AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #1 Skrevet 20. januar 2023 Vær så snill å ikke skriv slemme kommentarer eller off topic da det er vanskelig nok fra før å forholde meg til alt sammen som har gitt meg PTSD. Jeg lurer på om noen her har fått voldsoffererstatning og hvor mye ca den var på og om du kan fortelle litt om omfanget av volden, bevisene du hadde og de økonomiske og helsemessige konsekvensene av volden? Jeg har en sak nå om årevis med partnervold og trusler som jeg vurderer å klage på men trenger litt sammenligningsgrunnlag. Fikk ptsd og hele fremtiden ødelagt og fungerer ikke i det daglige i noen sammenhenger. Anonymkode: 600f5...da1 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #2 Skrevet 20. januar 2023 Du får sjelden noe særlig mer enn 120.000. Er han dømt? I så fall er dette normalt en del av straffesaken. Anonymkode: 21e7a...4a5
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #3 Skrevet 20. januar 2023 Min advokat sa at man fikk maks 70.000 uansett. Jeg har ikke tørt å anmelde eller søke om erstatning, har også ptsd. Anonymkode: c02ee...a48
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #4 Skrevet 20. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Min advokat sa at man fikk maks 70.000 uansett. Jeg har ikke tørt å anmelde eller søke om erstatning, har også ptsd. Anonymkode: c02ee...a48 Ja, det skal nok mye til (klare bevis og alvorlige skader som avkuttet kroppsdel etc) for å få 120.000. Mitt råd til TS er å fokusere på å skape et godt liv fremover, fremfor å bruke mye tid på fortiden. Anonymkode: 21e7a...4a5
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #5 Skrevet 20. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): alvorlige skader som avkuttet kroppsdel etc Ptsd er en alvorlig skade da Anonymkode: c02ee...a48 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #6 Skrevet 20. januar 2023 Jeg har. Fikk 50000 kr. Men da va han dømt først til 8 mnd fengsel. Og jeg hadde lydopptak og vitner. Var en lang vei å gå med politi, etterforskning, vente vente ventetid, så rettsak etter ca 1,5 år, så igjen vente på dom og erstatning i 6 mnd før alt var ferdig. Har egentlig lite traumer eller etterskader. Føler prosessen fungerte som en slags "behandling" for min del. Fungerer fint i hverdagen og livet nå, og har gått videre. Er 4 år siden han ble dømt. Hjelper på at han har flyttet så jeg ikke møter han der jeg bor. Anonymkode: 4bec6...63f 2 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #7 Skrevet 20. januar 2023 Jeg fikk 80000 og barnet vårt fikk 150000 Anonymkode: 71e16...0f7
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #8 Skrevet 20. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har. Fikk 50000 kr. Men da va han dømt først til 8 mnd fengsel. Og jeg hadde lydopptak og vitner. Var en lang vei å gå med politi, etterforskning, vente vente ventetid, så rettsak etter ca 1,5 år, så igjen vente på dom og erstatning i 6 mnd før alt var ferdig. Har egentlig lite traumer eller etterskader. Føler prosessen fungerte som en slags "behandling" for min del. Fungerer fint i hverdagen og livet nå, og har gått videre. Er 4 år siden han ble dømt. Hjelper på at han har flyttet så jeg ikke møter han der jeg bor. Anonymkode: 4bec6...63f AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg fikk 80000 og barnet vårt fikk 150000 Anonymkode: 71e16...0f7 Hei dere var det erstatning fra han som retten dømte han til eller fra kontoret for voldsoffererstatning? Kan dere si noe kort om omfanget av volden? Anonymkode: 600f5...da1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #9 Skrevet 20. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hei dere var det erstatning fra han som retten dømte han til eller fra kontoret for voldsoffererstatning? Kan dere si noe kort om omfanget av volden? Anonymkode: 600f5...da1 Retten setter generelt nivå, kontoret for voldsoffererstatning følger samme nivå. Anonymkode: 21e7a...4a5
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #10 Skrevet 20. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ptsd er en alvorlig skade da Anonymkode: c02ee...a48 Nei, egentlig ikke. Det kan behandles, men kan bli frisk. Anonymkode: 21e7a...4a5
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #11 Skrevet 20. januar 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Nei, egentlig ikke. Det kan behandles, men kan bli frisk. Anonymkode: 21e7a...4a5 Ptsd kan være en værre funksjonshemming enn å være lam så please gidd å hold deg vekk av tråden når du bare skal bagatellisere en alvorlig og livsfraberøvende tilstand som for mange fører til uførhet, fattigdom, kan ikke utøve hobbyene sine mer eller være med venner og familie mer. Anonymkode: 600f5...da1 2 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #12 Skrevet 20. januar 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Nei, egentlig ikke. Det kan behandles, men kan bli frisk. Anonymkode: 21e7a...4a5 Sorry Ts, dette er litt off topic, men jeg klarer ikke å la denne stå besvart med kun ett svar. Kommer ett svar til deg lenger nede. Jeg, hadde heller mistet ett bein, enn å leve med ptsd, helt bare så det er sagt. Til Ts. Har en venninde som fikk 85000, og begge barna hennes fikk 140000 hver. Men bevis av både vitner og lydopptak av hvordan volden foregikk. Anonymkode: 53b9d...899 1
Andro Skrevet 20. januar 2023 #13 Skrevet 20. januar 2023 Ble det anmeldt mens det pågikk? Oppsøkte du helsevesenet så skadene ble dokumentert? Er det vitner? Uhildede vitner? Det er litt vanskelig å gi innspill når man vet så lite. Er han dømt for volden? Jeg kjenner til voldsoffererstatninger fra arbeidslivet. Generelt er det krav om at forholdet er anmeldt, og at bevisene er såkalt "tidsnære"; altså at det ble nedtegnet på den tiden skaden oppstod. - Av lege, politi e.l. Er det rimelig å anta at beviskrav og dokumentasjon vil ligne? Det er også viktig at du kan vise at volden er den direkte årsaken til skaden du er påført, og plagene du lever med. Jeg syns at du skal prøve. Hva kan du tape på det? 2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #14 Skrevet 22. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 20.1.2023 den 22.16): Hei dere var det erstatning fra han som retten dømte han til eller fra kontoret for voldsoffererstatning? Kan dere si noe kort om omfanget av volden? Anonymkode: 600f5...da1 Mener det var retten som gjorde det.. Men litt usikker. Bistandsadvokaten min fikset alt sammen og var bare helt fantastisk! Hun fikk også endret tiltalen fra kroppskrenkelse til grov kroppskrenkelse. Og volden var grov. Slag mot hele kroppen og hodet, kveling, og lugging. Han åpnet også vinduet helt en gang det var iskaldt ute, mens jeg satt naken i et hjørne av rommet og han selv yndet teppet mens han pause i slagene. Om jeg ropte/skrek lukket hnfa vinduet og slo videre. Også psykisk mishandling, kalte meg hore o.l. Dette gjentok seg ca hver helg når han drakk- i en periode på ca 1,5 år. Da klarte jeg løpe vekk til en venn mens han slo, pga han var så full klarte han ikke holde meg fast. Jeg ringte politiet og da det ble begynelsen på slutten for min del ❤️ Anonymkode: 4bec6...63f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå