøyaktig lengde etter kontroller var over på helsestasjon. Jeg unngår veiing av barn med mindre man må hos lege osv, og det har vi aldri gjort. Han har veid seg selv en gang, men badevekta har vi ikke synlig fremme. Ser at han er kanskje midt på snittet for sin alder, ble og født midt på snittet og litt lang. Ble han ikke veid og målt av skolelegen/helsesøster på skolen? Anonymkode: ec446...074 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #10 Del Skrevet 21. januar 2023 7,5 år. Er ca 130 cm og veier rundt 23 kg. Gutt. Anonymkode: bdf1d...3d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #11 Del Skrevet 21. januar 2023 140 cm gutt. Aner ikke hva han veier. Syns ikke de burde veie barn. Helsesøstrene kan heller bruke øynene. De ser jo om noen er overvektig. Anonymkode: 1ae6d...4e0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #12 Del Skrevet 21. januar 2023 Jente, født februar. Straks åtte dog. I fjor sommer, da hun var 7,5 år, veide hun 23 kilo, og var 125cm lang. Hun veide seg igjen her nå nylig, er fortsatt 23 kilo, men er 128cm lang 🤷🏻♀️ Anonymkode: a4a4f...c35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 21. januar 2023 #13 Del Skrevet 21. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ble han ikke veid og målt av skolelegen/helsesøster på skolen? Anonymkode: ec446...074 Hm…usikker, tror ikke det? Mulig de blir det etterhvert. Selv er jeg mot veiing på skole av barn. Er det unormal utvikling ene eller andre veien kan fastlege/spesialisthelsetjeneste ta seg av det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #14 Del Skrevet 21. januar 2023 AprilLudgate skrev (Akkurat nå): Hm…usikker, tror ikke det? Mulig de blir det etterhvert. Selv er jeg mot veiing på skole av barn. Er det unormal utvikling ene eller andre veien kan fastlege/spesialisthelsetjeneste ta seg av det. Jeg har en i første klasse og de ble veid og målt med oss foreldre tilstede noen måneder inn i første halvår. Anonymkode: ec446...074 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #15 Del Skrevet 21. januar 2023 AprilLudgate skrev (4 minutter siden): Hm…usikker, tror ikke det? Mulig de blir det etterhvert. Selv er jeg mot veiing på skole av barn. Er det unormal utvikling ene eller andre veien kan fastlege/spesialisthelsetjeneste ta seg av det. De fleste kontakter ikke fastlegen om slikt, og tenker valpefett. Det kan fanges det opp på skolen via skolehelsetjenesten. Da kan man få veiledning i forhold til kosthold. Anonymkode: aed12...340 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 21. januar 2023 #16 Del Skrevet 21. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har en i første klasse og de ble veid og målt med oss foreldre tilstede noen måneder inn i første halvår. Anonymkode: ec446...074 Ja nettopp. Kan tenkes de har blitt veid, men mitt barn var skolestartere under covid med strengeste restriksjoner i Oslo. Så mye ble droppet. Uansett spør jeg hverken om vekt eller høyde, ikke følger jeg med på det heller. Det er et ikke-tema hjemme hos oss. For min del kan jeg gjerne takke nei til det. Det har ingen hensikt(for oss). Jeg ser mitt barn er helt gjennomsnittlig og vet jo hva han bruker i størrelse. Jeg gir ernæringsveiledning og han vet eksempelvis hvor han kan se om mat er mer i «godterikategori» fordi store mengder sukker, eller om maten er næringsrik hverdagsmat. Type på frokostblandinger som kan være alt fra sunt til i praksis snop. Men selve vekten er jeg bevisst på at vi ikke skal fokusere på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 21. januar 2023 #17 Del Skrevet 21. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De fleste kontakter ikke fastlegen om slikt, og tenker valpefett. Det kan fanges det opp på skolen via skolehelsetjenesten. Da kan man få veiledning i forhold til kosthold. Anonymkode: aed12...340 Ja, og det vil ikke jeg ha. Om barn har det du kaller valpefett så blir det ikke forskjellsbehandling på kost her. Jeg forer ikke et litt smalt barn med mer mat enn de klarer spise, og slanker ikke barn. Ferdig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solsolsol Skrevet 23. januar 2023 #18 Del Skrevet 23. januar 2023 Mine unger liker å måle seg, har streker oppetter veggen i stua 😅 Veier de innimellom, det er jo feks relevant med tanke på bilstoler og sånt. Trenger ikke akkurat å være noe unger har fokus på og plages av selv om de blir veid nå og da. Den laveste av mine (gutt) var 116 på syvårsdagen, høyeste (jente) var 132 en stund før hun fylte syv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #19 Del Skrevet 23. januar 2023 Min er 137cm nå, fyller syv i februar Veier litt for mye, men det følges opp👍🏻 Anonymkode: 65fe3...0b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #20 Del Skrevet 23. januar 2023 Gutt på 7,5 år er ca. 125 cm høy og 22 kg. Anonymkode: 54f58...04d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå