AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #1 Skrevet 20. januar 2023 Fikk beskjed fra sas av jeg mister over 3000 poeng i april. Skal ikke reise med fly før juni. Har i kveld etterregistrert poeng fra en julereise, og lurer på om jeg da ikke mister pengene i april? Anonymkode: 12ff8...ef2
CQM80 Skrevet 20. januar 2023 #2 Skrevet 20. januar 2023 Poengene du opptjener varer i fem år, så det du har etterregistrert nå har du god tid på å bruke. Du må bestille en reise før de 3000 poengene går ut i april, hvis de ikke skal gå tapt. Det er bestillingsdato som betyr noe, ikke når du faktisk reiser. Du kan jo bestille juni-reisen i april, så får du brukt poengene. Det beste med eurobonus-billetter er at de er fleksible, så du kan godt endre billetten etter at du har bestilt. Evt. kansellere, men da mister du jo de 3000 poengene.
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #3 Skrevet 20. januar 2023 CQM80 skrev (4 minutter siden): Poengene du opptjener varer i fem år, så det du har etterregistrert nå har du god tid på å bruke. Du må bestille en reise før de 3000 poengene går ut i april, hvis de ikke skal gå tapt. Det er bestillingsdato som betyr noe, ikke når du faktisk reiser. Du kan jo bestille juni-reisen i april, så får du brukt poengene. Det beste med eurobonus-billetter er at de er fleksible, så du kan godt endre billetten etter at du har bestilt. Evt. kansellere, men da mister du jo de 3000 poengene. Jeg trodde at jeg ikke mistet poeng når jeg etterregistrerte poeng før fristen ? Ts Anonymkode: 12ff8...ef2
DeLorean Skrevet 20. januar 2023 #4 Skrevet 20. januar 2023 Jeg brukte mine på Eurobonus shop eller hva det het. Trodde SAS skulle gå konkurs, så brukte alle poengene på en fin kjølebag 🙂 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #5 Skrevet 20. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg trodde at jeg ikke mistet poeng når jeg etterregistrerte poeng før fristen ? Ts Anonymkode: 12ff8...ef2 Jeg mister 3630 poeng i april. Får jeg en innenlands flyreise for det? Ts Anonymkode: 12ff8...ef2
CQM80 Skrevet 20. januar 2023 #6 Skrevet 20. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg trodde at jeg ikke mistet poeng når jeg etterregistrerte poeng før fristen ? Ts Anonymkode: 12ff8...ef2 Er ikke de poengene du mister i april opptjent for fem år siden da? Jeg har aldri mistet poeng, men i appen min står det hvor mange poeng som utløper hvert år, basert på 5-årsfristen. Da passer jeg på å bruke de før dette. Hvorfor tenker du at de poengene du mister har noe med de du har etterregistrert å gjøre? Hva sto det i beskjeden du fikk fra SAS?
CQM80 Skrevet 20. januar 2023 #7 Skrevet 20. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg mister 3630 poeng i april. Får jeg en innenlands flyreise for det? Ts Anonymkode: 12ff8...ef2 Nei, innenlands en vei er 6 000 poeng, t/r er 10 000 poeng. Hender de har en kampanje slik at du får en billett for færre poeng, men så vidt jeg vet har de ikke det nå. Da må du evt. se om det er noe i Eurobonus-shoppen du kan kjøpe. Dette pleier å være dårlig deal, da det er dyrt om du omregner til kroner, pluss at du må betale frakt.
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #8 Skrevet 20. januar 2023 CQM80 skrev (1 minutt siden): Er ikke de poengene du mister i april opptjent for fem år siden da? Jeg har aldri mistet poeng, men i appen min står det hvor mange poeng som utløper hvert år, basert på 5-årsfristen. Da passer jeg på å bruke de før dette. Hvorfor tenker du at de poengene du mister har noe med de du har etterregistrert å gjøre? Hva sto det i beskjeden du fikk fra SAS? Det stod at jeg mistet 3630 poeng 30.4.2023 Ts Anonymkode: 12ff8...ef2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #9 Skrevet 20. januar 2023 CQM80 skrev (Akkurat nå): Nei, innenlands en vei er 6 000 poeng, t/r er 10 000 poeng. Hender de har en kampanje slik at du får en billett for færre poeng, men så vidt jeg vet har de ikke det nå. Da må du evt. se om det er noe i Eurobonus-shoppen du kan kjøpe. Dette pleier å være dårlig deal, da det er dyrt om du omregner til kroner, pluss at du må betale frakt. Jeg bor på Vestlandet og reiser for det meste med Widerøe, og får da ikke brukt poeng. Ts Anonymkode: 12ff8...ef2
CQM80 Skrevet 20. januar 2023 #10 Skrevet 20. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det stod at jeg mistet 3630 poeng 30.4.2023 Ts Anonymkode: 12ff8...ef2 Da har det nok ikke noe med det du har etterregistrert å gjøre, men at de går ut på dato etter fem år.
CQM80 Skrevet 20. januar 2023 #11 Skrevet 20. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg bor på Vestlandet og reiser for det meste med Widerøe, og får da ikke brukt poeng. Ts Anonymkode: 12ff8...ef2 Ser dette står på Widerøe sine nettsider: https://www.wideroe.no/fly-med-oss/eurobonus Det gjelder altså på strekninger som ikke er anbudsruter, så du kan også bruke Eurobonus-poeng når du bestiller hos Widerøe. Jeg har flere ganger bestilt Eurobonus-reiser gjennom SAS, selv om det har vært Widerøe som har operert flyreisen. 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #12 Skrevet 20. januar 2023 Som andre allerede har sagt så mister du ubrukt poeng etter en viss tid. Poengene du har etteregistret før jul har holdbarhet de neste fem årene, før de også går ut om du ikke har brukt de. Om du har diamantstatus vil derimot poengene ikke gå ut. Men vil si at 3630 er ikke så mye poeng. Du kan sjekke om du får noe i eurobonusshop for det. Eventuelt betale med points for snacks eller drikke neste gang du flyr. Anonymkode: d1873...aee 1
RedPimpernell Skrevet 20. januar 2023 #13 Skrevet 20. januar 2023 Forrige innlegg har helt rett. Er disse 3630 alt du har? Har du mere så bestiller du deg en reise før disse løper ut. Du kan bestille langt frem i tid. Hvis dette er alt du har, så anbefaler jeg deg å bruke de poengene til å kjøpe deg inn på loungen neste gang du er I Oslo eller en av de Scandinaviske hovedstedene.
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #14 Skrevet 20. januar 2023 RedPimpernell skrev (1 time siden): Forrige innlegg har helt rett. Er disse 3630 alt du har? Har du mere så bestiller du deg en reise før disse løper ut. Du kan bestille langt frem i tid. Hvis dette er alt du har, så anbefaler jeg deg å bruke de poengene til å kjøpe deg inn på loungen neste gang du er I Oslo eller en av de Scandinaviske hovedstedene. Jeg har 12800 poeng totalt, men 3630 som forfaller i april Ts Anonymkode: 12ff8...ef2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #15 Skrevet 20. januar 2023 Hvorfor ikke bestille en innenlandstur tur/retur da, koster 10000 poeng? De trekker først de eldste poengene, så de nyeste poengene kan du spare videre Anonymkode: d1873...aee
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #16 Skrevet 20. januar 2023 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Jeg har 12800 poeng totalt, men 3630 som forfaller i april Ts Anonymkode: 12ff8...ef2 Da kan du jo bruke 10 000 poeng på en t/r innenriks, så er problemet løst Anonymkode: 09578...688
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå