AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #1 Skrevet 20. januar 2023 Hvor ofte er deres 1 og 2 klassing med venner utenom skole og sfo? Og hvor mange forskjellige er de med hjem/har de med hjem? 😊 Prøver å finne ut av hva som er «normalt». Anonymkode: 517a8...afd
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #2 Skrevet 20. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvor ofte er deres 1 og 2 klassing med venner utenom skole og sfo? Og hvor mange forskjellige er de med hjem/har de med hjem? 😊 Prøver å finne ut av hva som er «normalt». Anonymkode: 517a8...afd Lite. Det holder med skole, sfo og aktiviteter to ganger i uka. Tenker det blir mer til våren. 1.klasse Anonymkode: 202ac...af8 5
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #3 Skrevet 20. januar 2023 Hver dag i 1 klasse. Hadde med hjem flere ganger og var med noen hjem Anonymkode: a6a28...715 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #4 Skrevet 20. januar 2023 Hver dag og som regel 3 forskjellige venner løpet av uken. Alle vennene bor i nabolaget så full rulle 😊 Har hun ingen aktiviteter siden vi heller fokuserer på vennskap og skole. Er non stress fra før av. Så hun trives med å være med venner hele dagen 😊 Anonymkode: 9b121...670 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #5 Skrevet 20. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hver dag i 1 klasse. Hadde med hjem flere ganger og var med noen hjem Anonymkode: a6a28...715 Hver dag? Gikk han/hun ikke på noen fritidsaktiviteter da kanskje? Her har hen aktiviteter 2 ganger i uka i tillegg. Anonymkode: 517a8...afd
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #6 Skrevet 20. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hver dag? Gikk han/hun ikke på noen fritidsaktiviteter da kanskje? Her har hen aktiviteter 2 ganger i uka i tillegg. Anonymkode: 517a8...afd Jo gikk på fotball Anonymkode: a6a28...715
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #7 Skrevet 20. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jo gikk på fotball Anonymkode: a6a28...715 Hvordan rakk dere det? Synes det er så hektisk de dagene det er fritidsaktiviteter. Hele ettermiddagen «spises» liksom av det 😅 Anonymkode: 517a8...afd
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #8 Skrevet 20. januar 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Lite. Det holder med skole, sfo og aktiviteter to ganger i uka. Tenker det blir mer til våren. 1.klasse Anonymkode: 202ac...af8 Samme her. 😊 Vi er vennepar med ett foreldrepar, så hender jo vi er med de i ferier osv. Ellers har han blitt med/hatt med noen hjem, men det er ikke ukentlig akkurat. Anonymkode: cd863...50c
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #9 Skrevet 20. januar 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hver dag og som regel 3 forskjellige venner løpet av uken. Alle vennene bor i nabolaget så full rulle 😊 Har hun ingen aktiviteter siden vi heller fokuserer på vennskap og skole. Er non stress fra før av. Så hun trives med å være med venner hele dagen 😊 Anonymkode: 9b121...670 De får jo også vennskap gjennom aktivitetene de går på da, så det er jo ikke enten eller. ☺️ Anonymkode: cd863...50c 3
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #10 Skrevet 20. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvordan rakk dere det? Synes det er så hektisk de dagene det er fritidsaktiviteter. Hele ettermiddagen «spises» liksom av det 😅 Anonymkode: 517a8...afd Tok med eller han bilen av de fra fotballen hjem så var de sammen til treningen startet Anonymkode: a6a28...715 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #11 Skrevet 20. januar 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Samme her. 😊 Vi er vennepar med ett foreldrepar, så hender jo vi er med de i ferier osv. Ellers har han blitt med/hatt med noen hjem, men det er ikke ukentlig akkurat. Anonymkode: cd863...50c Ja, vi også. Så møter hun jo venner på aktivitetene sine. Anonymkode: 202ac...af8
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #12 Skrevet 20. januar 2023 Han er med noen hjem kanskje 1 gang i mnd. Og har med hjem 1 gang. Vi rekker å slett ikke mer, og han går på sfo. Han er sliten på ettermiddagene.. Anonymkode: fda03...f57 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #13 Skrevet 21. januar 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Tok med eller han bilen av de fra fotballen hjem så var de sammen til treningen startet Anonymkode: a6a28...715 Rakk de lekser da? Eller gjorde de lekser sammen? Her blir det mye mer masing fra min side om de må gjøre lekser når de har venner på besøk, så jeg foretrekker at de får gjort lekser uten besøk. Anonymkode: cd863...50c
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #14 Skrevet 21. januar 2023 Dette håper jeg du får mange svar på, lurer på det samme! På sommeren er hun ofte med noe nabobarn som er litt eldre. Ellers er hun med noen fra klassen kanskje en gang hver annen uke tenker jeg. Noen ganger oftere, noen ganger sjeldnere. Sfo er hver dag og en fritidsaktivitet. Syns faktisk det er stress med bare det lille der. Vi har flere barn og annet som skal følges opp. Prøver å møte våre egne venner og familie samt gjøre aktiviteter sammen med bare oss i kjernefamilien også. Vi har fulle jobber og føler det er program i hver eneste våkne time. Noen ganger syns jeg det er så mye at man egentlig ikke har tid til å sove. Merker også på førsteklassingen at hun ofte er sliten av bare skole og sfo.. Anonymkode: 68d8c...7c9 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #15 Skrevet 21. januar 2023 Har ikke 1. klsssing lenger, men gutt: hver dag. Übersosial type og kull. Jente: kanskje 1-2 ganger i uka på det meste. Nå på slutten av småskolen har det snudd, nå er hun mye mer med venner mens det sosiale guttekullet sitter inne å spiller eller møtes på trening. Akkurat sånn som jeg har lest et sted at kom til å skje. Anonymkode: 4488b...d25
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #16 Skrevet 21. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Rakk de lekser da? Eller gjorde de lekser sammen? Her blir det mye mer masing fra min side om de må gjøre lekser når de har venner på besøk, så jeg foretrekker at de får gjort lekser uten besøk. Anonymkode: cd863...50c Det varierte utfra om de hadde lekser eller ikke, men ja de lekte også Anonymkode: a6a28...715 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #17 Skrevet 21. januar 2023 Har barna 50/50. Prøver å tilby å ta med besøk hjem av og til, i snitt blir det da 1-2 besøk hjem i måneden her i huset, pluss det eventuelt faren tar med hjem de andre to ukene. Usikker på hvor mye besøk det er der, men er visst av og til. Vi har fritidsaktiviteter to dager i uka, og de andre ettermiddagene går jo fort når vi da skyver lekser og tid med familie til de dagene. Anonymkode: 3ea79...9b0
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #18 Skrevet 21. januar 2023 Stort sett hver dag. Men da hovedsaklig jevnaldrende og klassekompiser som bor nært i samme gate bortimot. I første klasse hadde de knapt lekser, det tok ikke mange minuttene. Og vår startet ikke på aktivitet før andre klasse, men de fikk da tid til å treffes og leke likevel. Men sjeldent noe vi voksne måtte organisere. Og siden de bodde så nært trengte det ikke være så lang tid hver gang. Kunne løpe over til hverandre mens middagen ble laget, eller se barne-tv og spise kvelds hos hverandre. Eller bare møtes utenfor og sykle eller hoppe på trampoline. Anonymkode: e264d...a5d
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #19 Skrevet 21. januar 2023 Prøver å invitere med en hjem en gang i uken. Forskjellige barn. Slik at hen blir kjent med alle i klassen. Men ja, jeg synes det er stress. Men viktig for den sosiale utviklingen. Skulle gjerne gjort det oftere, men med aktivitet to ganger i uken og en krevende jobb med mye overtid så strekker ikke tiden helt til. Anonymkode: 336f2...596
solsolsol Skrevet 23. januar 2023 #20 Skrevet 23. januar 2023 Min går hjem sammen med to andre i klassen hver dag. Som regel er de hjemme hos en av dem alle tre frem til middag. Min er bestevenn med en av de, så innimellom spiser de middag sammen også bytter vi på å følge dem på trening. Nesten alle i klassen går på allidrett en gang i uka, ellers ikke så mye aktiviteter for de små så langt. Mye bursdager da!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå